{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maxirice og linamix erfaring?
  • #1   11. aug 2016 Linamix af den simple grund at mine ikke kan fordrage maxirice. Jeg har 3 heste, og ingen af dem vil så meget som røre deres foder hvis det er i, hvorimod linamix glider lige ned smiley

• #2   11. aug 2016 Linamix er blevet erstattet af Linocrunsh, jeg har erfaringer med begge ved ikke hvad jeg ville vælge frem for det andet smiley

• #3   11. aug 2016 Linocrunch er noget helt andet? Linamix er noget man kan købe endnu. Men maxirice er der også mange der bruger, men kunne godt tænke mig høre hvilke der foretrækkes og altså man har afprøvet dem begge.

• #4   11. aug 2016 Jeg bruger Maxirice og LinOchrunch, til at hjælpe min hest til at holde huld.

Den har ud over sit almindelige foder, fået ½ kg maxirice og 300 g LinO.
    Hesten er nu i pæn foderstand og får derfor kun LinO, nu er min hest ikke specielt kræsen, så på det punkt kan jeg ikke hjælpe.

Grunden til at jeg har brugt LinO i stedet for Linamix, er stivelsesindholdet, som er lavere i LinO.

(hesten er en stor DV, den slankemodel)

• #5   11. aug 2016 Maxirice smiley

• #6   11. aug 2016 Ja men man bruger da ikke maxirice og linamix på en gang? Det er jo til det samme formål i min verden? Jeg har brugt først linamix og så var der nogle der sagde jeg skulle bruge maxirice istedet bla pga stivelse. Jeg har så selv en opfattelse af hvad der er bedst efter at have prøvet begge. Ville gerne høre om nogen også har prøvet begge og har erfaring med virkning. Maxirice er jo også billigere.

• #7   11. aug 2016 Jeg har prøvet begge dele, og syntes ikke linamix gav den ønskede effekt. Maxirice har der imod virket super godt på min, så min største anbefaling herfra.

Jeg har også brugt bodyboost fra equsana med god effekt, den er også ok i pris.

• #8   12. aug 2016 Har fundet ud af hvis man bruger maxirice og man bruger meget for at få hesten til at tage på så skal man være opmærksom på calcium og fosfor som kommer i ubalance og det er meget skidt.

• #9   12. aug 2016 Kan du forklare nærmere problematikken med MaxiRice ? Med beregninger ?

Mvh Charlotte

• #10   12. aug 2016 ca/p forholdet i maxirice er 1,28. Optimalt skal det være 1,2-1,5 så det kan vist ikke være et problem smiley

• #11   12. aug 2016 Tak Mette - er super glad for MaxiRice, som er det eneste min slanke dv'er er "pæn på". Og kunne heller ikke se nogen steder at 1 kg dagligt af dette skulle være et problem.

Mvh Charlotte

• #12   13. aug 2016 Det er et problem i at man skal holde sig inden for dosering ellers har du problemet, det er for os der har heste der skal tage på og vil give lidt ekstra der er et problem, det kan man ikke uden hestens krop kommer i ubalance, min hest tager ikke på af det anbefalede fra maxirice,

• #13   13. aug 2016 Nå ok - men det gælder jo alt du fodre med, at hvis du doserer mere end producenten anbefaler, så overdoserer du jo. Det er jo så ikke produktets fejl - mon ikke du får problemer med linamix også, da det jo er hørfrøbaseret.

Så der er ikke problemer med MaxiRice - når du som en selvfølge overholder producentens anbefaleringer.

Mvh Charlotte

• #14   14. aug 2016 Nej nej, men havde bare fået at vide af foder forhandler at maxirice var god at få huld af, men derfor spurgte jeg herinde om nogle havde erfaring med det. Mine erfaringer er at til at holde huld så er maxirice ikke så godt som linamix. jeg fik at vide at så skulle jeg give mere maxirice men det dur ikke når balancen ikke er iorden så. Men helt klart jeg er skuffet over maxirice virkning, men det kan vel også være forskelligt hvad der virker bedst på sin hest. Men jeg er skiftet tilbage til linamix smiley

• #15   14. aug 2016 Jeg er simpelthen nødt til at spørge hvad det er for en balance der er skæv? Det indeholder kun calcium og fosfer og balancen mellem dem er fin. Det eneste der kan ske ved at bruge meget maxirice er at hesten får for meget protein.

• #16   14. aug 2016 Hvis man er ude i at overdoserer hvad producenterne anbefaler, så er Linamix overdosering nok noget jeg ville være rigtig meget bekymret pga selen-indholdet, som jo ikke er tilsat i MaxiRice.

MaxiRice og linamix er muligvis godt til det samme formål, men er jo vidt forskellige produkter - linamix er hørfrøprodukt, MaxiRice er risklidprodukt.

Umiddelbart ville jeg give det produkt jeg nu en gang syntes bedst om, udfra hvad man eller fodre med - og skulle jeg booste med endnu mere så ville jeg hælde olie i heste, og være OB's på e-vit. Eller fx bruge Kompeet fra innordic
    http://innordicclub.com/kunder/0000000830/2-XUE5TGZaQQ/23-BAEX2i1RQT/298-SRVdjzh779.pdf

Mvh Charlotte

• #17   14. aug 2016 Hvis linamix fungere bedst for din hest og du kan se det på virkningen, hvorfor så overhovedet overveje maxirice bare fordi andre har gode erfaringer? Måske er maxirice billigere end linamix i indkøb, men det er den jo så alligevel ikk, hvis du skal bruge ekstra for og opnå samme virkning.

Heste er forskellige, min hest havde ingen synlig effekt af linamix i forhold til maxirice (begge givet i anbefalede mængder).

• #18   7. sep 2016 Fordi hvor vi køber foder anbefalede det og har set flere på nettet sige det var bedre end linamix, plus repræsentant til foder messen sagde det var langt det bedste.

Kommentér på:
Maxirice og linamix erfaring?

Annonce