{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Slim ud af munden {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Jeg henter i dag min hest på folden. Så trækker jeg ham ned og strigler ham. Jeg ser så, at han spytter noget slimede græs ud. Det kunne godt virke som om, det har siddet nede i halsen på ham.
Jeg tænker ikke videre over det, da min ide bare er, at han har spist for hurtigt.
Jeg sadler så op og stiger op. Jeg trykker til ham og beder ham om at skridte, men det vil han ikke. Jeg beder ham om det igen, stadig et nej fra hans side.
Han puffer til mine støvler og sænket hovedet når jeg trykker til ham. Han vil prøve at fortælle mig noget. Jeg ser straks han har slim ude af munden, og jeg stiger af.
Jeg tager hovedtøjet af og tager det så på igen (måske kunne det være den godbid jeg gav ham da jeg steg op?), men nej det virkede heller ikke.
Han signalerede tydligt et nej.
Jeg sadlede ham af igen og træk lidt rundt med ham i grime. Han havde ørene fremme. Jeg gav ham noget mash. Han virker madglad og tilfreds stadigvæk.

Jeg er et stort spørgsmålstegn! Er der bare noget der irritere i halsen på ham eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slim ud af munden
  • JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #1   13. sep 2016 Det kan være en spiserørsforstoppelse på vej, vi har lige haft et rigtig grimt tilfælde på en ny hest der lige er kommet hjem, dens tænder er så dårligt passet at den slet ikke kan tygge maden ordentlig og spiserøret er langt så en håndfuld mad var det der udløste det, vær opmærksom på den de må ikke "kaste" op så sidder det i spiserøret og så skal der dyrlæge på smiley

• #2   13. sep 2016 Få ham tjekket for mavebremselarver. De kravler ind i munden når hestene klør sig og graver sig ind i tungen og tandkød. Kig om han har furer i tungen. Min hest savlede og spildte foder (osse græs) og min dyrlæge fandt larver i hans mundhule og tunge. Det lyder dramatisk, men en ormekur tager det og hesten kan have bid i munden og rides normalt efter 8-14 dage smiley

• #3   14. sep 2016 Tænker også du skal få den tjekket for bremselarver som Malou skriver...
    Om ikke andet er det en god ide at få dyrlægen ud når hesten ikke opfører sig som den plejer smiley

Kommentér på:
Slim ud af munden

Annonce