3.739 visninger
|
Oprettet:
Cordeo-hvilken er at foretrække? {{forumTopicSubject}}
Hvad foretrækker i at ride med? nogle af dem der er bedre end andre?
http://rebgrimer.dk/shop/cordeo-halsring-20c1.html
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
Nu hvor han kan signalerne, foretrækker jeg neckrope. Synes den giver mere ro når man ikke giver signaler og den bare ligger, og hesten kan også tage hovedet ned uden at den falder ned til ørene
Tror det er en smagssag. Jeg kan ikke komme med et rigtig godt eksempel på hvorfor jeg foretrækker neckrope, synes bare det er bedre når hesten allerede kan signalerne
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 1.508
Jeg var dog ikke tilfreds med den og valgte derfor at købe den cordeo med bindeknob. Den er jeg super glad for.
Jeg tror dog det er helt individuel hvad der fungerer bedst for en selv og ens hest
mar 2013
Følger: 30 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 1.265
jul 2013
Følger: 26 Følgere: 94 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 597
Vil i oplyse mig?
mar 2013
Følger: 30 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 1.265
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
Tror folk går meget op i de forskellige, for at se hvad der fungerer bedst til hesten. Cordeoen med fast kerne er jo idéel til dressur hvor man har mere brug for at bøje og stille (i hvertfald ifølge mig, men det kommer an på hvordan man bruger den). Så er der dem af læder, men har jeg ikke selv erfaring med endnu. Men af dem af reb er der flere forskellige typer og tykkelser. Det er næsten en selvfølge at jo tykkere rebet bliver, jo tungere bliver det. Nogle heste har det måske godt med at mærke at rebet ligger til (pga. vægten), mens det forstyrrer andre heste. Tror det er derfor der er så mange forskellige slags
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 166 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.820
jul 2013
Følger: 26 Følgere: 94 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 597
Nu ved jeg ikke lige hvad der menes med fast kerne? Er den så bare helt stiv?
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.897
Det jeg foretrækker at have i hånden skal være smalt og blødt, feks. læder og derfor har jeg lavet min egen cordeo (skal have lavet flere - man kan jo ikke få for meget udstyr eller...). Den er smal der hvor jeg skal holde, nemlig 1 cm bred og i blødt og smidigt læder. Den er så anatomisk formet til at passe til hestens hals og bredere under halsen.
Et lækkert træktov (flet og ikke de der snoede) synes jeg også kan være godt, hvis det ikke er for tykt - men sådan er jeg
Cordeo-hvilken er at foretrække?