{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest der stikker af
  • #1   15. jan 2014 er det når du skal hente ham eller?


  • #2   15. jan 2014 Kailie: Ja, desværre... :I

  • #3   15. jan 2014 jeg pleger at dukke mig lidt, gå efter hesten, gå et skridt tilbage når den ligger an til at gå og bare blive ved når vi endelig er sammen så giver jeg en godbid

    men hvorfor hingstekæde?


  • #4   15. jan 2014 Kailie: Det er når jeg har fået fat i ham, og går ud fra folden, at han plejer at løbe.

  • #5   15. jan 2014 Hej Filippa smiley

    Når jeg trækker Aziz ind fra fold, stikker han også af med mig. Hvis du ikke er for en hingstekæde, kan du forme træktorvet som en hingstekæde. Den har en mere blid effekt end en rigtig hingstekæde, eller hvad man siger. Men samtidig kan jeg garantere dig for, at han ikke løber fra dig, hvis du gør det med træktorvet... Det hjælper ALTID!! :o)


  • #6   15. jan 2014 Dilovan: Har gjort det med trækketorvet et stykke tid, hvilket virkelig ikke hjalp! :I Tror jeg holder mig til hingstekæden, hvis jeg bare holder den løs indtil den er nødvendig smiley

  • #7   15. jan 2014 Men du skal jo hive lidt i træktorvet, så han forstår, at du har sat den på den måde.. Hvis du bare former den som en hingstekæde, og ikke 'bruger' den for at vise ham hvem der bestemmer, så bliver han ved med at lave sine berømte narrestreger.. Haha, han er virkelig sød, du skal bare lige sætte ham på plads, så lover jeg dig, at han hører efter smiley Så er han nemlig også samarbejdsvillig..

  • #8   15. jan 2014 Måske et hingstebid.
    Men kæden ku osse være en løsning.


  • #9   15. jan 2014 Så altså, han vil godt 'fanges', men broblemet opstår så snart du begynder at trække ham ud? Rigtigt? smiley

  • #10   15. jan 2014 Jesseas: Korrekt smiley

    Dilovan: Kunne være en ide smiley Beholder kæden på ham indtil det ikke er så frygtelig mudret, så jeg ikke får flere klamme trækketorv med hjem smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   15. jan 2014 Står han et stort sted med mange heste?

    Jeg red en hest, som ikke ville med ind, og det var simpelthen grundet stress i stalden.

    En mark er oftes fredeligt og roligt, og derfor forbinder hesten det med noget godt - som den selvfølgelig helst ikke vil fra.

    Drop hingstekæde, hesten skal ikke straffes for at udvise en adfærd hvor der ligger en mening bag. Hesten gør det for at vise at der er noget galt (kan være mange ting)..

    Prøv når du trækker den ind, at gå få skridt, stop den, ros og giv godbider, og sådan fortsætter du bare hele vejen ind, gerne gå lidt rundt på marken så det er dig der fører vej. Ligger den an til at løbe væk, så hver den i forekøbet, aktiver den med godbider, bak den, eller drej den en anden retning.


  • #12   15. jan 2014 Astrid: Han står ikke et specielt stort sted, og han står i en stald med kun 3 heste. Han er 6 år, så måske det kunne være noget opdragelse der ikke er helt på plads? :I Jeg har længe prøvet at være klar til at han skulle løbe, men har ikke kunnet gøre noget, da han bare trækker til. Jeg vil prøve at gøre som du siger, når noget af alt det mudder forsvinder smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   15. jan 2014 Jo længere tid du venter, jo større bliver problemet..

    Der må være en grund til at hesten gør som den gør (tror ikke det er opdragelse, for hesten gør det ikke, bare for at gøre det). Har den stået på gården længe?


  • #14   15. jan 2014 Astrid: Hele sit liv smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   15. jan 2014 Lyder mærkeligt.. Hvor længe har det stået på? Pg er der sket nogle store forandringer?

  • #16   15. jan 2014 Astrid: Jeg ved ikke hvor længe det har stået på, men længe tyder det på. Ved ikke hvordan han har været før i tiden, men det er blevet meet bedre efter je har haft hingstekæden på ham, selvom jeg ikke har brugt den! smiley

  • #17   15. jan 2014 Sorry jeg blander mig, men vil hjælpe dig.. .-) Han har været sådan siden han var helt lille bitte, han stak af fra foldene.. Løb under stødhegnene, og prøvede at springe over dem... Kendt for en ballademager siden han var et helt lille føl.. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   15. jan 2014 Dilovan: en hest laver jo bare ikke ballade bare for at lave det??

    Hvordan er hans rang i flokken?


  • #19   15. jan 2014 Ejeren har meget mere styr på Aziz end hvad vi parter har, og hun siger han altid haft sådan nogle hingste træk siden han var helt lille, da han blev vallak i en sen alder. Af den grund stod han tit på fold alene, og følte sig alene, og hele tiden løb igennem hegnet for at komme over til de andre heste... Han er en ballademager, men meget charmerende samtidig... Det er overhovedet ikke et problem for mig, at han er sådan mere, fordi han ved han ikke kan narre mig... Men han prøver altid lige, at prøve de 'nye' af, og hvis han kan narre dem første gang, kan han blive ved... Man skal bare vise ham hvem der bestemmer. Han har en kæmpe personlighed, det er slet ikke det... Og rangen i flokken er vel fint.. Der er ikke nogle problemer..

  • #20   16. jan 2014 Tak Dilovan, du ved også en del mere om ham end mig smiley

  • #21   16. jan 2014 Filippa kan jeg hjælpe dig en dag? smiley

  • #22   17. jan 2014 Dilovan: Det ville du da sagtens kunne smiley

  • #23   17. jan 2014 Han lære hurtigt t du tager fat med hingstekæde at han ikke skal løbe , det opdaget jeg da jeg red ham smiley

  • #24   17. jan 2014 tag fat i næseremmen af grimen, så har du et bedre greb, og det er oppe ved næseryggen du skal have fat. det har virket på alle heste jeg har trukket der har prøvet at stikke væk.

    Så når hesten prøver at løber kan du "dreje" dens hoved ind mod dig. Du kan eventuelt trække med et længere tov, så har du en større chance for at kunne stå imod.

    Du kan træne den fra jorden, og indøve stop signaler.



  • #25   17. jan 2014 Franciska: Tak skal du have, det vil jeg prøve smiley

Kommentér på:
Hest der stikker af

Annonce