{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

hvis jeres hest døde?? {{forumTopicSubject}}

har i taget stilling til, hvis i en dag står med en død syg hest som skal aflives???

hvad skal der ske???

skal den slagtes??

eller hvad skal den???

jeg HAR taget beslutningen om at isabella skal brændes den dag hun ikke er her mere...

det koster godt nok 8000 kr...

men der er INGEN der skal spise min hest, eller vaske sig ind i den eller noget...

har i taget stilling``

jeg synes det er godt at tage stilling til sådan noget så man ikke står med det hele midt i sorgen når dyret skal afllives/dør

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvis jeres hest døde??
  • #1   18. mar 2007 Jeg vil ha' Le-cis aflivet af dyrlægen, med en sprøjte altså, så han sover stille ind ;(

Bagefter vil jeg ikke vide hvad der skal ske med hans krop. Den er der ikke noget tilbage i ..

• #2   18. mar 2007 Aner det ikke =/ Så engang et hestehoved hænge inden i Zoo København, hold kæft hvor jeg fik det dårligt ! Der skal min hest ALDRIG hænge ! ;'<)

• #3   18. mar 2007
    PomFritten - Dumle !
    nej ad sikke et syn smiley

en jeg kommer ude ved, har en masse heste haler til at hænge (som hun bruger når hun syer hale på hestene i forbindelse med stævne, kåring osv)

jeg får det helt dårligt af at se dem

• #4   18. mar 2007 jeg synes heller ikke at en hest, som giver SÅ meget for sin ejer.. fortjener at blive ædt eller lavet om til sæbe...

den fortjener at blive "foreviget"... så kan ejeren have den i urnen derhjemme, resten af sit liv, og mindes den dejlige hest

• #6   18. mar 2007 Filippa skal aflives af dyrlægen, og jeg ville selv være hos hende til det sidste. Og jeg ville ikk vide hvad der skal ske med ehnde bagefter. Hun skal bare ikke slagtes .

• #8   18. mar 2007 Sikke en masse delte meninger ;'<)

• #10   18. mar 2007 Kogle skulle skydes på folden og kroppen vil jeg ikke have penge for..hun skal bare afleveres til zoo og deles ud til foder........
    Jeg spiser ikke selv hestekød, hestekød er heller ikke populært i DK så hvorfor skulle slagteren ha det......
    Zoologisk have har mange udgifter forbundet med deres dyr, og én af dem er foder til de store kødædende pattedyr....så for min skyld må de da gerne komme og hente noget gratis mad........

• #11   18. mar 2007 Rony skal IKKE slagtes ! Han skal desuden chipmærkes, så han ikke kan blive lavet til konsum.
    Har tænkt lidt på at han skal brændes men ved ikke helt (:

Men vil slet slet ikke tænke på det nu .. I mit lille hoved bliver han hos mig forevigt (:

• #12   18. mar 2007 hmm, Lucas skal aflives ved dyrelægen altså med indsprøjtning ..
    eg tror han skal laves til sæbe, for ingen skal spise min pony ! .
    og jeg føler at hvis man brænder en så brænder sjælen ..

s; '

• #13   18. mar 2007 Theis . man kan få hesten kremeret her hjemme i DK

http://www.danskdyrekremering.dk/

der er både pris liste.. og der står noget om det praktiske osv...

ville ALDRIG sende hende til slagteren... og slet ikke levende da.. for man risikere NEMT at den bare bliver transporteret tiol udlandet og brugt til noget andet der

• #15   18. mar 2007 Jeg vil selv følge Filippa til det sidste og jeg vil ikke se hende blive skudt !
    Og hun er fuldstændig ligeglad med dyrlæger, og derfor kan jeg ikke se nogen grund til at lade være når hun kan få en stille og rolig død.

Hun har indtil videre været hos mig i snart 2 år og skal forhåbentlig være her mange år endnu, og har altid været "en god ven" for mig, derfor skal hun dø i mine arme og jeg vil være der til det sidste.

• #16   18. mar 2007 Aflivning smiley
    Som Mille siger - bedøvelse først og derefter det dødelige.
    At skyde en hest når den fredeligt står på marken og æder græs? Hallo, det er synd.

