{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.700 visninger | Oprettet:

Mavebandage mod sår fra sporer {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

her et godt bud på dagens debat:
http://deluxe-catalog.com/158/2874/Hest-og-Rytter---November-2012-page-22.html

på s. 22 kan man se, at man nu kan få en mavebandage "the body bandage" beregnet på at afværge sår og "gener" fra sporerne.
Endelig et produkt til psykopat-rytterne der har for vane at sparke hul på deres heste!

Spøg til side...
Hvad synes i om det?

.... og i min undren, kom jeg til at tænke på, at til den del af hestene der er allergiske overfor metallet (vel sagtens nikkel?) kan man vel få nikkelfri sporer? eller hvad?
Var nikkelfri sporer måske ikke et bedre alternativ til en Body Bandage?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mavebandage mod sår fra sporer
  • #1   31. okt 2012 Ej hvor er det langt ude og helt forskruet!

• #4   31. okt 2012 det er jo friktionen fra sporene der skaber sårene. hvad har nikkel at gør med det? jo det mere allergi venligt

• #5   31. okt 2012 I know.. man skulle tro det var en joke, ik'? smiley

• #6   31. okt 2012 Hesten kan jo have nikkelallergi ligesom vi kan, og så kan de få hudirritationer. Og ja, der er en lille del af hestene der har det, men tænker, at så havde man nok anskaffet sig nogle nikkelfri sporer eller plastsporer. Synes allergi er en dårlig undskyldning for at mishandle sin hest.

• #7   31. okt 2012 Hrrm, interessant..

• #8   31. okt 2012 Det da herre smart!!! Jeg skal ønske mig sådan en til jul !! Gid man selv havde opfundet den!!

HAHAH
    Ejjjj, synes man burde tænke over sin måde at bruge hjælperne på, hvis man laver huller i hesten.

• #9   31. okt 2012 I min verden hænger det slet ikke sammen. Jeg forstår ikke hvordan man kan hakke hul ved maven.
    Jeg læste godt om det i går. Og oplevede i weekenden en springrytter der blev stoppet pga huller.
    Jeg rider selv med spore, og har gjort det stor set altid. Ingen af min heste har fået huller, selvom de er klippet osv. Spore er et hjælpemiddel, til at forstærke din i forvejen fine hjælper. Spore skal ikke hakke hul, eller sidde og glide frem og tilbage på maven af hesten. Synes efterhånden vi er langt ude, hvis hesten nu også skal have noget på maven, så vi kan "sparke" hårdere med sporen. Ja undskyld min formulering, men bliver sq efterhånden harm over, at man laver sådan noget for at afhjælpe huller, i stedet for at stoppe rytteren

• #10   31. okt 2012 Hvis man bare én enkelt gang er "kommet til" at lave skade på sin hest med sporer, så kan jeg slet ikke forstå at man fortsætter med at bruge dem. Hvordan kan man byde sin hest det? Puha..

• #11   31. okt 2012 Det burde simpelthen bare ikke være nødvendigt at opfinde sådan noget.

• #12   31. okt 2012 Man behandler her og nu i stedet for at fjerne problemet=rytteren

• #13   31. okt 2012 Det uhyggelige er at der faktisk skal ret meget til for at lave hul på hesten. Det er altså ikke noget der sådan lige kan ske ved et uheld. De er jo ikke rigtig skarpe eller noget.

• #14   31. okt 2012 Jeg er måløs...!

• #15   31. okt 2012 Hvis ikke man kan finde ud af at bruge sporer uden at skade hesten, må man holde på med at bruge dem, indtil at man kan bruge sine ben uden at skade hesten.
    En gang har min pony fået et sår efter enten spore eller stigebøjle. Og straks holdt jeg op med at bruge sporer, og jeg brugte dem ikke igen før jeg kunne styre mine ben.
    Sporer er til for at forfine signalerne, og slippe for at bruge sine ben så meget, så signalerne kan være mere eller mindre usynlige.
    Idet der bliver lavet et redskab, der kan bruges af folk der ikke kan styre sine ben og skader heste, siger vi at det er helt i orden, og giver dem lov til ikke at kunne ride. Det er ikke acceptabelt..

• #16   31. okt 2012 Jeg kom en overgang meget på min lokale rideskole, for at hjælpe en veninde som lige havde fået part på en ung hest. Det første de sagde, inden hun overhovedet havde prøvet den var: "du skal nok ride den med spore og pisk for den er ret doven" Det viste sig så at det var en hest af lidt tung type, men doven var den nu ikke. Jeg sagde ogsp med det samme til min veninde at hun ikke engang skulle overveje at ride med spore, for hun var stadig ret urutineret og havde dårlig opstilling og balance, så det kunne hurtigt komme til at gå galt.
    Men det siger lidt om folks syn på det, ikke?
    At anbefale sporer til en nybegynder, fordi hesten er lidt langsom.. I mine øjne virker det fuldkommen forkert.

