{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.266 visninger | Oprettet:

Roepiller i blød - hvor længe må de ligge? {{forumTopicSubject}}

Når nu man opbløder roepiller, hvor længe må de så blive liggende før man bruger dem? smiley

Overvejer at supplere med roepiller her til vinter, og hestene fodres så morgen og aften, så må jeg eksempelvist gerne opbløde det aftenen inden, så det kan bruges til morgen og så en potion til om aftenen også?

Med andre ord: Er der en "bedst før" på opblødte roepiller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Roepiller i blød - hvor længe må de ligge?
  • JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #1   29. jun 2016 Om vinteren gør vi, vi laver en stor spand ca hver anden dag, dog kan de være meget kolde så vi hælder altid varmt vand på når de serveres,

• #2   29. jun 2016 Så de må gerne ligge i flere dage?

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#3   29. jun 2016 Ja et par dvs 2 meget koldt 3 dage mere ville jeg ikke lade dem stå smiley

• #4   29. jun 2016 Okay, super! Tak smiley

Må man egentligt gerne hælde olie i dem og lade dem stå en dag også? Sker der noget ved det?

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#5   29. jun 2016 Ja det kan jeg ikke se der er noget galt i smiley

• #6   29. jun 2016 Fantastisk, tak smiley

• #7   29. jun 2016 De bliver ikke opløst i olie (:

• #8   29. jun 2016 Haha, altså, at putte olie oveni i de opblødte piller og lade dem stå smiley

• #9   29. jun 2016 JA selvfølgelig (:

• #10   29. jun 2016 Så skal jeg nemlig ikke køre ud til hesten to gange for at hælde olie i roepillerne til aftensmaden smiley så det ville være amazing

• #11   29. jun 2016 Mine står altid mindst 24 timer da jeg kun er ved hesten en gang om dagen. Når temperatueren kommer over 15 grader plejer jeg at stoppe med roepillerne, fordi jeg er bange for de ikke kan holde til at stå i varmen. Jeg har en gang oplevet at de var gæret og stank noget så forfærdeligt. der var temperaturen dog oppe på 25+ men hellere være sikker smiley

• #12   29. jun 2016 Dengang jeg arbejdede i Irland blev roepillerne lavet én stor spand af gangen én gang om dagen.. Hun fortalte at hun aldrig havde syge heste så tænker at de godt kan? Hun gav derudover også wrap med muk til de yngre heste, så det kunne næsten starte en hel ny debat om hvorvidt hestene egentlig er så sarte i deres maver som vi ellers går og tror, men det kan vi lade andre om at diskutere.

• #13   30. jun 2016 Vores heste står hjemme.
    Det meste af året når jeg Natter omkring kl. 22 laver jeg roepiller til hele næste dag ( der foderets 2 gange dagligt )
    Vores heste har flytbar krybber, så jeg blander portionerne direkte ned i krybben/spanden, og deres mysli står i en lille bøtte ved siden af så de bare skal hældes i når der skal foderes.
    Skal de have flydende tilskud/olie, kommer jeg det i roepillerne, og hvis det er i pulverform, kommer det i myslien.
    Vores foderrun er rimeligt isoleret så har ikke de store temperature sving. men her om sommeren. kommer jeg bare vand i de krybber til aftensmad, og så står der en portion roepiller i små bøtter ved siden af, som lige kan vendes i krybben med vand, så er de klar til aften fodering. ( da de forskellige heste for forskellig mængde )

Grunden til at mit står afmålt i små bøtter/spande ( mysli og roepiller ) er at det er min mand der er så venlig at foder om morgen ;o) så det skal bare være enkelt. og nogle gange er det datteren. men det er kun mig der måler foderet af. så selvom vi er flere om jobbet, får de altid den sammen mængde.

Kommentér på:
Roepiller i blød - hvor længe må de ligge?

Annonce