{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.263 visninger | Oprettet:

Stalosan, Staldren forskel? {{forumTopicSubject}}

Hej HG. smiley

Jeg er støt på nogle forskellige hygiejnemidler til at holde stalde fri for lugt, fugt, bakterier og svampespore + forbygge mod muk og sur stråle.

Først støtte jeg på Staldren og tænkte hurtigt, at det bare lød rigtig godt - især det med forbyggelse af muk, da jeg snart får mig en Irish Cob, som jo nem får muk.
Men sad lidt og kiggede på strøelse for sjov, og så så at der også var noget der hed Stalosan... Læste lidt om det, men kunne umidelbart ikke lige læse mig til forskellen på disse produkter?

Er der nogle af jer, der enten har erfaring med én af disse produkter, eller kan fortælle mig hvad forskellen er?

Stalosan: http://www.stalosan.dk
Staldren: http://www.jorenku.dk/da/

Mvh Emma

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stalosan, Staldren forskel?
  • #1   2. sep 2016 Har erfaring med Stalosan. smiley det hjælper med at tørre. Men havde alligevel en hest der fik sur stråle,(muget lort hver dag og hele boksen hver 14 dag) og det er ikke godt for hestenes hud. Så ved ikke hvor meget det faktisk hjælper andet end at det er rigtig godt for at tørre og desinficere gulvet i boksen efter udmugning smiley

Mvh TT

• #2   3. sep 2016 Hmmm, det er godt at høre om noget erfaring, for som du skiver det lyder det jo slet ikke så godt som de får det til at lyde - som det jo er med mange produkter. smiley Dog står der hos Staldren at det fuldstændig ufarligt og uskadeligt at få på huden, det kan jo være at det er der forskellen ligger, men ved selvfølgelig ikke... Må se om der er nogle der har erfaring med Staldren. smiley
    Tak for at dele ud af din erfaring! smiley

• #4   3. sep 2016 Det er samme produkt smiley
    Stalosan desinficerer rigtig godt, men det er ikke til at udtørre boksen. Man bruger det tit i kalvebokse når de er blevet vasket og der skal en ny kalv ind, da alle bakterier så er væk (tilnærmelsesvist) smiley

• #5   3. sep 2016 På stutteriet bruger de Stalosan til at strø bunden med da de ikke mugger ud andet end hver tredje uge. De laver en bund af halmen, hestene bruger den, de strør Stalosan på(kun i de vådeste måneder) og smider tørr halm ovenpå. Sådan gør de i tre uger.. Sikkert for at hindre at de får sur stråle.. Men det er ikke godt for huden..

Mvh TT

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #6   3. sep 2016 Vi bruger staldren,men er helt ufarlig for hud både hos heste og mennesker, når vi har fjernet tissepletten da det også hjælper til med at der ikke kommer så mange fluer.

Vi har også høns der kan man faktisk drysse det på selve hønen imod utøj.

Vi behøver ikke den optørrende effekt vi står på halmpiller og bunden er altid tør smiley

• #7   3. sep 2016 JM: dejligt at høre godt om Staldren smiley Jeg ville høre hvordan du anvender det? Altså jeg har forstået at man strøer det ud over boksgulvet, og så derefter putter strøelsen på som skal være madrassen, og så strøer det igen på toppen af madrassen, hvor man så efterfølgende strøer på madrassen 1 til 3 gange om ugen? Er det rigtigt, eller..?
    Og så ville jeg høre om du har nogen erfaring om det har hjulpet mod muk og sur stråle?

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#8   3. sep 2016 Står du på halm smiley

• #9   3. sep 2016 Nej træpiller, men skal gå over til tørv med hempstrøelse når jeg får mulighed for at få hesten hjem smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

#10   3. sep 2016 Okay jamen det er næsten samme fremgangsmåde,

Inden du lægger noget i boksen strør du staldren på gulvet, du etablerer en god tyk bund, dette er basis for at du får en god tør bund der kun skal have fjernet tis et par gange om måneden, der hvor du fjerner tis kommer du så staldren på inden du fylder efter.

Hen over vinteren gør vi det 1 gang om ugen når boksen er færdig og jævnet så lige et fint lag over.

Min erfaring er at vi ikke har muk og sur stråle, men det hænger ligeså meget sammen med at de ikke står i mudder på folden og deres bokse er aldrig våde.

• #11   3. sep 2016 Okay, det lyder meget godt. smiley
    Har desværre ikke mulighed for at min hest ikke kan stå i mudder, da jeg skal have den med på uddannelse til vinter, og ved at de er meget plaget af mudder der smiley og ville gøre alt i min magt for at prøve at undgå muk, men kommer nok ikke helt udenom det...
    Men 1000 tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Stalosan, Staldren forskel?

Annonce