• #17   31. okt 2012 sjovt mit indlæg er forsvundet

• #18   31. okt 2012 Det er bare mærkeligt! Gad godt vide hvad opfinderen har tænkt!

• #19   31. okt 2012 Man kan da ikke sige at det er for folk som er jerndøde hvad angår sporebrug. Er enig i at tanken om at det er nødvendigt kan være frastødende. Men der er jo nogle heste som er meget sensible og i og med at du skal ride med spore under konkurrence er dette da en god løsning i hverdagen for netop at undgå irritation.

• #20   31. okt 2012 Gud, hvor absurd smiley Hvad med at tage sporerne af?? Eller brug dem med fornuft....

• #21   31. okt 2012 Louise, men kan jo få sporer uden dorn, hvis man har en sensibel hest. Og dem må man gerne ride med til konkurrencer.

• #22   31. okt 2012 Nemlig *Melanie Divine* *!

Jeg har en følsom og fremadgående hest, som til dagligt går super uden sporer. Til stævner rider jeg bare med den mindste ponysporer (en lille rund kugle), men kan få. Det kan man sagtens i både MB og MA.

• #23   31. okt 2012 Nu vi snakke om at bruge sporer som hjælpemiddel, så er jeg her på det sidste blevet meget forarget over professionel dressur, første gang min forargelse opstod var til DV's hingstekåring i år, hvor Edward Gal red Romanov i en konkurrence om søndagen og det der fangede min opmærksomhed, var at jeg tydeligt kunne se at hesten blødte i spore-lejet, samtid med at den rækkede tunge flere gange, men på trods af dette vandt han klassen alligevel. Og nu igen til JBK, hvor Andreas Helgstrand havde fået lavet hul i siden på Sir Caramello, hvorefter han så alligevel får lov til at starte dagen efter. Må sige jeg er lidt i chok over at der ikke bliver grebet hårde ind og der bare bliver set igennem fingre med det!!!!

• #24   31. okt 2012 Så faktisk en til JBK der havde sådan en på smiley
    Men synes også det er noget værre lort!

• #26   31. okt 2012 Pelsen bliver da ikke slidt af fordi hesten er følsom?? Så fejler den da noget istedet? Vitaminmangel eller sådan noget..

• #27   31. okt 2012 Jeg bruger runde sporer, da jeg bare ikke bryder mig om at ride med de andre..

Jeg har dog aldrig lavet huller i nogen hest af brug af sporer. Når jeg har kunne undgå at ride med sporer har jeg gjort det, hvis der ikke har været grund til at bruge dem. På min nye part rider jeg dog med mine runde sporer, i stedet for at blive ved med at give ham store signaler, hjælper det meget at give ham et lille men tydeligt signal, da han ikke er så fremadgående. Og ham er der ingen huller i eller noget der ligner.

Jeg har altid foretrukket at ride med runde sporer.

• #28   31. okt 2012 Jeg kan godt forstå hvorfor det er opfundet, jeg har selv siddet med en hest der var megasensitiv. På efteråret og foråret i pelsskiftet var jeg nødt til at ride i stømper, for at det ikke skulle være noget der gav irritasion på ham. Normale sko gav os store hårløse pletter, og jeg sad altså ikke og hamrede... Og måtte kun ride omkring 30 min med sadelen, for hvis ikke var al pels vek... Skifte underlag hver dag, passe på det ikke var noget vaskemiddel der kunne irritere eller noget.. Dækken og grimer og alt gnavede.. "Sjovt"!

Men det var nu en mega speciel hest, tvivler på det findes mange af dem. smiley

• #29   31. okt 2012 Det lyder altså som en form for hudlidelse eller sådan noget.. Bliver den slags heste så undersøgt af dyrlægen??

• #30   31. okt 2012 Jeps, min blev det.. Men konstanteret som "ultra følsom", da det foregik mest i tiden han fældte sin pels...

• #31   31. okt 2012 "hjælp til øget hestevelfærd"

Ja ja... så har man da også hørt det!

• #33   24. jun 2013 Jeg bruger selv denne ''Body-bandage'' da min hest er mega sensitiv i pelsen, og det har hun ALTID været. Jeg prøvede at smide sporene(Hjalp heller ikke), salve, gummisporer, dyrlæge ALT. Intet hjalp, ud over at HC fortalte at hun blot var enormt sensitiv i pelsen. Hun er dækket 100% ind, og hun fejler intet. Jeg er glad for at man kan bruge bodybandage til disse heste der nemt får sporesår, for det hjælper rent faktisk. Så man er ikke blot syg i hovedet hvis man hesten har ''sporesår'', den kan simpelthen også bare være sensitiv i pelsen...

• #34   24. jun 2013 Kan hesten ikke tåle nikkel så køber man plastikspore i min verden. Bodybandage er i mine øjne blot en symptom skjuler - i langt største delen af tilfældende.

Kommentér på:
Mavebandage mod sår fra sporer

Annonce