{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Transport uden pas? {{forumTopicSubject}}

Hej hg.

Det er sådan jeg netop har købt hest, men da han er fra udlandet, ville seges have passet tilsendt, sammen med kopi af kontrakt for at sætter ham over i mit navn.

Jeg står så uden pas, af gode grunde. Hvad gør man så iforhold til transport? Er der noget andet man kan medbringe, eller må man bare tage chancen? For det syntes jeg er arveligt, nå de skulle have passet. Alt efter hvor hurtige de er, kan jeg måske med minimal chance nå at have det.

Det blev sendt mandag, og torsdag skal vi have ham ud at køre da han skal til sadelmager. smiley (Så chancen for jeg har passet er minimalt)

Hvad ville i gøre? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transport uden pas?
  • #2   2. aug 2016 Det vil vi helst være foruden, da hun har tid til os tidligere da det er rimelig akut. -Men det kan selvfølgelig ende sådan. smiley

Vi kom til at snakke om man evt. Kunne ringe ind til politiet, og den vej i gennem lave en godkendelse?

• #3   2. aug 2016 Du kan altid prøve ar ringe til politiet, så kan de vejlede dig smiley

• #4   2. aug 2016 Gør vi også, men der findes ikke noget smart materiale der kan kopieres ud og udfyldes med diverse oplysninger? smiley

Har alle oplysninger på hesten, via kontrakt og handelundersøgelsen.

• #6   2. aug 2016 Super, hvor fedt. Det har jeg til ham, og kopier også lige udtalelsen ud så vi er på den sikre side. smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #7   2. aug 2016 Du kunne jo have ventet med at indsende passet til du havde fået hesten hjem smiley

Man ejerskiftet heller ikke hesten før afhentning jeg har lige fået en pony hjem og der fik transportør passet og jeg fik ejercertifikatet da jeg handlede ponyen.

Hvis det er så presset så må du tage chancen og køre uden tænker ikke sandsynlighed for at i bliver stoppet er minimal så længe det er indenlands.

• #8   2. aug 2016 Han står hos sælger, og her står han en hel måned. Da det er min tidligere underviser, og hun hjælper os igang. Så det skulle ændres, da reglen er inden for 30 dage. Vi havde endelig fået ventetid på 3-4 uger iforhold til sadelmager, men nu hun har en akut tid til os, vil vi meget gerne have denne. smiley

Men det ser ud til at vi har fået den hjælp vi behøver, og jeg er igang med at kopiere osv. smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#9   2. aug 2016 Link angående transport er indenlands, hvis hesten stadig findes i udlandet tror jeg ikke du kan nøjes med kopier mm men kontakt SEGES de må kunne fortælle dig præcist hvordan du skal forholde dig, desuden er 30 dage fra toldpapirerne er udstedt.

Jeg har købt en hest fra udlandet, og den skal nu være permanent i Danmark – skal jeg gøre noget?
    Svar: Ja. Heste, der tager permanent ophold i Danmark, skal registreres i den danske database. Det betyder, at passet skal indsendes til et for racen passende udstedende organ i Danmark eller til SEGES, Heste. Det udstedende organ skal attestere, at hesten nu er registreret i den danske database ved at stemple i afsnit I, del C. Du skal anmelde hesten, inden 30 dage efter at toldproceduren er afsluttet.

• #10   2. aug 2016 hvis du har kopi af passet samt en kvittering på at passet er hos seges er det nok smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#11   2. aug 2016 Tanja det er ikke korrekt ihvertfald ikke hvis du læser hvad Fødevarestyrelsen sige der er ganske få undtagelser og TS s situation er ikke en af dem smiley

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Spoergsmaal-og-svar-om-hestepas.aspx

• #12   2. aug 2016 Han er i dk, og registreret i dk. Jeg undskylder, det kunne godt misforståes. Men han er importeret fra Holland, og jeg ringede ind til seges og fik fortalt de skulle have både pas, kontrakt og værdi bevis. Da de ikke kan lave et normalt dansk ejerskiftecerfikat på ham, pga. hans udelandske pas.

Så jeg har printet kvitering samt værdibevis ud fra seges samt jeg har pakket både kontrakt, handelskontrakt og handelundersøgelses papirende hvor der er oplyst chip, navn og en beskrivelse af hesten.. smiley

Så jeg håber der er styr på det. smiley

Kommentér på:
Transport uden pas?

Annonce