{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Køb af gjord - hvor lang? {{forumTopicSubject}}

Hejsa til alle jer på HG!

Jeg står i den situation at jeg skal ud og købe ny gjord til min unghest imorgen - den hun har lige nu giver hende gjordsår desværre.

Og da det er første gang jeg "rigtig" selv skal købe udstyr til hende, er jeg lidt på bar bund, så jeg tænkte om i kunne give mig en hånd?

Hendes nuværende gjord er 35 cm, og det synes jeg ikke er langt nok - overhovedet, på trods af at hendes sadel har lange gjordstropper.

Så kære hestefolk - hvad kan i anbefale ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af gjord - hvor lang?
  • #1   29. jan 2016 Hvor meget længere vil du mene, at gjorden skal være? Hvis du ikke har en idé om det, så gå ud og mål, mens du står med sadel og gjord på hesten, få evt. en til at holde hesten, så du kan få arbejdtsro. Mål fra gjorden af og op til der, hvor du godt vil have gjorden til at gå. Læg så de centimeter til gjordens egen længde og VUPTI så har du den rigtige længde gjord smiley

  • #2   29. jan 2016 Hippie - jeg tænker bare at jeg ikke véd hvor lang den skal være - men bare at den skal være længere end 35 .. Men jeg ved ikke hvad der som sådan er "anbefalet". smiley Men tak! Vil jeg gøre inden jeg skal ud og købe ny imorgen smiley

  • #3   29. jan 2016 gjorden skal være en håndflade pra sadleklappen på begge sider. heller lang end for kort

Kommentér på:
Køb af gjord - hvor lang?

Annonce