{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.436 visninger | Oprettet:

Aiver sadel {{forumTopicSubject}}

Halløj HG. smiley

Er der nogle af jer der har kendskab til Aiver sadelen? Altså ikke den dyre lux version, men den til 5000 kr. smiley
Hvis ikke, har I så erfaringer med andre bomløse/lædderboms sadler i samme prisklasse og nogenlunde udsende som en klassisk sadel?

http://www.flexisadler.dk/aiver-sadler

Mvh Emma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aiver sadel
  • #1   9. aug 2016 Jeg har købt en billig på ebay helt ny, fra Indien, som ligner aiver sadlen ret meget. Min er bare kortere. En 17" er 42/43 cm i anlægsfladen. smiley

    Den er prøvet på min egen hest, hvor den ligger fantastisk. Udover det også prøvet på Sachas (hende med Tinka og Natash) to heste. Den lå rigtig godt på dem begge også, men desværre lidt for lang til Natash, som jo er en mimdre pony. smiley Den kan jeg i hvert fald anbefale.


  • #2   9. aug 2016 Dejligt at høre! Hvad hedder den model du har og hvor meget kostede den? smiley

  • #3   9. aug 2016 Jeg ved ikke, hvad modellen hedder, men her er et link http://m.ebay.co.uk/itm/New-Leather-Dressage-Treeless-Saddle-Brown-Size-16-17-18-Horse-Wear-Saddles-/131841828208?nav=SEARCH smiley Det er jo ingen "kvalitetssadel", men omend den er så billig er læderet på sæde og knæpuder faktisk rigtig lækkert. Kammeret er blødt uden at være alt for blødt.
    Jeg gav 1200 kroner inklusiv fragt, men det var fordi jeg købte den på auktion for 800 kroner. smiley


  • #4   9. aug 2016 1000 tak for linket! smiley Helt klart en overvejelse, da det lyder til at være en ok god sadel til billige penge! smiley Er den speciel stor eller lille i størrelsen eller er den meget almindelig? smiley

  • #5   9. aug 2016 Jeg har selv haft overvejet Aiver sadlen, havde jeg pengene købte jeg dem.
    Som Bidløse skriver så prøvede jeg hendes eBay sadel på mine to, og den lå som støbt på min store. Lidt for lang og lidt for bred til min pony, men det var ikke slemt.


  • #6   9. aug 2016 Tror at jeg må få fingrene i sådan en smiley Hvodan med stigbøjleophæng? Er det sådan at man kan stille sig op i bøjlerne i denne sadel uden at det laver et tryk på hestens ryg eller er det et no go?

  • #7   9. aug 2016 Den fra eBay?:)

  • #8   9. aug 2016 ja, eller begge hvis du også ved det med Aiver sadlen?

  • #9   9. aug 2016 Man kan ride med den som en helt almindelig sadel. Stigbøjleophænget er som på en almindelig dressursadel. smiley
    Jeg skulle mene, at den er i en helt normal størrelse. Hverken større eller mindre end normale sadler. smiley Kun kortere i anlægsfladen end de fleste andre.


  • #10   9. aug 2016 Den ser sådan her ud bagfra, så som du kan se er der et kammer. smiley Det er derfor, den kan bruges som en almindelig sadel med almindeligt, ikkr trykfordelende underlag under. Den er lidt "flad" på billedet her, fordi den var pakket i en lillebitte kasse, da den kom. smiley Troede slet ikke det var sadlen. Den er meget fleksibel!!

    profilbillede
  • #11   9. aug 2016 1000 tak, tror virkelig at jeg må købe sådan en sadel! smiley Tak for hjælpen!

