{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Hest stikker af ?? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har et godt råd til hvad man gør når hesten stikker af når man henter den på fold ? Jeg kan godt fange den men han rykker sig fri og løber fra mig. Og når jeg skal lukke ham ud kan jeg næsten ikke holde ham og når jeg slipper ham er han ved at vælte mig omkuld. Det er ret frustrende??
Gode råd ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest stikker af ??
  • #1   21. jun 2016 Jeg ville træne stopsignalet i grime rigtig grundigt, så han kan det ved bare et lille bitte pres i grimen. Så ville jeg, når du har øvet stopsignalet rigtig godt, stoppe ham så snart han begynder overhovedet at vise tegn på at trække.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   21. jun 2016 Er hesten stresset i stalden?

  • #3   21. jun 2016 Da min gamle hest stak af når jeg lukkede ham ud, fyldte jeg mine lommer med mad, for simpelthen at flytte fokus, så hele vejen op til folden, lavede jeg små stop hvor jeg gav ham en stump gulerod, og når jeg kom op på folden vendte jeg ham ved leddet, gav ham en stump mere, løsnede hingstekæden og gav ham en stump mere og sagde "fri" smiley
    (du kan gøre det samme med gulerødderne ind fra fold)

    -Det er en længere process, men til sidst var der intet smiley


  • #4   22. jun 2016 Han er ikke stresset i stalden. Der er ingen problemer når vi er kommet ind. Det er kun når jeg henter ham og lukker ham ud.

  • #5   20. jul 2016 Tak for råd. Jeg er begyndt at træne med ham. jeg trækker ham ud på folden og vender ham , giver ham en godbid før han får lov at løbe.....

Kommentér på:
Hest stikker af ??

Annonce