{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Sommereksem
  • #1   4. apr 2019 Ingen symptomer endnu.
    Jeg giver dækken på (det eneste der virker ordentligt), og så får hun var i år Imvet og Divet fra VetCur Biotec. Indtil videre med god effekt.
    Om sommeren vasker jeg hende ofte enten med shampoo fra dyrlægen eller i kovaline. Sker skaden først smørrer jeg med kovaline, og ellers kontakter jeg dyrlægen.
    Der findes ikke en effektiv behandling ud over binyrebarkhormon, så forebyggelse er alfa og omega ved os.


  • #3   5. apr 2019 Ingen symptomer endnu..
    Plejer at se det mest i halen.

    Jeg giver dækken på, sørger for halen er ren og velplejet og så får den ikke for lidt med show shine. Det virker altså..


  • #4   5. apr 2019 Min hest har gudskelov ikke sommereksem men har bemærket at mitterne er så småt kommet frem på folden hos os smiley møg bæster

  • #5   5. apr 2019 Jeg havde en med svag hud, ikke decideret sommereksem, men alligevel kraftig reaktion på mitter.

    Her hjalp tang os, samt linocrunch fik han ikke dette var den helt gal. Det bedste skulle være insektdækken, men min kunne ikke tåle at have det på (han var altså også bare sart) så de tilskud var “næstbedst”.


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #6   6. apr 2019 Forebygger med abtihistaminer og sommerblanding fra Askim.
    Bruger Ekholm olie og shampoo


  • #7   6. apr 2019 Hvad er det for antihistamin som i giver forbyggende ?
    Min har desværre sommereksem i ekstrem udgave, han får nællefeber over hele kroppen, men væskende betændte sår .
    Han går med Rambo eksem dækken,hut,og gamascher.
    Har også ridedækken på .
    Vaskes en gang om ugen,i kløestillende shampoo smøres dagligt med insekt gel og spray,og stop itchy.
    Han får en vitamin indsprøjtning i april og noget mod insekter som smøres på hver 3 månede fra dyrelægen.
    Og alligevel har han haft udbrud de sidste 3 år, hvor det kun har hjulpet og sætte ham på binyre kur, og det er meget mod min vilje .
    Så derfor jeg søgte om der var noget jeg havde overset og prøve ,tak for jeres svar


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #8   6. apr 2019 Jeg køber citirizin i 100 stk til ca 57 kr
    Min får 4 hver morgen de skal have 1 for hver 100 kg


  • #9   6. apr 2019 Sommerblandning fra askim, hvad er det ?
    Bruger du elholm olie som forbyggende ?


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #10   6. apr 2019 Hvis du tilmelder dig klub får du gratis fragt og det koster ikke at være medlem
    Antihistaminer gør en kæmpe forskel og min kan gå uden dækken med dem.
    Du kan også prøve CBD dråber dem er der mange der har stor succes med mod sommereksem, jeg kan godt give dig en PB ved en god vejleder i CBD
    Er du på FB er der en gruppe det hedder sommereksem og antihistaminer og også en der hedder sommereksem


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #11   6. apr 2019 Ja jeg bruger Ekholm olie forebyggende morgen og aften og deres shampoo hver 14 dag eller efter behov
    Ekholm har tilfredshedsgaranti, jeg vil godt vejlede dig i brug af olien da jeg selv fik god rådgivning i sin tid


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #12   6. apr 2019 Sommerblanding indeholder kun urter blandt andet hvidløg
    https://www.askhim.dk/shop/sommerblanding-hest-495p.html


  • #13   7. apr 2019 Jeg har forsøgt med alnok antihistaminer, men der er ingen effekt på min som er slemt angrebet. Mit bedste bud er et bedre eksemdækken. jeg synes personligt ikke rambos dækker godt nok. Jeg bruger Snuggyhoods, som dækker mere eller mindre alt fra næsebor til og med hale. De er dyre, men dem har jeg bedst erfaringer med smiley

Kommentér på:
Sommereksem

Annonce