  • #13   9. aug 2016 1000 tak endu en gang! smiley Det har været en stor hjælp! smiley

  • #14   9. aug 2016 Det var så lidt. smiley Håber du fik det med. Ellers send pb. Jeg ved nemlig ikke, hvor ok det er at gøre. Man gider bare ikke betale 500 kroner oveni for told, bare fordi man har købt i Indien. smiley

  • #15   9. aug 2016 helt enig, det er jo ikke lige frem billigt .. tog et screenshot så jeg har det på skrift smiley

  • #16   9. aug 2016 Nej, det er det virkelig ikke. Og så skal der også et kæmpe gebyr på til Post Danmark - spørg mig ikke hvorfor.. Jeg vil jo nærmest ikke støtte Post Danmark, så ikke om mine pakker skal tages i tolden! smiley
    Godt, så har du den i hvert fald, hvis du kommer i tvivl. smiley


  • #17   9. aug 2016
    Jeg har en Trekker Master med læderbom ( dvs. ikke helt bomløs og kan krølles helt sammen men læderbom er en fleksibel bom der tilpasser sig ) - er super glad for at jeg ofterede de penge på den, den er dog dobbelt så dyr fra ny af. Jeg havde kig på Avier, men blev lidt skuffet da jeg så den i virkeligheden - for den er lige så flad og "underligt" bygget som den ser ud. Bryder mig ikke om at knæstøtterne vender frem af.

    Inden jeg købte den jeg har nu, havde jeg en anden læderboms sadel som pt. er til salg som også var meget bedre end den Barefoot jeg ellers har redet i - mere fast, bare mere som en bom sadel.



    profilbillede
  • #18   9. aug 2016 Ville også have lavet knæstøtter til den hvis jeg ville have en Aiver, da jeg også syntes at den ser lidt flad ud på det punkt .. Dog skal jeg ikke investere i en trekker, eller noget andet over 5000kr da jeg spare op til baloun sadel, men skal have noget at ride i indtil at jeg får skrabet sammen til sådan en smiley

  • #19   9. aug 2016 men tak for anbefalingen smiley

  • #20   9. aug 2016
    Så er du da nød til og købe den jeg har tilsalg... Haha smiley

    Men nej, jeg ville ikke give fuldpris heller - fandt heldigvis min brugt til 5500 kr smiley


  • #21   9. aug 2016 Det var da en ok pris for den! Måske jeg også skulle kigge på nogle brugte smiley

  • #22   9. aug 2016
    Jeg har i hvert fald ikke haft penge til og købe en fra ny, jeg overvejede det, men nej. Baloun er jeg også gået lidt væk fra - synes det er ærgerligt at folk skal stoppe det ene og andet i underlaget under for at sadelen passer, det er jo ikke meningen.

    Ellers var jeg ovre i nogle islandske med fleksibel bom. Men ja, brugt er godt - generelt køber jeg masser af brugt.


  • #23   9. aug 2016 Når? Jeg har ikke hørt før nu at man skulle bruge specielle underlag til Baloun sadler? Har dog læst både godt og dårligt om sadlen, men jeg havde tænkt at få Line ud med en til en sadelprøvning før jeg ville købe noget som helst, da det ikke ligefrem er en billig sadel smiley

    Men jeg kigger stadig lidt rundt efter (bedre) alternativer end Baloun sadlen. Har også kigget lidt på en Contact sadel der ligger i samme prisklasse som Balounen, dog gik jeg lidt væk fra den igen, da den jo er helt bomløs, og ikke fordeler vægten lige så effektivt som en Baloun sadel ville gøre det smiley


  • #24   9. aug 2016 har også selv købt brugt en del gange, dog ikke sadler smiley

  • #25   9. aug 2016
    Baloun er også helt bomløs :o). Foreskellen er så vidt jeg husker, at contact ikke har nogen paneler - igen, så skal man proppe diverse underlag under.

    Men jo, de jeg har set ride med den skulle bruge et trykfordelende hvor kan kan stoppe noget under bag til eller foran osv. for at få det til at passe - og det gider jeg ikke med en så dyr sadel.

    Vdr. at fordele vægten er der desværre ikke lavet nogle holdbare studier vdr. bomløse sadeler, bomsadeler og læderbom/fleksibel bom - så ingen ved, hvordan foreskellen er.


  • #26   9. aug 2016 Jo det var også det jeg mente, bare lidt dårligt formuleret ':D
    Hmm, det lyder ærgerligt med Balounen da det ellers er et fedt koncept .. og jeg er enig i at den er for dyr til der skal alle mulige underlag under - det samme med contact ..