Hva ville i sige til hvis i fredeligt nød jeres dag og pludselig er der en eller anden der skyder dig?
    - Det er ondt! Kan i ik selv se det?

Jeg ville bestemt ikke ha' penge for min hest ved døden, nej, jeg vil nyde vors sidste dag og være ved min hest HELE tiden - selvom det helt sikkert vil være Pisse hårdt når den får sprøjten, men jeg vil være der for min hest.
    - Derefter vil jeg være der - græde ud og så se hvad der vil ske.

Men min hest skal ikke laves til sæbe
    Min hest skal ikke blive foder for vilde dyr
    Min hest skal ikke udstilles
    - Nej, min hest skal noget andet, men ved ikke hvad smiley

• #17   18. mar 2007 Hun har fortjent bedre end at få en kugle for panden^^

• #18   18. mar 2007 Puhh har jeg ikk tænkt på, men jeg gør satme ikk som min venindes veninde man !
    Hun fik skindet a sin hest, og satte det op på sit værelse !!
    Fy for helvede !

• #19   18. mar 2007 Theis . ja det kan så godt ske...

men jeg betaler gerne hvad det koster at få hende brændt...

jeg synes at det viser hende den sidste "respekt" at jeg ikke bare lader et menneske æde hende, eller hun bliver brugt til sæbe osv osv...

tror hvis hendes sjæl er på jorden efter.. så ville hun have det godt med at hendes sidste jordiske rester var hops mig

• #20   18. mar 2007 Er eniq med Mille i alt hvad hun siqer !
    - Man kan jo ikke bare skyde en hest på folden når den fredeligt går rundt og nyder det dejlige græs.

• #21   18. mar 2007 Synes ikk det synd, bare de ikk lider ..

• #22   18. mar 2007 Theis* problemet er hurtigt løst så.....jeg følger hende på slagteri og står med hende selv når hun skal skydes...(hvis det da er lovligt at blive ved hesten under slagtning...men ikke destro mindre er det nok muligt at blive til hesten er død)
    hun er et dyr, som jeg ikke tildeler menneskelige følelser, men jeg accepterer at hun skal herfra en dag, og så kan hun lige så godt gøre gavn efter sin død også....

• #23   18. mar 2007 Theis . ja det er selvfølgelig rigtigt...

så må jeg lige søge på steder i udlandet en gang smiley men det er forhåbentlig først om MANGE år

• #24   18. mar 2007 Ja, men ejeg har bare ikk taget en beslutning endnu

• #26   18. mar 2007 HAHA
    <b>Tror i at man skyder heste som hvis man var på jagt ? haha nu må jeg fandme le ... Det er jo ikke en hjort man skal skyde.. nej nej nej nej nej ...</b> xD

• #27   18. mar 2007 Lima: Det er min mening - det behøver du ikke gridse sådan til!

• #28   18. mar 2007 Lima .
    Okay det troede jeg så ikke man gjorde ;p Min fejll (:

• #29   18. mar 2007 Jeg vil mene at hvis jeg bestemte 100% over Williams død, skulle han skydes på folden..
    Fordi så dør han mens han har det rigtig godt, selvom han måske har smerter.. Altså ..
    Jeg vil da også 100 gange hellere dø ved at blive skudt, mens jeg hygger mig, i stedet for når jeg har det af lort til..
    Hvis I forstår ? d:

• #30   18. mar 2007 WOW!!! Er der nogle her der har glemt at heste er dyr og ikke har menneskelige følelser???

• #31   18. mar 2007 -må da indrømme at jeg kender da også en slagter(og jæger) som gerne tager sin riffel med hvis en ko eller hest skal skydes hjemme på folden....?

Theis* .........så blir jeg der gerne og venter til bagefter så jeg kan se at hun faktisk er død...og i tilfælde af at zoo slet ikke kan bruge hendes kød(kan man jo hurtigt ringe og spørge om).......så skal hun skydes hjemme på folden og afhentes til afbrænding.....(ik af zoo)

• #32   18. mar 2007 Lima* vil gi dig ret med sprøjten i hjertet på en hund...og det er skam muligt uden at skære hunden op!
    min gamle schæffer på 48kg ville ik gi op med alm dosis, så hun måtte til sidst ha en sprøjte i hjertet....den blev stukket ind fra siden mens hun lå ned, og først derefter holdt hun op med at spjætte og hjertet stoppede helt...

