{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.570 visninger | Oprettet:

Registrering af død hest - Seges {{forumTopicSubject}}

Sååå nu har jeg lige set på Seges hjemmeside, at det altså er lovpligtigt at registrere at hesten er død INDEN for 30 dage... hm

hvad sker der så når man ikke har gjort det? smiley

nu er det over 1 år siden min hest blev aflivet.. og jeg må ærligtalt indrømme, at jeg skisme ikke lige har tænkt over at skulle registrere hende som død, og da især ikke inden for de 30 dage dér smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Registrering af død hest - Seges
  • #1   6. maj 2016 Følger lige med! Min hest skal aflives på mandag smiley

• #2   6. maj 2016 Så kontakter man SEGES og oplyser det, det kommer jo an på hvornår de regler er trådt i kraft

• #3   6. maj 2016 Det er vel ikke værre end, at hvis du stadig har pas og ejercertifikat, så printer du det ud man nu skal, skriver en anden dato - som havde du fået aflivet den i dag fx - og sender det ind. smiley

• #4   6. maj 2016 Vi registrerede det 2 år senere, hehe... Det havde ingen konsekvenser i form af en bøde eller påtale eller lignende.

• #5   6. maj 2016 Okay puha, så tør jeg godt at sende ind smiley

• #6   6. maj 2016 man skal sende passet ind , så de kan skrive den død
    dog har jeg flere liggende da jeg ikke vil aflevere dem .
    dette ved de godt og de acceptere det

• #7   6. maj 2016 Ja det er jeg klar over smiley
    Havde egentlig også tænkt mig at ville have passet igen, men skisme ikke når de vil have 100 kr for det

• #8   6. maj 2016 det var meget
    før var det bare frankeret svar kuvert

• #9   6. maj 2016 Ja det er egentlig lidt frækt af dem! De skriver at man kan få den tilbage for 100 kr + moms smiley

• #10   6. maj 2016 De ''destruerer'' passet, selvom man får det sendt tilbage igen. Jeg har fået meldt to heste døde, og det ene pas blev stemplet på samtlige sider med 'annulleret' - det andet blev der dog kun lavet et hul hele vejen igennem på.

• #12   7. maj 2016 jeg har i mere end 5 år undladt at melde mine heste døde. skulle jeg en dag gøre det så ville det nok bare være med snyd af dato.

• #13   7. maj 2016 Da min nye hest ikke havde fået laver ejerskiftecerfikat (Staves?) siden 1 ejer, så kunne vi ikke få lavet, så hun stod registret hos os. Dette resulterede i en hel masse papir arbejde, hvor der gik 3 måneder før vi fik det og kunne sende det ind til seges. Dette resulterede i, at vi ikke sendte passet ind på min afdøde hest, da vi ville sende det samlet. Dette sagde de ikke noget til, og jeg fik sendt passet tilbage, hvor der står "annulleret" på nogle af siderne. smiley

• #14   7. maj 2016 Helt ærlig så har seges lidt skudt sig selv i foden med de regler.
    De fleste ønsker faktisk deres afdøde hestes pas retur og derfor øjnede de en chance for at tjene lidt håndører på at skulle stemple siderne og putte dem i de medsendte returkuverter, fremfor når de blot kunne kyle passet igennem en markulator. Det har nu resulteret i at rigtig mange blot dropper at registrere deres heste døde.
    Hvis de blot havde fortsat med at knalde dem i en stor hulmaskine (som man gør med udløbne menneskepas) så ville arbejdsgangen være minimal

• #15   7. maj 2016 Jeg forstår ikke hvorfor I undlader at melde jeres heste døde. Jeg synes 100 kr er en billig pris for at få passet retur smiley der er jo mennesker, der skal sidde og putte det i kuvert og sende det.

• #16   7. maj 2016 Hehehe, min mor gav de 100 kr. for jeg kunne få min prinsesses pas igen, men det var ikke fordi vi havde lyst til at "give" penge til dem. De gange vi ringede der ind angående hjælp, så var der altid en sur person, som tog telefonen, så det øger ikke at man vil give 100 kr. smiley

• #17   7. maj 2016 Det handler da ikke om at I skal "give penge" til SEGES - det handler om, at de mennesker vil have betaling for deres tid, og hvis I absolut vil ligge inde med passene på en håndfuld døde heste, så koster det altså lidt.

• #18   8. maj 2016 Det er nu også for mig nye regler, da jeg fik aflivet min i 2014 skulle jeg ikke sende pas ind, men fik tilsendt et klistermærke til at sætte i hans pas - så det er åbenbart ikke alle der får de samme oplysninger

Kommentér på:
Registrering af død hest - Seges

Annonce