{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

Billig ridehjelm med plads til hestehale/valk {{forumTopicSubject}}

Nogen der kender et sted (helst online) hvor man kan købe en billig ridehjelm, hvor der er plads til at have sat håret i en hestehale? Er ved at få spat af mit hår når jeg rider. Godkendelse og dit og dat er ligegyldigt, det skal kun bruges til træning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billig ridehjelm med plads til hestehale/valk
  • #1   24. feb 2016 Lundemøllen, Kinnerup osv. har mange hjelme. :))

Ellers skal du finde en Samshield, brugt billig, der har dressurudskæring, så er der plads til håret. smiley

• #2   24. feb 2016 Tak, men ved ikke om du overså det, men skrev billige smiley

• #3   24. feb 2016 Hvad er billig?

Casco Mistral har plads til hestehale.

CJ Proline har nogle Scharf hjelme I 2 sotering (skønhedsfejl) på deres Facebook profil, til en OK pris. De er med VG1 godkendelse, som MÅSKE bliver den godkendelse der bliver gældene.

• #4   24. feb 2016 Tænker højest 700 kr, da det er det jeg har givet for min nuværende hjelm. Hjelmen skal bare være så man kan have hestehale, så er design og mærke sådanset næsten underordnet.

• #5   24. feb 2016 Men den fra Casco kunne nok godt gå.

• #6   24. feb 2016 Dem fra Scharf I 2 sotering koster 699,- plus forsendelse. Men det er jo ikke sikkert at de har en I din str.

• #7   24. feb 2016 De brugte Samshield Shadowmatt er også billige. Har set mange til under 1000,- :))

Men det var også bare et forslag, for der kan håret være.

• #8   24. feb 2016 Cecilie: Jeg er desværre ikke interesseret i at købe brugt, da folk ikke altid oplyser og tænker over, at hjelmen kan være gået i stykker indvendigt ved fald eller tab af den. smiley og sikkerhed er ikke noget jeg går på kompromis med.

• #9   24. feb 2016 Enten forstår jeg ikke dit spørgsmål, men jeg har endnu ikke set en ridehjelm, hvor der ikke er mulighed for hestehale.. Valk er et problem med mange hjelme, men hestehale er der da altid plads til smiley

• #10   24. feb 2016 Kan jeg desværre ikke med den jeg har nu, har jeg hestehale under sider den virkelig ubehageligt :s

• #11   24. feb 2016 Kan selvfølgelig også bare være mig der er en knold. smiley

• #12   24. feb 2016 Hvis man sætter elastikken helt nede og så lidt ud fra hovedet så plejer det at løse problemet smiley
    Det er ikke så længe siden der var en historie om en pige som havde elastik under hjelmen, faldte af hesten så sprang elastikken og røg mod hendes kranie. Hun slap "billigt" med et meget grimt/dybt sår og hjernerystelse smiley

• #13   24. feb 2016 Mette: synes jeg ellers at jeg har prøvet.. Synes ikke rigtigt der er plads til mit hår. Men måske jeg skal prøve igen smiley

• #14   24. feb 2016 Okay, så, jeg har lige prøvet igen. Denne gang hvor jeg først lavede hestehalen efter jeg havde taget hjelm på. Og nu bliver det pinligt - for mig - for det virkede. Hold op hvor føler jeg mig dum, hvorfor pokker har jeg ikke tænkt på det i al den tid D: i hvert fald, tak for forslag og hjælp til min åbenbaring! Og for at bære over med mig smiley

• #15   24. feb 2016 Mette: hende der kom til skade, havde sat håret op under ridehjelmen incl elastikken. Det var en af de elastikker med metal luk.

• #16   24. feb 2016 Jeg skrev også at det var under hjelmen. Men det var ikke pga metallulkket, men hvis du mener med hensyn til at den sprang så har jeg prøvet stort set alle typer elastikker springe smiley

• #17   25. feb 2016 Elastikken sprang ikke.

Indsat fra HN:

Den ene hest var lidt frisk og sætter i bukkespring da den lander efter et spring. Eline hænger på et stykke, men må tilsidst give fortabt. Desværre fortsætter hun ind i væggen hvor hun rammer med baghovedet først. "Der lød et kæmpe smæld" fortæller Elines mor Ellen Sofie Tanum Dahl "Vi løb derhen og fandt hende bevidstløs. Hun blødte fra hovedet."

Eline blev hentet af ambulancen og kørt til sygehuset. Hun havde et hul i baghovedet som måtte sys med otte sting. Derudover havde hun en blødning i lillehjernen. Hjelmen, som Eline bar, var umiddelbart ubeskadiget. "Det var først efterfølgende vi kom i tanke om at hårelastikken sad lige hvor skaden var sket."

Eline bar ligesom mange andre sit hår under hjelmen. En hestehale foldes op over hovedet og dermed kommer elastikken til at sidde lige på baghovedet under hjelmen. Da Eline ramte væggen med baghovedet først, forøgede elastikken og den store "hårpølse" trykket på kraniet ganske kraftigt på et meget lille område. Det var med al sandsynlighed dette der var skyld i hullet i hovedet og blødningen i lillehjernen.

Eline er heldigvis sluppet godt fra uheldet og kommer sig uden mén.

Bare til en påmindelse om korrekt brug af ridehjelm.

• #18   25. feb 2016 Så har det jo heller ikke noget med metallukningen at gøre smiley

• #19   25. feb 2016 Kan desværre ikke finde det billede, hvor man kan se metalukningen.

Men det er helt klart at en metallukning, kan forvolde mere skalde end en limning.....

• ridehjelm D
    ridehjelm D Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Svar: 9
    #20   3. mar 2016 Hey Sandra

Vi har lavet et overblik på ridehjelm.dk ( Vi sælger ikke selv noget men kommer kun med gode råd )

En billig mulighed vil måske være en Casco ?

vh Morten

Ridehjelm.dk

Kommentér på:
Billig ridehjelm med plads til hestehale/valk

Annonce