    Havde ellers læst en masse om at bomsadler fordeler bedst vægten (men bevægelsesfriheden er ikke så stor) og læderboms sadler fordeler vægten ret godt, og så en bomløs fordeler næsten ikke i forehold til de andre. Balounen skulle så være en undtagelse, da den er født med kunststof-lamel, der skulle fordele rytterens vægt. smiley
    Men er denne information helt lige gyldig ?


  • #27   9. aug 2016
    Pænt ligegyldig, der findes ingen studier der understøtter noget :o)
    Hverken at bomsadeler er de bedste og bomløse ( fx Barefoot ) fordeler vægten elendigt.

    Det ene studie der er lavet og bla. har floreret på heste-nettet og hest-online, er lavet på islandske heste på tre sadeler; en islandsk bomløs, en islandsk alm. bomsadel og en tredje jeg ikke husker.

    Men hvad kan du bruge sådan et studie til - lavet på islandske heste og på EN bomløs? Intet, eftersom der er STOR foreskel på bomløse sadeler.


  • #28   9. aug 2016 ellers kan jeg kun anbefale en ghost sadel. jeg rider selv i en roma model. de er super og den eneste sadel inkluderet bomløse (de r bomløse) der r godkendt af min korte araber hoppe

  • #29   9. aug 2016 Krikken: har godt læst den artikel, og syntes også at det var en dum måde at 'stemple' den bomløse sadel, da der er vildt mange varianter og helt klart at nogle er bedre end andre!! ':( men sådan er det jo også med alle andre sadler!

    Når men, så må jeg da smide mine 'fordomme' om bomløse sadler fordeler vægten dårligere end andre sadler smiley


    sarah: den må jeg lige kigge nærmer på! Tak for anbefalingen! smiley


  • #30   10. aug 2016 Har selv eget en baloun, vildt lækker sadel, skøn kvalitet, mega fleksibel også sidder du bare super godt i den. Hvis min hest kunne gå med den havde jeg aldrig solgt min, skøn, skøn sadel - og du behøver bestemt ikke alle mulige forskellige trykfordelene underlag til en baloun, du kan sagtens ride med et helt almindeligt underlag uden problemer smiley

    Balounen er dog ikke helt bomløs, mn er en fleksibel sadel med læderbom smiley


  • #31   10. aug 2016 Fedt at høre godt om Baloun sadlen! smiley Mange siger at læderkvaliteten dog ikke er så god og efter nogle år kan man tydeligt se stigremme igennem? Er også glad for at høre at der ikke behøves trykfordelende underlag da jeg syntes at den er for dyr til sådan noget (den er lige steget i pris til 19.800kr fra ny smiley )

    Line skriver dog selv at hun sælger sadlen under bomløse sadler, men at den har en kunststofs-lamel der fungere som en 'bom', og ikke har en læderbom. Er efter hånden blevet fortalt af en del folk at den er en bomløs sadel og en anden del at det er læderboms sadel???


  • #32   10. aug 2016
    Det kommer nok an på hvordan man definere bomløs :o)
    Hvis man tænker bomløs som Barefoot og sensation sadelerne, så er der ikke så meget bomløs over Baloun ;o).


  • #33   10. aug 2016 det har du ret i smiley tror måske også at det er sådan at folk tænker det smiley

  • #34   15. jun 2017 Bidløse Madsen - hvordan er din sadel (den der minder om aiver) størrelsesmæssigt i sædet? Svarer den til en almindelig 17" eller?

  • #35   15. jun 2017 Den var helt almindelig i størrelsen. smiley Jeg har solgt den nu smiley

  • #36   15. jun 2017 Hvordan var holdbarheden/kvaliteten? Jeg sidder og kigger lidt på dem de laver, og det er svært helt at gennemskue hvordan sadlen er "skruet sammen". Hvad der f.eks. er i sadelpuderne (materiale) og om sadlen er "lige balanceret" og hvordan stigremsophæng mm. er på den smiley Tror du den kan fungere til en umarkeret, bred, kortrygget og lettere svajrygget hest?

  • #37   15. jun 2017 Den lå helt fantastisk på min korte, umarkerede, brede hest. Hendes ryg er godt nok ikke svajrygget, men forholdsvis lige. Men den lå også godt, når hun ingen muskler i ryggen havde.

