2.777 visninger
|
Oprettet:
Engbrandbære {{forumTopicSubject}}
På vores jorde stortrives Engbrandbære, og hvert år, har vi finkæmmet både folde og slæt marker, bevæbnet med greb og trillebør, og gravet dem op - men på trods at vores ihærdighed, så storstives de stadig mangfoldig.
Jeg generelt den samme holdning til mine folde som min køkkenhave: INGEN KEMISKE SPRØJTEMIDLER.
Nu har jeg læst og erfaret, at eddike, blandet med salt og et skvat opvaskemiddel, er yderest effektivt over for ALT ukrudt. Allerede få timer efter hænger ukrudtet med ørene, og efter et døgn, se de således ud. (Det er virkelig noget nemmere end at grave dem op)
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.640
Line: Jeg ved ikke hvor store mængder salt du bruger. Jeg sprøjter kun selve planten og IKKE hele marken, og hvis jeg skal regne det ud, så er det nok begrænset hvor meget salt som hver enkelt brandbære får, vi er nede og snakke få gram. Og skulle der komme nogle små bare pletter i græsfolden i år, og til næste år har nedbøren fordelt den smugle salt det måtte være. Så er det for mig en billig pris at betale, for at undgå giftige Engbrændbære.
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Vi har samme problematik med vilde pastinakker og da det er en invasiv art så skal de bekæmpes og tages inden de når at sætte frø, vi tager plante for plante med kemi, det er så mange at vi ikke når i mål på anden måde
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Svar: 13
apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
jul 2015
Men en god pointe, der er måske andre som er mere i bekneb med græs areal, og det derfor har en betydning.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 143
Husk at når de er visne er de ikke så grimme i smagen
Vigtigt at alt bliver samlet op og brændt
aug 2016
Følger: 13 Svar: 5
Jeg vil gerne vide, hvordan dit blandingsforhold (eddike, blandet med salt og et skvat opvaskemiddel) er til bekæmpelse af disse "Djævle"?
Jeg håber meget at høre fra dig.
Venlige hilsner
Anita
jul 2015
1-1½ kg. salt (fint, det grove sætter sig i sprøjten)
1-2 tryk på opvaskemiddel flasken.
en billig 5 liters sprøjte fra jem og fix
(kom opvaskemiddel i til sidste, eller skummer det så meget.)
aug 2016
Følger: 13 Svar: 5
Venlige hilsner
Anita
Engbrandbære