{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

hvis jeres hest blev syg ! {{forumTopicSubject}}

Har du tænkt over hvad du vil gøre hvis din hest eller pony bliver halt og ikke kan rides mere !?

- skal den have en kugle for panden så du kan få forsikrings pengene ? og du selv kan få en ny..

- eller skal den have en chance ? og gå og spise "penge" uden du selv kan bruge den til noget.. såen ridemæssigt !

Selv har jeg ikke overvejet det.. synes det er en meget skræmmende tanke.. hvis det sker..
jamen .. hvad så ?
lige umiddelbart skulle elketra da have en chance.. men på den anden side ville mine forældre nok synes hun er for dyr at have gående.. !
når hun er forsikret til 30.000 kr... (mindre end hun egentlig er værd)
jeg ved ikke rigtig...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvis jeres hest blev syg !
  • #1   7. sep 2006 det vil jeg slet ik tænnke på nu (;

• #2   7. sep 2006 har en hoppe, så hvis den vil kunne holde til det, vil jeg få et føl på den, og så skulle den ellers bare ha lov at stå og blive gammel, medmindre der kommer problemer med benet, og den får smerter, sker det, så skal den self. den mest smertefri vej, og det er aflivning..

• #3   7. sep 2006 Mille står med hævede bagben efter stævne i Brovst sidste weekend.
    Surt - skulle have været i Hjørring denne weekend
    Har tit tænkt på hvad jeg vil når hun ikke kan mere, men ikke fundet et svar

• #4   7. sep 2006 Dixie har en slem allergi , og kan ikke rides mere !
    Men altså har fået af vide hvis hun får det rigtig rigtig skidt skla hun væk ,Men ellers overvejer jeg lidt at bruge hende til følhoppe ! Da det ikke er arveligt !

• #6   7. sep 2006 Line:

selvom en hest har en chance, kan man ikk altid være bekendt at lade den lide i fx. 1 år, bare fordi man vil beholde den, så tænker man ikk på hesten, men på sig selv.

Lige som bent Brannerup(staves?) har sagt, hvis en af hans heste brækkede benet igen (ligesom ved Hugin) vil han aflive den, den tid Hugin stod stille, var alt for smertefuldt, både for ham, men os for Hugin, at han ikk vil la nogen hest komme igennem den tid igen..

• #7   7. sep 2006 Kommer helt an på hvordan syg!
    Men hvis der var chancer for at hun ville ha ondt resten af hendes liv, så er det en kugle for panden.. smiley
    7 9 13 !

• #8   7. sep 2006 Min pony står med spat i begge bagben og bliver måske aldrig ridehest igen..

Kan hun rides rider jeg hende.
    Kan hun ikke rides og ikke har smærter skal dyrlægen undersøge hende og se om hun kan få et føl, og ellers skal hun bare gå.
    Har hun smerter, bliver hun aflivet.

Men nu må vi jo se..

• #9   8. sep 2006 jeg synes ikke at man kan tillade sig, at usætte dyr for lidelse (det er også i strid med loven)...
    at hesten skal lide i en længere periode for at blive rask igen, er faktisk også ulovligt.
    Målet helliger ikke midlet.
    Du kan ikke forklare hesten, at alting bliver godt igen, bare du holder ud...

Er det tilfældet at hesten skal lide unødigt i for lang tid, ville jeg få den aflivet.
    Men er hesten forsikret for uanvendelighed og død, og bliver den skadet, så forsikringen blandes ind i det, ja så bestemmer forsikringsselskabet over hesten...
    for eksempel...
    hesten koster forsikringsselskabet flere penge at erklære død (altså at få den aflivet), end at betale for evt operation og smertebehandling. Derfor kan de kræve, at hesten opereres for hvad den nu fejler, selv om det betyder, at hesten lider unødigt. Vælger du som ejer at gå imod, og sige, at den skal aflives for sit eget bedste, vil de så sige ok, så får du bare ikke nogen erstatning.

Skal forsikringsselskabet dække, bliver det altid på deres vilkår... sjældent på hestens..

• #10   8. sep 2006 chilli har en skade i sit ben . Den er ikke til gene nu . Men hvis hun fik en der var værre -¨så hun ikke kunne rides . ville jeg helt klart stadig beholde hende . Jeg har fået fie som min egen. (på parpiret er det ikke mig der ejer hende . men ejer har ikke noget at gøre med hende)
    Men hvis jeg skulle vælge , ville jeg beholde chilli . Om jeg så skulle skille mig af med fie der godt kan rides .

Så længe hun ikke lider og kan gå sammen med andre , skal hun altid blive ved mig <33 . Elsker simpelthen den pony højere end livet . Hun er min grund til at jeg står op om morgenen . fordi jeg ved jeg skal ud til hende smiley

• #11   8. sep 2006 Marie-Louise.. ja det har jeg også hørt om det med forsikringsselvskaber, det er trist at dyret nærmest skal lide før de vil gå med til at få hesten aflivet...

Men tilbage til emnet, så kommer det helt an på hvilken form for sygdom hesten har, hvis det er noget der godt kan gå væk, ja så ville jeg jo vælge at beholde den, men hvis ikke den kan helbredes, ville jeg give den en pension, og nyde livet, også lade den blive aflivet... men igen kommer det helt an på hvad sygdommen er..

• #12   8. sep 2006 Min "gamle" hoppe blev slagtet sidste år, hun havde en seneskade som ikke blev bedre. Jeg var super glad for hende, men jeg vil ikke betale for at ha en hest til at gå og glo på marken. Hun var 10 år og kunne i princippet komme til at gå og glo de næsten 15 år. Det er penge som jeg hellere vil sætte i en hest der kan bruges. Havde hun haft en god stamtavle og havde været godt kåret havde hun beholdt livet for så kunne hun da bruges til avl.

Kommentér på:
hvis jeres hest blev syg !

Annonce