{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

wrap eller wraphø hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt noget wrap af en landmand.. men det er ikke wrap hø men bare wrap... det er super lækkert og lidt fugtig men ikke vådt vådt han siger han sælger til mange hestefolk og alle er glade for det... mine heste har fået det 2 dage nu og de kan os godt lide det... men jeg har altid været bange for wrap.... er der nogen der kan hjælpe mig...
hvad er forskellen på wraphø og så alm. wrap....
er der nogen begrænsning for hvor meget wrap en hest må spise om dagen ???? jeg ved hø må de spise alt det de vil.... håber nogen kan hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  wrap eller wraphø hjælp
  • #1   17. feb 2016 Wrap har ikke ligget og tørret nær så længe, og kan også være noget med blandingen af græs der blevet høstet. Tror det hvis der meget kløver i f.eks så blir det mere fugtigt. Heste kan sagtens spise wrap, men er det meget fugtigt, er gæringen højere og du kan nemmere slå deres maver i stykker. Derfor er fugtigt wrap lidt mere usikkert at fodre med.
    Lav et meget forsigtigt foderskift og får de tendens til løs tynd mave så øg hø og halm, og skær ned på wrappen igen smiley

• #2   17. feb 2016 Vi bruger selv betegnelsen wraphø herhjemme, men i praksis er der faktisk ikke noget der hedder wraphø. Det er enten eller.

Wrap er græs der på samme måde som hø er "høstet", ligger et par dage (smag og behag hvor længe man lader det ligge) og så pakkes det i plastik. Efter det er pakket ind, sker der en ensileringsproces/konseveringsproces, der gør at der ikke taber næring på samme måde som hø ville gøre. For at den proces kan ske, skal der være noget fugt og sukker tilstede.

Hø derimod skal være knastørt før det presses da det ellers brænder sammen. Hø taber også næring opløbet af sæsonen.

Grunden til vi kalder vores wraphø herhjemme, er at vi laver det meget tørt i forhold til andet wrap. Vi pakker kun vores ind, da vi ikke kan opbevare alle vores baller, nogle år laver vi mod 2-300 minibig, afhængig af vind, vejr, ny mark/gammel mark osv.

Heste skal faktisk have mere wrap end hø pr./kg. Man anbefaler ca. 1-1,5 kg hø/kg hest og 1,5-2 kg wrap/kg hest. Det er pga vandindholdet i wrap. Wrap vejer mere i forhold til indholde kontra hø (hvis du forstår...)

Vores får alt det wrap de kan spise, både ude og inde her om vinteren.

• #3   17. feb 2016 Wraphø findes ikke, det hedder enten hø eller wrap. Forskellen er at hø er tørret græs som ikke er pakket ind, og wrap er tørret græs (noget mere tørt end andet, men aldrig så tørt som hø), som er pakket ind smiley

• #4   19. feb 2016 tusind tak for hjælpen allesammen smiley

Kommentér på:
wrap eller wraphø hjælp

Annonce