{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Jeres heste nytårsaften? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvordan tog jeres heste det da det nye år blev skudt ind? smiley

Jeg vågnede desværre til en status på Facebook fra hende der låner min pony at han var hoppet over lågen ind til skuret i løsdriften. Der var heldigvis ikke sket noget, men hun sad hos ham i 2 timer før der var ro på igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres heste nytårsaften?
  • #1   1. jan 2016 Min var helt cool

• #2   1. jan 2016 Jeg tror min tog det fint. Jeg var ikke i stalden da det var værst men kan se hun havde drukket en del vand så hun må ha 'svedt' lidt på et tidspunkt. Men ellers er min ret kold overfor det, jeg red hende tidligere hvor der blev skudt af tæt på og det larmede af h til og hun lyttede slet ikke til det smiley hun har efterhånden også oplevet det i nogle år smiley

• #4   1. jan 2016 Min han tog det os super fint sidste år da han stod i stald, så ved ikke lige hvad der skete I nat, men godt at jeres har taget det roligt smiley

• #5   1. jan 2016 mine store står opstaldet da jeg går på skole i Horsens. men de unge plage var okay. de går i løsdrift. den ene kunne ikke være mere ligeglad. de 2andre var lidt urolige og gik ud og ind i løsdriften. Men ikke stresset bare lidt bange. så det gik rolig for sig. selvom vi lige fyrede 2 raketter af.

• #6   1. jan 2016 Min stod og spiste sit hø, han siger intet til nytår og brag... Er vant til der er skydebane og jagt tæt på... Trænede ham også imens det blev mørkt og der begyndte at kunne ses raketter smiley

• #7   1. jan 2016 Mine gik ude og klarede det egentlig ok. Indtil en nabo skød af lige ved siden af folden. Så blev de altså lidt bange og løb rundt. De havde alle 4 tyndskid, men det kan man jo ikke bebrejde dem.
    Næste år har vi heldigvis så de kan komme ind på stald!

• #8   1. jan 2016 har ikke hørt fra staldejer så det må vel være gået fint

tror pony havde 4-5 kilo gulerødder i sin krybbe og så havde hun også en ekstra krybbe med en lille kilo til 11/2

den lille krybbe blev givet klokken 15 og der rørte hun den ikke og den store krybbe bliver givet omkring 21-22 ved aftensmads tid

(ja pony kom tidligt ind men det var fordi jeg lige havde vasket ben med penicillin pulver og Helosan på og for at få effekt ud af dette så skulle hun ikke på mudret fold med det samme igen)

og så havde hun godt med stråfodder

det ser mere kritisk ud for mig har lige købt ny mobil den 27 november og har købt panser glas og cover med låg på og det hele

har fået cover på manglede panser fordi det er lige lidt mere indviklet end jeg lige troede og i nat klokken lidt i 5 klask min mobil landede ned på jorden og fik 2 pænt flotte ødelæggelser på skærmen var og er nærmest tude færdig smiley

• #9   1. jan 2016 Min tog det fint, da hun er relativt gammel, så har oplevet det mere end én gang smiley

• #10   1. jan 2016 LSH: Man skal vist være 100 m fra heste når man skyder af, læste jeg har den anden dag smiley

• #11   1. jan 2016 Ja det ved jeg. Men det var vores naboer i hvert fald ikke. Vi kunne tydeligt høre den vislende lyd når raketter strøg til vejrs. Men det var heldigvis kun 3 stk de fyrede af. Så det var ikke noget jeg ville blive uvenner med dem over. Og til næste år står de alligevel i stald til nytåret og så plejer de at være skide ligeglade!

• #13   1. jan 2016 Lyden er jo os meget højere for dem i en løsdrift fordi der ikke er noget til at tage lidt af skraldende som der er i en stald smiley

• #14   1. jan 2016 Heldigvis fór de ikke rundt, men travede det meste af tiden. Så de var ikke panikslagene, men mere urolige. Så alt i alt gik det jo godt nok. Dog foretrækker jeg at de står på stald til nytår til næste år, ligesom de har gjort de andre år. smiley

• #15   1. jan 2016 Forstår jeg godt, selv om jeg jeg næsten jeg næsten er mere tryg ved at min er kommet i løsdrift af frygt for at en uregerlig raket rammer stalden, men den frygt har alle hesteejere vel i baghovedet smiley

• #16   1. jan 2016 Gik fint hos min hest, han kolm ind på stald med lys tændt og wrap . Han plejer at være cool, så han kunne agere beroligende sutteklud for gslophoppen, han deler stalden med smiley

De fik ekstra wrap omkring midnat inden det gik løs...

• #17   1. jan 2016 Min hest er panisk angst for fyrværkeri - når der har været skudt af, løber de rundt i vilden sky ude på folden af skræk, så vi lukkede dem alle ind, med musik, lys, mørke vinduer, hø og wrap, vand og som noget nyt prøvede jeg denne gang med lavendelduft (det nedsætter akut stress), samt vat i øerne.
    Jeg var nede ved hesten 23.55-00.10 (hestene står inde midt i en lille by). Men for første år var hestene totalt uimponerede og rolige.. det var helt vildt lækkert at se.

