517 visninger
|
Oprettet:
9. maj 2009 Følger: 63 Følgere: 57 Heste: 2 Emner: 51 Svar: 92
Hvilken strøelse i boksen? {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen!
Jeg har i noget tid brugt halmpiller som strøelse i boksen og jeg har været fuldt ud tilfreds med det! Det eneste problem jeg syntes der er med halmpiller, er at bunden skal vendes, ellers bliver den hård. Og da jeg brækkede ryggen for godt et halv år siden, er det ikke rart at skulle vende en bund, der vejer en del.
Derfor spørger jeg nu jer, er der noget andet i kan anbefale?
Jeg har tænkt på bio pilestrø?
Det skal helst ikke koste en bondegård
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Jeg har en bund der er rimelig hård som kan suge tis, så har jeg et tyndt lag som jeg løfter op i hver dag (lige kører greben hen over så de øverste 4-5 cm bliver løse, der over har jeg et tykt toplag som altid er løst og lækkert for hesten at ligge i.
Min bund er ca 40 cm tyk..
Når jeg muger ud fjerner jeg klatter og ryster altid op samme sted så jeg til sidst har er lille bjerg af bund midt i boksen og det bruger jeg så til sidst til at brede ud som øverste toplag..
Håber det er forståeligt... Ellers spørg du bare
okt 2009
Følger: 8 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 150
nov 2011
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 10
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 63 Heste: 8 Emner: 4 Svar: 186
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Du får ikke nogen billigere eller lettere bund hvis du følger denne metode, hesten har ikke brug for en blød bund og selvom vi synes den er hård så er den det ikke for hesten, så det er for vores skyld og ikke for hestens skyld hvis i roder rundt hver dag
Heste finder i naturen/sommerfolden ikke et blødt sted og sove de sover på jorden uanset den er hård eller blød
Halmpiller suger dobbelt så godt som træpiller og udvikler ikke giftige dampe som alt træstrøelse gør, det er der ny forskning der viser.
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 92 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 455
Spåner er måske lettere at arbejde med frem for tørv, da det bliver tungt når det er vådt.
Vi har også haft brugt træpiller, men der flagrede for meget støv rundt i luften, som ikke var godt for den multiallergiske gamle dreng vi har os.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
Hvilken strøelse i boksen?