{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Brækket ben, hvornår kan jeg ride igen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
I fredags var jeg så uheldig at brække lægbenet/spolebenet.
Jeg skal have gips på i 4 uger.
Mit spørgsmål er så.
Hvornår kan jeg ride igen?
Forventer ikke noget ved det 100% men vil gerne hører om andre har prøvet det samme og hvor lang tid der gik før i red igen.

- Freja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brækket ben, hvornår kan jeg ride igen?
  • #1   14. apr 2016 Den har jeg også haft brækket (helt nede ved anklen), jeg var ude og ride et par dage efter jeg fik gipsen af smiley Mens jeg havde gips på, gjorde jeg absolut intet for at bibeholde muskelmassen i benet, så de første par måneder efter, havde jeg svært ved at lægge benet til hesten. Så jeg vil anbefale dig at træne benet hvis det er muligt smiley
    Da jeg havde gips på, var jeg ude og skridte et par gange. 3-4 uger efter jeg fik gips af, var jeg i gang med stævner igen smiley
    Jeg væltede med min pony og fik hende over mig - det gjorde ondt smiley

• #2   14. apr 2016 Du må ride når lægen giver grønt lys for det smiley Hvor lang tid dette tager afhænger af bruddet og hvor godt det vokser sammen igen.

• #3   14. apr 2016 Da jeg brækkede min ankel ventede jeg en uge med at ride rigtigt efter jeg havde fået gipsen af. Jeg havde gips på i 6 uger så havde slet ingen muskler på mit ben.

Var dog ude og skridte med gips på.

• #4   14. apr 2016 Det giver din læge dig svar på. smiley

• #5   14. apr 2016 Det kan kun din læge sige.. Da jeg brækkede lægbenet, havde jeg ikke gips på, kun en walker, fordi mit brud heldigvis var pænt og knoglen lå som den skulle, så det skulle bare hele i 6 uger og jeg måtte gå når jeg kunne.

Jeg var oppe og ride nogle dage efter jeg fik støvlen af, jeg skulle bare have hjælp til at komme op og af, fordi mit ben stadig var ømt og lidt stift.

• #6   14. apr 2016 Det syntes jeg du skal spørge lægen om. du skal dog lige huske på at en knogle tager cirka 100 dage om at hele smiley

• #7   14. apr 2016 Jeg brækkede min ankel i november 2015, hvor jeg blev nød til at blive opereret pga. bruddets placering(indvendigt, ved knysten).
    Jeg kom først til hest igen sidst i februar i år, og er først lige begyndt at ride helt rigtigt igen.
    Men lyt til din læge! Og fysioterapeut hvis du går hos sådan en, og holde din træningsplan, så du bibeholder så mamge muskler i dit ben som muligt.
    Jeg måtte ikke støtte på benet de første 7-8 uger, og jeg har virkelig knoklet med at få musklerne i benet igen. Det går lynhurtigt.

• #8   14. apr 2016 Tak for svarene! smiley
    Skal til kontrol på mandag så har også tænkt mig at hører nærmere. smiley

• #9   15. apr 2016 Jeg havde brud på ankel og måtte skrues sammen. Fik gipsen af efter 6 uger og red samme dag smiley ikk særlig meget bar lidt skridt og trav uden bøjler
    Mit brud var da gipsen kom af ikk100% Healet og derfor stadig meget ømt og ku næsten ikk gå.

• #10   15. apr 2016 du skal nok regne med 6-8 uger alt efter vor høj eller lav smærtetærskel du har, for du skal også lige igang med st bruge dit ben igen. og det kan gøre rigtig ondt, jeg selv brugte krykker ca. 2 uger efter jeg havde fået mim støvle/gips af.

• #11   15. apr 2016 Efter mit brækkede ben og fod startede jeg ridningen lige så snart jeg kunne gå ígen uden krykker. Det gik ikke så vildt til i starten.

Kommentér på:
Brækket ben, hvornår kan jeg ride igen?

Annonce