    Jeg synes, at kvaliteten var rigtig god prisen taget i betragtning. Det var ikke luksuslæder, men sadlen holdt til (endda uden ridser) at blive rullet med to gange. smiley
    Stigremsophænget er sådan et e, mener jeg. Jeg ved faktisk ikke ret meget om, hvad der er i den eller hvordan den er bygget op, men jeg havde fysioterapeut til min hest flere gange, mens jeg havde sadlen, og der var intet at finde i min hest ryg eller lænd, ej heller noget at finde, som var kommet af ridning eller dårlig sadel. smiley


  • #38   15. jun 2017 Det er selvfølgelig ikke svajryg, men her er f.eks. Et billede af min hest, som på nuværende tidspunkt ikke rigtig bliver brugt, og derfor ikke rigtig har så mange muskler. Det lå den super på. smiley

    profilbillede
  • #39   16. jun 2017 Ah din hest minder faktisk meget om min i bygning, min mangler en del muskler, men er godt på vej - så tænker da det er et forsøg værd smiley Tak for hjælpen smiley

  • #40   16. jun 2017 Lige et sidste spørgsmål: kan du huske den præcise anlægsflade på din 17" sadel?

  • #41   16. jun 2017 Ja, den præcise anlægsflade på min 17" var 42 cm smiley Spørg endelig, hvis du er i tvivl om mere! smiley

  • #42   16. jun 2017 Jeg kigger på to forskellige modeller - der er denne:
    http://www.ebay.com/itm/New-Leather-Dressage-Treeless-Saddle-Brown-Size-16-17-18-Horse-Wear-Saddles/131841828208?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SIM%26ao%3D2%26asc%3D41375%26meid%3D580db7ca8c7c4b0baa21e7525009abbb%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D142238810856

    Og så er der denne:
    http://www.ebay.com/itm/New-Leather-Dressage-Treeless-Saddle-Brown-Size-with-Accessories-in-9-sizes/142238810856?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D41375%26meid%3D580db7ca8c7c4b0baa21e7525009abbb%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D142238810856&var=441347695302

    Jeg tænker den første er den, du linker til ikke? Den er med y-ophæng ser det ud til - men den anden ser umiddelbart ud til at være kortere i anlægsfladen i forhold til sædestørrelse (eller også er sædet blot større på den, og med samme anlægsflade..) Men de er forskelligt udformede i sadelpuderne. Jeg vil bare gerne sikre mig, at jeg ikke køber én der er længere end de 42 cm - og det er svært at gennemskue på e-bay hvad længden er, synes jeg smiley

    Tak for din hjælp smiley


  • #43   16. jun 2017 Den første er den, jeg linker til, og også den jeg ville købe, hvis jeg var dig. smiley
    Jeg forstår ikke pudernes udformning på den anden. Ift. Længde tror jeg du er rimelig sikker på at få en, der ikke er længere end 42 cm. Da jeg købte min, stod der på siden, at den var cirka 45 cm lang, men jeg købte alligevel og håbede. Den var så kun 42 cm, og jeg ved der er flere herinde, der har købt en magen til, efter jeg gjorde, bare som springsadel. Jeg mener blandt andet at huske, at hende med brogede Taura (hun hedder vist Pia, og brugernavnet er noget med "ridning med hjertet"), har købt en springsadel str. 16". Den mener jeg at have læst var 40 cm lang. smiley


  • #44   16. jun 2017 Tak for svar smiley
    hæhæ jeg har været helt i syv sind med hvilken jeg skal vælge - omvendt er sadlen så billig, at det jo ikke er jordens undergang hvis ikke det er den rette - så kan man jo forsøge sig med den anden udgave smiley Har sådan brug for en sadel, imens jeg venter på den Line (fra flexisadler) vil fremstille smiley


  • #45   16. jun 2017 Det var så lidt! smiley
    Skulle det ske, at du modtog en, som var for lang (eller på anden måde ikke passede), så er jeg næsten sikker på, at du vil kunne sælge den igen rimelig nemt. Jeg ved, at der er flere, som er interesseret i sadlen, men som ikke tør købe dem, fordi de er bange for, at der skal komme told på.


