{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  The Body bandage ... For real?
  • #2   8. jan 2016 Tja du kan få sporer i metal, rustfrit stål, nikkelfri og plast. Hvis din hest er allergisk over for alle delene er du da på spanden. De fleste bruger den fordi hesten får hårløse pletter af sporerne.
    jeg spørger mig selv (med fare for at få en over næsen) hvorfor fanden tager man ikke sporerne af indtil man er så dygtig at man kan bruge dem uden at lave slidmærker?
    Og i samme åndedrag vil jeg udtrykke min utilfredshed med at de er obligatoriske til stævner.....det er virkelig min kæphest.
    Jeg bliver totalt spedalsk når jeg ser små børn rasle rundt i et travprogram med sporer på. Totalt unødvendigt

• #3   8. jan 2016 Tine, amen ....... Hvis hesten får mærker af sporerne, så er der nok noget, der skal rettes op på!!

• #4   8. jan 2016 Der er altså nogen heste der har vild sensitiv hud - og især hvis de er klippet smiley

• #5   8. jan 2016 Min hest bliver utroligt let slidt i pelsen. Og her snakker vi om, at hvis hendes grime ikke er foret med enten fleece eller lammeskind, så slider hun alle hårene bag ørerne af om sommeren. Får nemt slidt hårene i stykker ved schenklen, uden spore i sommer halvåret, selv med forholdsvis rolige og stabile ben, der ikke konstant sidder ind til hesten.

Og jeg kunne da godt nok aldrig finde på at købe sådan en smiley

• #6   8. jan 2016 Jaqline: Så må man lade nogen firkanter være uklippet, så hesten ikke bliver total slidt smiley

• #7   8. jan 2016 Så har du lavet sår i siden på din hest, not to worry du behøver ikke stoppe din ridning smid vores produkt på, og du kan fortsætte hvor du slap!!!! Seriøst syntes normalt ikke jeg er sart, men lige det de skriver der, rammer mig nu allivel lidt hårdt smiley mon ikke der nogle som burde have en dårlig smag i munden over denne opfindelse. Men igen så bare min mening.

• #8   8. jan 2016 Der er faktisk heste der bliver hårløse uden at det skyldes dårlig/forkert brug af sporer. Jeg har redet en der blev hårløs (og hudløs hvis man fortsatte) blot af at blive redet med leggins. Det skyldtes blot syningerne ind mod hesten -den kunne kun rides med støvler uden lynlås, snørre eller andre "overgange" der vendte ind mod huden -sporer kunne selvsagt slet ikke anvendes.

Har man sådan en, synes jeg da det er ganske smart at der nu findes en løsning -men indrømmet, i langt de fleste tilfælde, handler det jo om forkert brug af sporer, og ikke om en særligt sart hest

• #9   8. jan 2016 Tine B, sporer er valgfrie op til LB3 for hest og vist endnu længere op for ponyer (kender ikke ponyreglementet). Så der heldigvis færre og færre der "rasler rundt" med sporer på smiley

• #10   8. jan 2016 I er godt nok lidt fordomsfulde nogle af Jer. Som der er blevet nævnt er nogle heste helt utroligt følsomme. Jeg kender en hest som til tider kan få sår selv uden sporer, men blot af støvlerne. Det er typisk når den fælder, og i det tilfælde synes jeg en bodybandage er super smart.
    Selvfølgelig kan den også bruges til at skjule dårlig brug af sporerne, men det er bestemt ikke det eneste formål smiley

• #11   8. jan 2016 Hvis hesten er så sart at den blir hårløs eller direkte får sår på siderne, så den måske som mennesker nemmere ved at få blå mærker. Utoligt ømskindet eller fejl fodret, og hvis man laver sår, blot ved at sidde der, må man jo stærkt overveje om den hest er rideegnet. Men som med alt andet er der forskellige meninger er grader. Men hvis hesten ikke kan tåle at der sidder en rytter, men den godt kan tåle gjord, og sådan et stk elastik. Så der altså et og andet som der ikke hænger sammen i min verden. ( naturligvis har man ikke en lynlås ind mod hesten, gir god mening dette vil gøre av på hesten, når man har bene op af den.)

• #12   8. jan 2016 Tina -der findes nu altså temmeligt mange ridestøvler nu om stunder, som har lynlås midt bag (og dermed syninger på begge sider), diverse pyntesømme mm. også ind mod hesten.
    Den hest jeg omtaler, var ikke fejlfodret e.l. Den var konkurrencehest på internationalt plan og fik løbende taget blodprøver mm. netop for at sikre den slags smiley
    Den var bare sart -den kunne rides, så længe det foregik med alm. gammeldags dressurstøvler (altså uden lynlåse, pyntesømme, snører og andet der kunne slide). -og i øvrigt med polstring på gjorden osse.
    Hesten havde i øvrigt osse problemer med dækkener, hvorfor den ikke blev klippet om vinteren.
    Jeg ved ikke hvorfor han var så sart. Han fik osse buler af selv små tap med en pisk (så sådan en blev self heller ikke brugt). Sådan var han altså bare. Han var ridehest fra han var 3 til han var knapt 22 år, og fungerede altså fint som sådan, så længe visse forholdsregler blev overholdt.
    Men pointen var altså blot, at de heste findes... næppe i så stort et antal at det retfærdiggør udbredt brug af diverse "sporebeskyttelse", men de findes altså

• #13   8. jan 2016 Selvfølgelig findes der ganske få heste som er så sarte, men tror nu flertallet af de sarte hestes, er sarte pga forkert brug af sporer smiley

• #14   8. jan 2016 Når man når over LB3 eller hvad det nu er, behøver man stadig ikke rude med sporer. Det er nemlig, ifølge reglementet, ok at ride med sporer uden dorn. Det vil sige at det er OK at ride med sporer, der kun er en metalbøjle om støvlen, den har inden spids. smiley

• #15   8. jan 2016 Den med at man ikk er god nok til at ride med sporer vis hårene blir slidt af holder ikke helt jeg har en der når han er klippet om vinteren blir slidt alle vejne han er pakket ind i lam på tøjler fortøj under sadlen får ikk at slide hårene af her er en bodybandage god da både gjord og schenkler også slider ham..

• #16   8. jan 2016 Nogle gange er produktet fint nok, men den beskrivelse producenten giver er bare... Årh ha!!
    Det er jo smart nok med body bandage, men der burde jo stå det er for at forhindre skavemærker osv.. Ikke for at beskytte allerede eksisterende sår, så du fint kan ride videre..

Det samme med Dyon Dobbletrensen.. Den med to sammenhængende næsebånd.. Der skrives: Det styrer helt åbningen af munden, og takket være de tværgående stropper der forbinder 2 dele, begrænser også flytning af kæberne. smiley Jamen det skal vi da haaa... smiley

• #17   8. jan 2016 Hvorfor blir der blandet dressur ind i denne?

Jeg har nu set, især hvide heste være sarte, selv helt uden spore.
    Men jeg har så sandelig osse set 10 cm store blodige sporesår, hvor den jo glimmerende dækkede dem, til stævne nogle dage efter.
    Hesten bruger ikke bandagen normalt, men havde dage inden "været slem" (læs: rytter overreagerede en del)

Så jeg er for, hvis det er en sart hest.
    Men er imod, hvis det er på den måde som ellers beskrevet.

Kommentér på:
The Body bandage ... For real?

Annonce