{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Hvilken strøelse i boksen? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen!

Jeg har i noget tid brugt halmpiller som strøelse i boksen og jeg har været fuldt ud tilfreds med det! Det eneste problem jeg syntes der er med halmpiller, er at bunden skal vendes, ellers bliver den hård. Og da jeg brækkede ryggen for godt et halv år siden, er det ikke rart at skulle vende en bund, der vejer en del.
Derfor spørger jeg nu jer, er der noget andet i kan anbefale?
Jeg har tænkt på bio pilestrø?
Det skal helst ikke koste en bondegård smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken strøelse i boksen?
  • #1   10. jun 2016 Jeg bruger træpiller... Men sådan en bund kan også nemt blive hård hvis den ikke plejes.
    Jeg har en bund der er rimelig hård som kan suge tis, så har jeg et tyndt lag som jeg løfter op i hver dag (lige kører greben hen over så de øverste 4-5 cm bliver løse, der over har jeg et tykt toplag som altid er løst og lækkert for hesten at ligge i.
    Min bund er ca 40 cm tyk..
    Når jeg muger ud fjerner jeg klatter og ryster altid op samme sted så jeg til sidst har er lille bjerg af bund midt i boksen og det bruger jeg så til sidst til at brede ud som øverste toplag..
    Håber det er forståeligt... Ellers spørg du bare smiley

• #2   10. jun 2016 Spåner eller hamp smiley

• #3   10. jun 2016 Træpiller er noget af det bedste jeg nogensinde har brugt i min egen private stald

• #4   11. jun 2016 Kan klart anbefale pilestrø dog skal den også vændes men bliver ikke hård i det øverste efter 3 uger.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #5   11. jun 2016 Lad være med at vende bunden den skal blive fast og Danne en membran så tisset suge igennem og ned i bunden, du skal ikke fjerne tis før den ikke kan suge mere og kommer op til overfladen.

Du får ikke nogen billigere eller lettere bund hvis du følger denne metode, hesten har ikke brug for en blød bund og selvom vi synes den er hård så er den det ikke for hesten, så det er for vores skyld og ikke for hestens skyld hvis i roder rundt hver dag smiley

Heste finder i naturen/sommerfolden ikke et blødt sted og sove de sover på jorden uanset den er hård eller blød smiley

Halmpiller suger dobbelt så godt som træpiller og udvikler ikke giftige dampe som alt træstrøelse gør, det er der ny forskning der viser.

• #6   12. jun 2016 Vi bruger spåner, har førhen stået på tørv og været fuld ud tilfreds med begge dele.
    Spåner er måske lettere at arbejde med frem for tørv, da det bliver tungt når det er vådt. smiley

Vi har også haft brugt træpiller, men der flagrede for meget støv rundt i luften, som ikke var godt for den multiallergiske gamle dreng vi har os. smiley

• #7   19. okt 2016 Jeg er glad for pilestrø

Kommentér på:
Hvilken strøelse i boksen?

Annonce