{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget sand - sandtesten
  • #1   23. apr 2016 Min har aldrig haft så meget som du viser der - max har ca været det halve og det da jeg startede hende op. Min har generelt noget mindre (som i kun lige spidsen af posen), men hun får også noget mod det stort set året rundt. Dernæst skal du huske på, at tager du en ny prøve i morgen kan der være det halve i, mens der i overmorgen kan være samme mængde som du viser på billedet, da der ikke nædvendigvis udskilles lige meget i hver pære.

• #2   23. apr 2016 Jeg vidste faktisk ikke at man kunne tjekke det. Det vil jeg meget gerne vide hvordan man gør, så jeg kan holde øje med min dreng smiley

• #3   23. apr 2016 Det er ret nemt at tjekke.

Jeg har bare brugt en Alm klar 4 l frost pose. Jeg har fyldt varmt / lunkent vand i. Lidt under halv fuld. Så opløser du et par friske pærer fra boksen eller sikrer dig der ikke er jord på, hvis du tager fra mark.

Ryster godt til det er opløst. Hold den stille med et hjørne nedad, så bund fælles sandet i hjørnet hvis der er noget.

• #4   23. apr 2016 Utroligt det kan være så nemt at tjekke smiley Det vil jeg prøve, mange tak!

• #5   23. apr 2016 Der er blevet tjekket op på hvilken effekt loppefrøskaller, hørfrø og chiafrø har mod sand. Det vidste sig at det eneste der havde en lille effekt var loppefrø.

MEN de fandt også ud af at man skal bruge ENORME mængder i forhold til hvad producenterne siger, og det giver jo egentlig god mening, for en hest har virkelig meget Tarm og det kan de 100 ml man giver jo ikke rigtig dække.

Så der er desværre ikke det store man kan gøre mod sand, andet end at sørge for at hesten har rigeligt med grovfoder på folden, og giver den så mange loppefrø man kan uden foderet bliver klamt og hesten ikke gider at spise det, samt evt at give olie så det kan smøre tarmen og sandet lettere kan glide ud smiley

• #6   23. apr 2016 Gulerødder er med til at skubbe sand ud af tarmene smiley det sagde den dyrlæge der er i magasinet Hest for nogle år siden. Tindur får gulerødder i sit foder hver dag og har (7,9,13. Bank bank ??) aldrig haft problemer med fordøjelsen. smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Hvor meget sand - sandtesten

Annonce