{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Egon O
Egon O
Emner: 1 Svar: 2

Hvordan genkender hesten mig ? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg meget begrænset forstand på heste..Udover at de jo er ganske hyggelige at snakke lidt med ..

Bor så til leje på gård hvor ejer har en del heste + der er rideskole så er jo jævnligt ude og hilse lidt på dem.. Oftes med en gulerod elller noget i lommen (Er OK med ejer af div jeg snakker med)

Dette har jo givet lidt venner derude den lille stald smiley

Nu er jeg så kommet itivel .. Hvordan ser hesten det er mig der kommer..
Er det synet så det er en fordel at have samme jakke/trøje på hver gang ?
Eller er det lyden af stemmen ?

Lugten går jeg ud fra det ikke er .. jo en hest ikk en hund smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan genkender hesten mig ?
  • #1   10. jan 2016 Hvis jeg kommer gående hen mod folden ved min hest godt det er mig og når jeg så kalder på ham kommer han vil mene det er begge dele smiley

• #2   10. jan 2016 min hest kendte mig så godt til sidst, at hun kunne høre på min måde at gå på udenfor stalden/i stalden, at det var mig der kom. men igen, de både lytter og ser - og finder nogle bestemte kendetegn som du ALTID gør (fx går jeg på en bestemt måde åbenbart). smiley

• #3   10. jan 2016 De kan jo se os, lugte os og høre os... Så ja, de kan genkende os på hvordan vi ser ud, lyder og lugter smiley

• #4   10. jan 2016 Heste kommunikere enormt meget med kropssprog. Så ikke i tvivl om din højde drøjde holdning osv har noget at sige. Brug altid gerne de samme udtryk fløjt osv så kan de hurtigt kende dig, især hvis du altid har gulerødder med smiley
    De fleste er ligeglade med farver osv. Men dog før hørt, at heste med sprit nye dækkener lige har skulle ses an på fold først smiley hehe måske det hænder de skrigene farver nogle vælger, falder lidt i øjene på visse heste.

Min havde en periode hvor blå skilte på vores vej var mega farlige. Kun de blå skilte hehe heldigvis gået over igen. Men ja der er noget med visse farver.

• #5   10. jan 2016 det første er lydene

hesten kender de lyde du laver det kan være alt fra når du cykler ind i gårdspladsen til når du tager fadt i håndtaget til stalden eller når du går på gulvet/gruset fliserne
    mm.

nogle folk halter måske og så har de deres kende lyd

andre har en bil som er anderledes end andres

eller klovner man altid med døren

og så er heste jo generelt vågne så hvis du bliver kigget på af 10 heste så kan det godt være fordi de undre sig over om det er noget farligt eller ej

så det næste er at du giver dem altid godbidder det kobler dig med en slags mad person dig skal man holde sig gode venner med derfor kigger hestene efter dig

• #6   10. jan 2016 Det er vist beskrevet rimelig godt af de andre smiley

Jeg bor på en lille privat gård på en vej ned til an haveby. Ugentligt kommer der en ældre, engelsk mand forbi på en knallert med gulerødder (Han har snakket med os og vi har sagt go for han giver dem gulerødder). Og kan love dig for at de kan høre knallerten så snart den er drejet ned af vejen flere hundrede meter væk. Så kommer de hen til leddet og venter på ham. smiley Det er ret sødt egentlig. Så jo heste ser, hører og lugter. smiley

• Egon O
    Egon O Tilmeldt:
    nov 2015

Emner: 1 Svar: 2
    #8   11. jan 2016 Så blev jeg da lidt klogere

Så er det nok lyden de genkender mig på.. Slæber lidt på det ene ben og hilser jo altid på div af ridepigerne og hundene (5 styk) på vejen ind

Specielt en af hestene er super nusserøv smiley Nu er jeg ikke kendt med racer..
    Den er ikke så høj lys brun
    Den normale rutine med den er at stå med ryggen opad box døren også får jeg ellers hele hovedet smidt over skulderen og ned i favnen .. Og sådan kan vi stå længe

Kommentér på:
Hvordan genkender hesten mig ?

Annonce