{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.777 visninger | Oprettet:

Engbrandbære {{forumTopicSubject}}

På vores jorde stortrives Engbrandbære, og hvert år, har vi finkæmmet både folde og slæt marker, bevæbnet med greb og trillebør, og gravet dem op - men på trods at vores ihærdighed, så storstives de stadig mangfoldig.

Jeg generelt den samme holdning til mine folde som min køkkenhave: INGEN KEMISKE SPRØJTEMIDLER.

Nu har jeg læst og erfaret, at eddike, blandet med salt og et skvat opvaskemiddel, er yderest effektivt over for ALT ukrudt. Allerede få timer efter hænger ukrudtet med ørene, og efter et døgn, se de således ud. (Det er virkelig noget nemmere end at grave dem op)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engbrandbære
  • #1   31. maj 2016 Snedigt!

• Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
    #3   31. maj 2016 Ja, det virker effektivt, du skal bare overveje, at saltet ophobes i jorden, og gør at der heller ikke kan gro ret meget andet. Jeg ville ikke bruge det, og slet ikke på store arealer.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   31. maj 2016 Undskyld ot: men er det ikke dem som er så ekstremt giftige for heste?

• #5   31. maj 2016 AMT : jo de er giftige, og derfor er de bestemt ikke velset i mine folde eller på slæt markerne. og det virker ikke helt optimalt at grave dem op, de kommer i hvert fald igen. (altså bort set fra, så er de væk det år, de kommer først i gen næste år) så jeg håber at jeg via dette, kan slå dem helt ihjel, de ser i hvert fald meget døde ud.

Line: Jeg ved ikke hvor store mængder salt du bruger. Jeg sprøjter kun selve planten og IKKE hele marken, og hvis jeg skal regne det ud, så er det nok begrænset hvor meget salt som hver enkelt brandbære får, vi er nede og snakke få gram. Og skulle der komme nogle små bare pletter i græsfolden i år, og til næste år har nedbøren fordelt den smugle salt det måtte være. Så er det for mig en billig pris at betale, for at undgå giftige Engbrændbære.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #6   31. maj 2016 Du vil sandsynligvis ikke blive fri for dem til næste år det lægger uhyggelig mange frø også selvom du fysisk fjerner dem smiley dem du slår ihjel nu har allerede lagt børn i jorden til ny sæson, desværre er de praktisk taget umulige at komme til livs.

Vi har samme problematik med vilde pastinakker og da det er en invasiv art så skal de bekæmpes og tages inden de når at sætte frø, vi tager plante for plante med kemi, det er så mange at vi ikke når i mål på anden måde smiley

• #7   31. maj 2016 vil bare sige at det er så fedt at du ikke tyer til sprøjtemiddel. Det gør mig helt glad at læse smiley

• Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
    #8   1. jun 2016 Jeg bruger ikke selv salt, men hvis vi havde mange giftige planter, kunne jeg måske blive desperat nok smiley Det var bare ment som info, du vil nok se at den bare plet omkring planterne holder længe.

• #9   1. jun 2016 Line M : Helt ok smiley - de bare pletter genere mig ikke, vi har 2 fjordheste og en tyk pony, og 6½ ha. jord til dem. tror ikke at måske højt sat samlet 50 m2 bare pletter betyder rigtig noget.

Men en god pointe, der er måske andre som er mere i bekneb med græs areal, og det derfor har en betydning.

• #10   1. jun 2016 De er en pest og jeg har set heste der er blevet forgiftet af disse djævelske planter
    Husk at når de er visne er de ikke så grimme i smagen
    Vigtigt at alt bliver samlet op og brændt

• Anita C
    Anita C Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 13 Svar: 5
    #11   2. maj 2017 Hej Dorthe
    Jeg vil gerne vide, hvordan dit blandingsforhold (eddike, blandet med salt og et skvat opvaskemiddel) er til bekæmpelse af disse "Djævle"?

Jeg håber meget at høre fra dig.

Venlige hilsner
    Anita

• #12   2. maj 2017 5 liter eddike
    1-1½ kg. salt (fint, det grove sætter sig i sprøjten)
    1-2 tryk på opvaskemiddel flasken.
    en billig 5 liters sprøjte fra jem og fix

(kom opvaskemiddel i til sidste, eller skummer det så meget.)

• Anita C
    Anita C Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 13 Svar: 5
    #13   3. maj 2017 Tusind Tak for hjælpen, det påskønner jeg smiley

Venlige hilsner
    Anita

Kommentér på:
Engbrandbære

Annonce