Transport uden pas? {{forumTopicSubject}}
Hej hg.
Det er sådan jeg netop har købt hest, men da han er fra udlandet, ville seges have passet tilsendt, sammen med kopi af kontrakt for at sætter ham over i mit navn.
Jeg står så uden pas, af gode grunde. Hvad gør man så iforhold til transport? Er der noget andet man kan medbringe, eller må man bare tage chancen? For det syntes jeg er arveligt, nå de skulle have passet. Alt efter hvor hurtige de er, kan jeg måske med minimal chance nå at have det.
Det blev sendt mandag, og torsdag skal vi have ham ud at køre da han skal til sadelmager.
(Så chancen for jeg har passet er minimalt)
Hvad ville i gøre?
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.068
Vi kom til at snakke om man evt. Kunne ringe ind til politiet, og den vej i gennem lave en godkendelse?
jul 2014
Følger: 15 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 244
mar 2013
Har alle oplysninger på hesten, via kontrakt og handelundersøgelsen.
mar 2013
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Man ejerskiftet heller ikke hesten før afhentning jeg har lige fået en pony hjem og der fik transportør passet og jeg fik ejercertifikatet da jeg handlede ponyen.
Hvis det er så presset så må du tage chancen og køre uden tænker ikke sandsynlighed for at i bliver stoppet er minimal så længe det er indenlands.
mar 2013
Men det ser ud til at vi har fået den hjælp vi behøver, og jeg er igang med at kopiere osv.
Jeg har købt en hest fra udlandet, og den skal nu være permanent i Danmark – skal jeg gøre noget?
Svar: Ja. Heste, der tager permanent ophold i Danmark, skal registreres i den danske database. Det betyder, at passet skal indsendes til et for racen passende udstedende organ i Danmark eller til SEGES, Heste. Det udstedende organ skal attestere, at hesten nu er registreret i den danske database ved at stemple i afsnit I, del C. Du skal anmelde hesten, inden 30 dage efter at toldproceduren er afsluttet.
jan 2012
Følger: 78 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 174 Svar: 3.135
https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Spoergsmaal-og-svar-om-hestepas.aspx
mar 2013
Så jeg har printet kvitering samt værdibevis ud fra seges samt jeg har pakket både kontrakt, handelskontrakt og handelundersøgelses papirende hvor der er oplyst chip, navn og en beskrivelse af hesten..
Så jeg håber der er styr på det.
Transport uden pas?