{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cordeo-hvilken er at foretrække?
  • #1   25. mar 2016 Jeg red med cordeo (med fast kerne) da jeg "iddannede" min hest til at gå med cordeo, altså bare det basic. Det er nemt at bøje hesten med den faste, da den jo ikke giver sig og er nem for hesten at forstå.
    Nu hvor han kan signalerne, foretrækker jeg neckrope. Synes den giver mere ro når man ikke giver signaler og den bare ligger, og hesten kan også tage hovedet ned uden at den falder ned til ørene smiley
    Tror det er en smagssag. Jeg kan ikke komme med et rigtig godt eksempel på hvorfor jeg foretrækker neckrope, synes bare det er bedre når hesten allerede kan signalerne smiley

• #2   25. mar 2016 Jeg startede med at ride i den cordeo med fast kerne. Jeg valgte denne da den blev varmt anbefalet af flere forskellige.
    Jeg var dog ikke tilfreds med den og valgte derfor at købe den cordeo med bindeknob. Den er jeg super glad for.

Jeg tror dog det er helt individuel hvad der fungerer bedst for en selv og ens hest smiley

• #3   25. mar 2016 Med tidligere heste har jeg bedst kunne lide den med fast kerne, men med ham jeg har nu, ligger de bløde meget bedre. Så tror det kommer meget an på hest - og rytter smiley

• #4   25. mar 2016 Jeg er simpelthen nødt til at høre hvorfor folk går så meget op i de forskellige typer cordeo der er kommet til? Jeg kan ikke helt se pointen i at købe noget for flere 100 kr, når det er ligeså let at bruge et træktov eller endda lave en selv ud af reb smiley

Vil i oplyse mig? smiley

• #5   25. mar 2016 Aimee - Jeg kan da godt være helt ærlig. Jeg har en med fast kerne, som der jo ikke er noget fint i - Men jo har en anden effekt end en man selv kan lave. Derudover har jeg en blød en fra Horsecharms - udelukkende for at have et sæt (rebgrime, tøjler og cordeo i regnbuefarver). Altså udseendesmæssigt. Alligevel, de gange jeg har redet seriøst i cordeo med min nuværende, har jeg brugt et træktorv bundet rundt om halsen. Jeg finder personligt ikke hvilken type cordeoen er, materialet eller dens pris relevant - Men jeg synes det er rart at forsøge sig med lidt af hvert, da det jo - som alt andet - er differentierende hvad der passer hest og rytter smiley

• #6   25. mar 2016 Jeg har adskillelige cordeos, mest til billeder, men jeg har også en af biothane som jeg faktisk er rigtig glad for, da den virker lidt som en mellemting mellem en cordeo med fast kerne og et neckrope af løst reb.
    Tror folk går meget op i de forskellige, for at se hvad der fungerer bedst til hesten. Cordeoen med fast kerne er jo idéel til dressur hvor man har mere brug for at bøje og stille (i hvertfald ifølge mig, men det kommer an på hvordan man bruger den). Så er der dem af læder, men har jeg ikke selv erfaring med endnu. Men af dem af reb er der flere forskellige typer og tykkelser. Det er næsten en selvfølge at jo tykkere rebet bliver, jo tungere bliver det. Nogle heste har det måske godt med at mærke at rebet ligger til (pga. vægten), mens det forstyrrer andre heste. Tror det er derfor der er så mange forskellige slags smiley

• #7   26. mar 2016 Aimee det er vel ligesom så meget andet udstyr. Man prøver sig frem til det der er bedst for ens hest smiley

• #8   26. mar 2016 Jeg kan forstå hvis man køber dem af læder, for det er ikke lige til hvis ikke man har værktøjet, men jeg kan stadig ikke se pointet i dem med reb, når reb næsten ingen penge koster, som man jo også kan få i forskellige tykkelser OG i alle farver smiley

Nu ved jeg ikke lige hvad der menes med fast kerne? Er den så bare helt stiv? smiley

• #9   26. mar 2016 Hvilken man vil foretrække kommer an på hest og rytter - jeg vil ikke have en med hård kerne, men sådan er jeg.

Det jeg foretrækker at have i hånden skal være smalt og blødt, feks. læder og derfor har jeg lavet min egen cordeo (skal have lavet flere - man kan jo ikke få for meget udstyr eller...). Den er smal der hvor jeg skal holde, nemlig 1 cm bred og i blødt og smidigt læder. Den er så anatomisk formet til at passe til hestens hals og bredere under halsen.

Et lækkert træktov (flet og ikke de der snoede) synes jeg også kan være godt, hvis det ikke er for tykt - men sådan er jeg smiley

profilbillede
Kommentér på:
Cordeo-hvilken er at foretrække?

Annonce