  • #46   16. jun 2017 uhh Lisette, hvis du køber den, så må du meget gerne fortælle mig hvordan den er, leder nemlig efter en imidlertidig sadel til Amina ??

  • #47   17. jun 2017 Sarah du må meget gerne se/prøve den på Amina - jeg har nemlig bestilt én smiley Jeg kan dog se, der er en lidt smallere model også - den kunne måske være god til Amina, for den jeg har købt (den øverste jeg linker til) ser ud til at være ret bred (hvilket jo passer fint med min gule-mule).. prøv lige at tjekke den nederste jeg linker til - de er nok ret ens, men den ser smallere ud synes jeg.. kunne overveje den til mini, når hun skal tilrides.. måske smiley

  • #48   17. jun 2017 Det ville i hvertfald være så dejligt! hvis vi kunne det - ved du hvornår du får den hjem?? smiley har godt set den nederste, den ser faktisk også fin ud, men jeg syntes ikke den ser ud til at have lige så meget skulderfrihed som den første? men det kan selvfølgelig også bare være mig? smiley

  • #49   17. jun 2017 Tror du har ret i det med skulderfriheden, men det er vildt svært at bedømme ud fra billeder synes jeg smiley Jeg har bestilt den i går aftes, så er spændt på hvornår den kommer... helst i morgen hvis jeg skulle bestemme smiley

  • #50   19. jul 2017 Følger lige med her smiley

    Er slev igång med afprøvning af 100000000 sadler (føler jeg) for at finde den rette til min islænder. Hun er ved at blive tilredet, og for at jeg føler der er nok balance og sikkerhed for mig, bruger jeg en Wintec 2000 til hende nu. Synes den er fantastisk at sidde i, men den ligger ikke super på hende. Særligt da hun går lidt ned af bakke, så jeg skal have en riser foran under sadlen.

    Men det jeg gerne vil nå frem til en bomløs dressur og en bomløs kombineret, som jeg kan springe i. Dressur skal være med dybt sæde og smal talje. Og kombi skal kunne blive liggende og ikke skride til siden ved et skarpt sving i galop. Det synes jeg er den største udfordring. De skal begge vaær med en god læderkvalitet eller bløde i kunststoffet som wintec pro er det.

    Skriv meget gerne jeres erfaringer mht sadler der kan opfylde dette.

    Har prøvet sensation - lækker sadel, men den er bred i taljen og skrider til siden når man drejer skarpt på springbanen.

    Contact - læææææker at ride i, men er bekymret for det med der ingen paner er....

    En no name dressur med paneler i indisk læder - mega stift og grimt læder, men man sad ok i den. Dog ver den gr. det stive læder, glat at sidde i og følte ikke rigtig jeg kunne få benene rigtig ind til hende.

    Har købt/lånt en brugt bomløs dressur, som sælger ikke husker navnet på. Den er af kunststof og sælger mener den hedder noget i retning af easymaster. Nogen der kender til den sadel?

    Overvejer også en aiver. eller en Heather Moffet syntetisk kombineret. Osv osv - indtil den rette er fundet ;o) ;o) Har skrevet til flexisadel og bedt hende komme ud til mig. Så hun kan forhåbentlig hjælpe mig. Men ALLE erfaringer fra jer er også super!!!! Så jeg kan sætte mig bedst muligt ind i de forskellige typer sadler inden Line kommer ud.

    Og skulle du have en bomløs jeg må prøve, vil jeg tage imod det med kyshånd smiley


  • #51   19. jul 2017 Susanne - jeg har en Karslund kontakt 2, som er bomløs - og den er simpelthen fantastisk at side i! Godt med støtte, men stadig dejlig blød i det. Den er købt til min rimeligt lige-i-ryggen-unghest, men har også prøvet den på en noget mere svaj hest, og der ligger den ikke helt så godt. Den tendenserer til at trykke lidt mere på lænden, jo mere svaj hesten er.
    Så hvis du har en bare nogenlunde lige hest, så vil jeg klart anbefale dig den til dressur!


Kommentér på:
Aiver sadel

Annonce