{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.792 visninger | Oprettet:

Sommereksem - hvad virker bedst? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. smiley
Jeg har en veninde som har en lille pony med sommereksem. Den går med insektdækken, som stort set dækker hele kroppen, men hun døjer stadig med, at den får sår oppe ved pandelokken, og lidt ved halen. Hun bruger hestedeo, men det er ikke så effektivt.
Hvad bruger i til jeres eksemheste, og hvad vil i anbefale? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommereksem - hvad virker bedst?
  • #1   6. jun 2016 Min får prednisolon kur, sårspray på de åbne sår og antikløe liniment smiley
    Min er meget hårdt ramt, men han har aldrig været pænere på denne tid!! Det hjælper bare det der!!

• #2   6. jun 2016 har hørt godt om kovaline

• #3   6. jun 2016 Hvad er prednisolon kur for noget? smiley

• #4   6. jun 2016 Prednisolon er binyrebarkhormon, og det er bestemt ikke sundt i længden. Det er rigtig godt til at tage akutte reaktioner så man kan få lidt ro på, men det kan blandt andet lede til forfangenhed efter længere tids brug, så brug det med omtanke.
    Jeg har købt mig et Catago eksemdækken til min, hvortil der hører en maske der dækker ned ad nakken så hun er helt lukket til, da min nemlig også er meget ramt i hovedet og ved ørene.
    Dækkenet er jeg dog ikke så tilfreds med, men så bruger jeg masken med et andet dækken.
    Derudover vasker jeg med kovaline, smørrer sår med helosan samt putter blue hors anti kløe linnement på. Og så får hun islandsk tang i foderet. Det tager ikke det hele, men det tager en del smiley
    Jeg har også forsøgt mig med behandlinger med butox vet, men uden effekt.

• #5   6. jun 2016 Prednisolon er som Ballonfisken skriver smiley
    Det er ikke noget man skal give hele tiden, men det skal gives som kur. Jeg mener, at 10 dage er, hvad man siger.. Og det skal selvfølgelig trappes ud af igen, det er meget vigtigt!!
    Min har også i marts fået en prednisolon indsprøjtning af dyrlægen, og så er han nu igang med at trappe ud af pulverkuren, samtidig med at han, som skrevet, får sårspray og liniment. Jeg ved ikke, hvad det er, der hjælper, men det hjælper i hvert fald smiley

• #6   6. jun 2016 Måske er det blot en skrivefejl, men går din hest med eksemdækken eller insektdækken? smiley Eksemdækkenet er vævet tættere, så mitterne ikke kommer igennem. Insektdækken hjælper derimod netop ikke på mitter, men på de fleste andre insekter. smiley

• #7   6. jun 2016 Jeg ved ikke lige præcist hvad den går med, jeg prøver at høre hende ad. smiley
    Men det er kun der hvor dækkenet ikke dækker, at det er et problem smiley

• #8   6. jun 2016 Okay, hvis det ikke er et problem under dækkenet, så går den nok med eksemdækken. smiley

• #9   7. jun 2016 Hej Julie,
    Jeg har læst mig frem til, at der er kommet en ny producent på det danske markedet. De markedsfører sig rigtig meget på facebook og instagram. De hedder vidst Peticare.dk, og de skulle have plejeprodukter til behandling af sommereksem til heste. Det er måske en mulighed? smiley

profilbillede
Kommentér på:
Sommereksem - hvad virker bedst?

Annonce