{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan fungere det her bid?
  • #1   25. jan 2016
    Det er et pelham bid, dvs. når du tager i tøjlen så ganges den vægt du tager i tøjlen med 2-3 mere, som er det hesten mærker i munden.

Dvs. tager du med 2 kilo ( som ikke er unormalt overhovedet ) mærker hesten 4-6 kg i munden + det den mærker under kæben grundet kæden og i nakken.

• #2   25. jan 2016 Jeg brugte det engang på min gamle pony, da han ofte stak af, og de hjalp. Men når det er sagt er jeg imod bid som har kæder smiley

• #5   25. jan 2016 Har selvfølgelig tænkt over at det er et stærkt bid! Vi har redet med det 1 enkelt gang til springundervisning fordi hun tænder så meget op at farten næsten bliver farlig, vi er selvfølgelig i fuld gang med at få hende til at slappe lidt mere af, og blev så præsenteret for det her bid og prøvede det, og hun var fantastisk på det! Skulle ikke sidde og bruge alle mine kræfter i benene på at holde hende tilbage, og jeg vil ikke sidde og hive hende dobbelt så hårdt i munden for at få hende stoppet så jeg bil lige forhøre mig ad omkring bidet smiley

• #6   25. jan 2016 Så en tøjle i hver ring? smiley

• #8   25. jan 2016 Maja, okay tak for rådet!
    Jeg bruger kun ben og sæde, selvfølgelig tager jeg i tøjlen hvis hun ikke reagere med det samme smiley
    Men med måde selvfølgelig smiley

• #9   25. jan 2016 pelham bid, mange bruger det til spring (ser det oftes der) med delta stropper, hvilket jeg ikke har erfaring med, udover det trækker mere i stangen end delen i munden.. fortrækker en rolig og fornuftig hånd holde i 2 tøjler smiley har selv pelham til min, til dressur brug smiley

profilbillede
  • #10   25. jan 2016
    Bare hav i baghovedet, at hesten pludselig lytter fordi den smerte/det pres den mærker i munden er større end normalt. Og at du kan ride med mindre kræfter fordi ubehaget i munden er større.

Det kan hurtigt blive en ond cirkel, hvor hesten lære at være ligeglad med det stærke bid også og man så skal hen og finde noget stærkere igen.

Lige i spring er det ok simpelt og træne hesten til at reagere på alm. trense bid - det er noget man kan tage i små steps, træne på lukket bane mm. hvor fx en jagt situation er svære og træne fordi det er svært og "sætte det op" som en rigtig jagt og træne med 30 andre heste på en gang.

• #11   25. jan 2016 Det er kun til spring det skal anvendes hvis det endelig er! Jeg har på ingen måder lyst til at sidde og bruge så mange kræfter som jeg gør nu for det er ikke rart for mig eller hende! Hun bliver redet for ben og sæde, men når hun ikke reagere på hverken det ene eller andet tager jeg i tøjlen og hun reagere overhovedet ikke på et alm bid i spring og det er det jeg ønsker!

• #12   25. jan 2016
    Det sker ofte for mange i spring, da et flugtinstinkt bliver aktiveret - oftest ikke med vilje, så når hesten ser et spring så står der " LØØØØB ! " i hovedet på dem.

Det kan bare blive en ond cirkel og proppe et stærkt bid på som nævnt, især fordi det i spring fint kan trænes væk uden hvis man altså har tålmodighed.

• #13   25. jan 2016 Hun løber ikke væk fra problemerne for så hårdt tager jeg slet ikke i tøjlerne! Og det skal ikke være en ond cirkel hun skal ind i, som skrevet er meningen at kunne ride hende på et alm. Bid som vi gør nu, men det er ikke fedt når jeg skal bremse min hest at hun ikke reagere på mine halveparader OVERHOVEDET!
    Om jeg så slipper tøjlerne, hun løber banen rundt med fuld fart hun har rigtig meget energi! smiley

• #14   25. jan 2016
    Igen, det er flugtinstinktet der hiver fat ;o). Ikke noget med at løbe fra problemer, det er hestens flugtinstinkt, den forbinder spring med " LØB ".

Det kan trænes væk med tålmodighed, så man undgår et stærkt bid.

Men det kræver, at man er villig til at bruge tid og tålmodighed og gå nogle skridt tilbage i træningen.

• #15   25. jan 2016 Når så misforstod jeg din besked, det må du undskylde! smiley
    - Lige pt. springer vi ikke da vejret ikke er til det og vores bane er våd! Men vi øver rigtig meget med at slappe af under springningen, og det går også fremad helt klart, men hun reagere ikke nok på at jeg har styr på hende, desværre. smiley
    Hun er 18, og af hvad jeg har fået af vide kunne det være svært at lave om på dem.. Men det har da hjulpet indtil videre, og også derfor vi fortsætter smiley

• #17   25. jan 2016
    For at lave om på tingene, så kræver det at man starter helt tilbage på at have styr på stop uden spring i nærheden ( alle tre gangarter ), så en bom, så cavaletti, så et spring, så træne stop og ride dressur imens der står spring rundt omkring uden og ride på.

Men det kræver at man har tiden og tålmodigheden - eftersom man i mellem tiden ikke skal gå hen og træne spring, fordi man så ender tilbage i gammelt mønster. Samt at man ikke går videre til næste gangart eller næste "punkt" før der er styr på gangarten før eller punktet før.

Man kan sagtens lære heste noget uanset alder, det er en myte - lidt som det med at " man kan ikke lære en gammel hund nye tricks " ;o)

• #18   25. jan 2016 Hun slapper af under dressur, på tur osv. Også når der står spring på banen, men lige så snart hun hopper over et spring så er der et eller andet der springer inde i hende, eller så kom det flugtinstinkt ind. smiley

Men jeg vil forsøge endnu mere, jeg giver ikke op! smiley

Hun er tjekket med alt, og fejler ingenting bare så vi hvertfald har det ude. smiley

Jeg må ride noget mere dressur når jeg springer! smiley

• #19   25. jan 2016
    Ville starte med og træne stop i forbindelse med en bom - når det sidder i alle tre gangarter før og efter bom ( gå ikke videre til næste gangarter før det duer i den gangart før ). Så videre til en cavaletti og samme rumle, så et lille kryds osv.

Og selvfølgelig øve det over nogle gange, tage det med bomme over nogle dage, så cavalettis ( alt efter hvor hurtigt hesten er med ).

Men det er ofte også vigtigt, at man husker ikke og sidde og holde igen. Det kommer mange til, fordi de er bange for hesten smutter. En løs kontakt, evt. lidt slaske og kun kontakt når der skal stoppes - når hesten stopper, så giv gerne ekstremt efter, som i meget løse tøjler og evt. forstærk med en godbid.

• #20   25. jan 2016 Tak for råddet krikken, det vil jeg klart tage til mig! Starter springningen om igen smiley
    Da jeg fik hende skulle hun næsten tvinges over et spring, nu er det modsat smiley

Kommentér på:
Hvordan fungere det her bid?

Annonce