Min hest og shetlænderen i stalden står normalt i løsdrift, men til nytårsaften lukker vi porten ind til løsdriften, for at sikre de ikke bliver paniske og render igennem hegnet og kommer til skade denne aften. Dagene op til vænner vi dem til det, så det ikke er noget helt nyt for dem, og her hjalp det meget. Jeg tror ikke på, at det nødvendigvis er bedre for hesten at stå på fold nytårsaften, også selvom den er vant til det til dagligt.

• #18   1. jan 2016 Mine stod bare og kiggede og lyttede smiley
    Min gamle Lotte pony var den eneste der virkede midt nervøs. Min Plag, som var den jeg var mest bekymret for, var totalt kold overfor det! Han var en meget nervøs og urolig hest, men har simpelthen udviklet sig og er blevet så cool!

Holdt nytår hjemme, og der blev fyret af næsten lige over stalden smiley
    Jeg havde tændt radioen, og ladet lyset været tændt for dem, men det tror jeg nu egentlig ikke havde nogen betydning smiley

• #19   1. jan 2016 Naturel horse: min plejer os at gå i løsdrift med hans foldbuddy, men min veninde der låner min havde os lukket skuret af, så de ikke tog hegnet hvis der udbrød panik. Håber dog min bliver på den rigtige side af lågen næste år smiley

• #20   1. jan 2016 Jeg har ikke oplevet at Vitus har løbet i panik, måske fordi vi har jægerer i nærheden? Selvfølgelig er skud ikke det samme som wushhlyd, lys og brag fra raketter...

Maja, jeg tror bestemt at lyset tændt har en virkning smiley det havde det her

• #21   1. jan 2016 Ingen problemer, de var helt cool smiley men håber alle andre har haft en dejlig aften uden ulykker og nogle rolige heste/ponyer smiley

• #22   1. jan 2016 Turbohesten: vi kan sagtens blive enige om, at det har en virkning smiley
    Tror bare ikke det havde nogen betydning for mine lige i går smiley

• #23   1. jan 2016 Er jeg den eneste der synes at det ofte er plagen der overrasker os ved at være kolde i r*ven når det kommer til nytår? smiley

• #24   1. jan 2016 mine tog det egentligt ok. De to mini-shet hopper kunne man se var stressede i forhold til at de havde spist enorme mængder wrap i forhold til normalt, men deres opførsel var ellers rolig. Min ismule var totalt cool. Den 3-års shetter vallak vi låner synes ikke at det var sjovt. Han rystede en smule i det ene hjørne af sin boks, men vi gav han gulerødder og lukkede stalddørene hvilket normalt ikke er nødvendigt hos os, og så tog han det fint derfra. De skød nu også LANGT mere af i år ved os end de plejer at gøre... ca 3 gange så meget som sidste år tror jeg

• #25   1. jan 2016 Mine stod bare og åd hø.. Vi bor i skoven så det er lidt begrænset hvor meget fyrværkeri der er herude, og så er hestene også vandt til at der er jagt i skoven, så de reagerer ikke rigtig på skud smiley

• #26   1. jan 2016 Arbejder i Stald og holdt nytår i stalden eller rettere sagt i huset hos mine chefer, her var hestene super cool, da jeg kom til stalden igen kl. 01 var der ikke en eneste hest der var urolig! (:

• #27   1. jan 2016 Ingen problemer hos os. Ponyerne var rimeligt kolde. De havde endda overskud til at udføre et par små tricks smiley
    De står i løsdrift, og jeg er af den overbevisning at de ville panikke mere over at blive sat på stald sådan en aften.

I kan se et lille klip her:
    https://youtu.be/sMqi4fBMTXs

• #28   1. jan 2016 Fantastik film Pia H! smiley

• #29   1. jan 2016 Vores er ligeglade, og stod bare og spiste wrap i deres boks. smiley

• #30   1. jan 2016 De 12 var ganske rolige høet var mest spændende, hunden og katten var du værst! (:

• #31   1. jan 2016 Uh vi havde os en hund der var bange Jesper smiley

• #32   1. jan 2016 Min er opstaldet ude.
    Men hende der ejer stedet var selvfølgelig ude før 12, da den var 12 og efter.
    Min havde været helt ligeglad, som sædvanlig. smiley

• #33   1. jan 2016 Min stod i boks, og elev ponyerne blev smidt ind i hallen smiley de tog det vist alle fint smiley

• #34   1. jan 2016 vores var helt ligeglade smiley jeg var ude flere gange, osse lige omkring kl 12 smiley en af føllene lå endda bare og sov hehe så det var jo super dejligt smiley

• #35   1. jan 2016 Min var okay, når hun står i stalden, med lukkede døre og de andre heste. På folden har der været mere uro end normalt. Jeg har ikke kunnet ride på hende siden den 29., fordi der selv kl. 10 om formiddagen er blevet skudt krudt af på vejene omkring rideskolen, og når hun er alene i ridehallen bliver hun MEGET påvirket af det. Hun stresser og sætter i galop. Så hun har holdt fri her over nytår, for at undgå yderligere stress.

• #36   2. jan 2016 min part står uden for byen heldigvis, så ingen bekymringer der

Kommentér på:
Jeres heste nytårsaften?

Annonce