• #34   18. mar 2007 Hvis man alligevel vil ha' urnen og minde billeder, hvorfor så ikke bare få skindet garvet og ha' det hængende?

• #35   18. mar 2007 Nu vidste jeg så at det var muligt, men dyrlægen tøvede ved det alligevel..så det var mig der bad ham om at finde en større kanyle frem og gi endnu en sprøjte direkte i hjertet...vil ikke se på at min hund lider unødigt...
    Nøjagtig ligesom jeg kan blive tvunget til at vælge den metode som nu bliver foreslået for mig, den dag jeg står med en dødsyg hest...og mulighederne ikke er så mange så en nødslagtning kan blive nødvendig....mine følelser kan hurtigt blive tilsidestillet hvis jeg har en hest der lider...

• #37   18. mar 2007 Undskyld meg..hvad med de heste som feks brækker et ben på folden. Er det ikke mere humant at nødslagte en hest istedet for at den skal pines mere med sprøjter?

• #39   18. mar 2007 Han skulle have en sprøjte og så sove stille ind, med mig ved sin side .
    Og så ville jeg have hans 'aske' lavet om til en diamant, som jeg kan have i en halskæde eller lignende, så han altid er hos mig .
    Ved overhovedet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, når han en dag er væk :'/

• #40   18. mar 2007 Okay ?!
    - Jeg sammenligner ikke et dyr med et menneske på den måde! Men fint - dårlig humor har nogle mennesker jo.

• #41   18. mar 2007 Ja, så ringer jeg til forsikringen og beder om min forsikringssum. ! smiley

• #42   18. mar 2007 heste med bræket ben kan redes ja..ved om en hvis hest brækked koden..6 mnd senere var den i træning igen. Men poenget var at hvad nu hvis hesten blir så skadet at den ikke kan reddes fordi den ikke kan gå. er det så ikke mere humant at skyde den med en bolt i panden end at måtte gi den sprøjter?

Ang slakt..mange slakterier vælger at hente hesten tidligt om morgenen og slakte dem inden grise, køer og får blir slaktet netop fordi at de kan lukte blodet og for panik. Ved ikke om jeg vil sende min fremtidige hest til slakt, men har ikke noget imod slaktning.

• #43   18. mar 2007 Puuha, det har jeg slet ikke haft lyst til at tænke på!
    Faktisk kan jeg slet ikke holde ud at tænke på det!

• #44   18. mar 2007 ltså altså.. Det er da noget mærkeligt noget og spørge såda lige pludselig.. Det er jo ikke noget man går og tænker på...

Men da min pony døde (snøft, tuud) så blev han hentet af DAKA... Ved ikke hvad de gør med dem, men de bruger det vist nok ti at eller andet, ellers brænder de den...
    Hvis den skulle noget, altså hvis den blev så syg at der ikke var andet og gøre, skulle den aflives af en dyrlæge, med bedøvelse, og så indsprøjtning.. Hjemme hvor den er opstaldet.. Håber selvfølgelig ALDRIG at det sker..

Min pony's død tog mig meget hårdt, da det skete lige pludselig.. Bliver stadig helt ked af det når jeg tænker på ham, for han var så sød, og gjorde så meget for ham, han har også lært mig ALT hvad jeg kan i dag..

• #45   19. mar 2007 Jeg synes ærlig talt det er for ulækkert at få hestens aske, som man så kan have stående i en urne!

Mine heste skal højst sandsynligt også skydes, og jeg giver dem gladeligt til zoo, så de kan blive brugt til noget ordenligt. Det er da det mest naturlige overhovedet at få dem spist af løverne.

Nu er jeg muligvis verdens ondeste ejer, der overhovedet ikke elsker sine heste, men jeg er altså enig med Cami.

Kommentér på:
hvis jeres hest døde??

Annonce