{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Foder til hest! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har en norsk døle hoppe på 17 år. Hun er en hest der ikke har brug for energi i sit foder da hun har rigeligt af dette i forvejen.
Hun får i øjeblikket Kräuter Müsli, Men hun bliver ved med at tabe sig. Jeg fik dette anbefalet af en dyreforretning, da hun også har tildens til at hoste. Da jeg blev anbefalet det stod hun stille grundet halthed. Og damen i butikken forsikrede mig om at hun sagtes kunne ride på dette når hun kom i arbejde igen.
Da hun havde dyrelæge, sagde han at hun skulle have mere at spise så jeg satte hende selvfølgelig op i foder, men hun bliver ved med at tabe sig. og jeg tør ikke putte mere i hende da den får alt hvad den kan trække. Da jeg så læser på nettet at kräuter müsli kun er et fodertilskud, føler jeg mig rigtig snydt. Og er bange for Min hest ikke har fået hvad hun skulle i lang tid.
Men spørgsmålet er som følger hvad skal jeg give hende af foder og hvor meget.? (hun vejer ca. 650 kg)
Hun skal som sagt ikke have for meget energi, så jeg kan ikke bruge havren som ellers bliver fodret med der hvor jeg står. så vil jeg gerne have noget foder der hjælper mod hoste? og som ikke er alt for dyrt er der nogen der kan hjælpe med hvad jeg skal give min prinsesse. PS det skal lige siges hun er ikke så tynd at man tænker ARRRGH men koldblodsheste skal bare have lidt ekstra!

HJÆLP tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til hest!
  • #1   12. jan 2016 Altså jeg er lige gået over på Equsana's Cool Performance da jeg stod i samme situation at min hest er ved at være til den tynde side. Og jeg håber nu at det kan fede hende lidt op. Jeg fik af vide af andre der har brugt samme produkt at de kunne se forskel inden for en uge.

    Men altså min går også i løsdrift og skal derfor have ekstra energi til at holde varmen.


  • #2   12. jan 2016 Jeg bruger Horsepro fiberpiller til min dv, som skal holdes ved lige i huld, da hun ellers taber sig.
    De må maks få 500 gr i tørt, ellers skal det opblødes hvis hun skal have mere pr. fodring. Der er ingen vitaminer/mineraler i, så kan fint gives sammen med normal foder..

    Hun må heller ikke få havre da hun ellers bliver skør i bolden.
    Dengang jeg fik hende var hun til den ret tynde side, og der kunne jeg hurtigt se bedring ved brug af fiberpiller. Hun fik også sojaolie samtidigt. Får hun dog ikke mere.

    I forhold til hosten kan jeg anbefale at prøve med hvidløg i fodret.. smiley Det styrker også immunforsvaret.


  • #3   12. jan 2016 grunden til der står tilskuds foder på sække idag som reelt er fuld foder.
    Er nye krav, pga der åbenbart er folk som er så naive at står der fuldfoder på sækken tænker de denne kan leve af dette og intet andet.

    Altså tilskuds foder (som fuldfoder) så din hest dækket ind, men skal naturligvis fortsat have grovfoder.
    Gerne mulighed for lidt halm og masser kg wrap eller hø.
    Især hvis din hest er til den tynde side. Giver du store mængder foder, kan det sagtens være derfor du får en meget energisk hest.

    Hvornår har du sidst fået tjekket tænder? hvis den ikke kan tygge optimalt, kan den ikke tage på af alt det du fylder i den.
    Og hvornår ormtjek? har hesten orm, spiser de næringen og du kan fylde alverden mad i, den tager ikke på.

    Og ellers ville jeg i dit tilfælde finde en god foderstof butik og snakke med dem. hvis hesten i en periode bare mangler lidt kg, så ekstra tilskud af f.eks majsflager, lidt ekstra foder masser eller fri adgang til grovfoder en god mulighed.


  • #4   12. jan 2016 Ser er ikke noget med hverken tænder eller orm da jeg har fået tjekket dette fornyeligt. Men er bange for at hun ikke får de vitaminer og mineraler ved siden af som hun har brug for. Hun får masser af hø og halm. Men tror jeg skal skifte foder da jeg skal have noget med lidt mere fedt i. Og så kan jeg give hende det jeg har i forvejen for jeg er meget glad for det foder men det er ikke nok som det er

  • #5   12. jan 2016 Mysli er tit lavet mere for os end hesten. Det dufter så dejligt og ligner lækker morgenmad. Købte selv en mega dyr sæk engang, tænkte mums der tilbud så kan han få lidt af den i sit foder smiley hehe var slet ikke ham, så det med mysli produkter er nu droppet.

    Og ja husk glidene overgang til det nye foder du vælger. Så vent ikke til du næsten er løbet tør, inden du finder dit nye foder.


Kommentér på:
Foder til hest!

Annonce