1.792 visninger
|
Oprettet:
Sommereksem - hvad virker bedst? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg har en veninde som har en lille pony med sommereksem. Den går med insektdækken, som stort set dækker hele kroppen, men hun døjer stadig med, at den får sår oppe ved pandelokken, og lidt ved halen. Hun bruger hestedeo, men det er ikke så effektivt.
Hvad bruger i til jeres eksemheste, og hvad vil i anbefale?
mar 2012
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 439
Min er meget hårdt ramt, men han har aldrig været pænere på denne tid!! Det hjælper bare det der!!
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 64 Svar: 398
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 106 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 53
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
Jeg har købt mig et Catago eksemdækken til min, hvortil der hører en maske der dækker ned ad nakken så hun er helt lukket til, da min nemlig også er meget ramt i hovedet og ved ørene.
Dækkenet er jeg dog ikke så tilfreds med, men så bruger jeg masken med et andet dækken.
Derudover vasker jeg med kovaline, smørrer sår med helosan samt putter blue hors anti kløe linnement på. Og så får hun islandsk tang i foderet. Det tager ikke det hele, men det tager en del
Jeg har også forsøgt mig med behandlinger med butox vet, men uden effekt.
mar 2012
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 439
Det er ikke noget man skal give hele tiden, men det skal gives som kur. Jeg mener, at 10 dage er, hvad man siger.. Og det skal selvfølgelig trappes ud af igen, det er meget vigtigt!!
Min har også i marts fået en prednisolon indsprøjtning af dyrlægen, og så er han nu igang med at trappe ud af pulverkuren, samtidig med at han, som skrevet, får sårspray og liniment. Jeg ved ikke, hvad det er, der hjælper, men det hjælper i hvert fald
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 106 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 53
Men det er kun der hvor dækkenet ikke dækker, at det er et problem
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.750
sep 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 7
Jeg har læst mig frem til, at der er kommet en ny producent på det danske markedet. De markedsfører sig rigtig meget på facebook og instagram. De hedder vidst Peticare.dk, og de skulle have plejeprodukter til behandling af sommereksem til heste. Det er måske en mulighed?
Sommereksem - hvad virker bedst?