{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Sommereksem? {{forumTopicSubject}}

I går opdagede jeg at min hoppe havde kløet sine hår af under halsen. Jeg vaskede hende og smurte et tykt lag Helsoan på. I dag så det så værre ud. I går var det øverste sorte hudlag stadig indtakt. I dag er huden lyserød som på billedet. Hun er stærkt plaget af insekter og klør sig på krybben når hun kommer ind. I dag vaskede jeg hende i noget decinficerende og smurte hende ind i Anti Itch Liniment fra Blue Horse. Inden jeg kørte fra stalden smurte jeg et tykt lag Kovaline salve på den bare plet.

Jeg har bestilt et Zebra dækken og forventer det kommer i morgen.

Andet jeg kan give hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommereksem?
  • #1   11. jul 2017
    Hvis det er sommereksem, kan kun et eksemdækken hjælpe.

    Sommereksem plejer dog ikke lige at være under halsen, men at gå udover manen og halen.


  • #2   11. jul 2017 Har hun også sådan lidt væske fyldte hævelser rundt om på kroppen ?
    Du kan stille hende på stald fra skumring til omkring middag næste dag er der mitterne som forsager sommer eksem er mest aktive .
    Hos dyrelægen kan der gives noget mod insekter og ja ellers et eksemdækken , evt vask med kløestillende shampo også .
    Har selv en med sommereksem og han slår ud over hele kroppen med store væskende sår når det er mest slemt han er pakket ind fra top til tå næsten .
    Håber din snart får det bedre .


  • #3   12. jul 2017 Mia M. Nej, det er hun ikke. Men det har jeg oplevet på min anden hest. Ham købte jeg Hippo Ex-Cema til. Det hjalp helt fantastisk. Vil anbefale det til din smiley

  • #4   12. jul 2017 Mit bedste råd: lad være med at eksperimentere selv, med alle mulige og umulige produkter. Kontakt dyrlægen og få stillet en helt præcis diagnose, og hermed også fakta om hvad du skal gøre.
    smiley Annette


  • #5   12. jul 2017 Annette V. Jeg er helt enig. Har også talt med dyrlægen hertil morgen og jeg skal hente noget cortizone salve senere smiley

Kommentér på:
Sommereksem?

Annonce