{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Erfaring med Wintec 500 Close Contact søges! {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Er der nogen, som har erfaring med denne sadel - både til rytter og hest? Jeg er godt klar over, at det er meget forskelligt fra hest til hest og person til person, men jeg vil alligevel gerne høre jeres erfaringer smiley
Meget gerne også hvis nogen har erfaring med den til en bred hest!

http://www.stald-direkte.dk/shop/wintec-500-close-705p.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Wintec 500 Close Contact søges!
  • #1   25. sep 2016 Jeg synes det er noget skrammel..
    Oplever sjældent de ligger godt.. Det er som om at den altid ligger i bagvægt med mindre ens hest er meget høj bagtil, hvilket de færreste er..
    Så synes jeg heller ikke 'læderet' er rart, føler man skøjter rundt og så har jeg oplevet flere få problemer med gjordstropperne..

    Jeg vil mene pengene er givet bedre ud på en brugt kvalitetssadel..


  • #2   25. sep 2016 Okay. Er det med den specifikke sadel, eller Wintec generelt? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   25. sep 2016 jeg bryder mig ikke om wintec, syntes deres sadler er noget skammel.
    det virker til at de mere sælger deres sadler på "udskifteligt kopfjern", end på kvalitet.


  • #4   25. sep 2016 Det er med springsadlen.. Dressursadlerne lægger ikke nær så meget i bagvægt, men ellers er det også noget skrammel..

  • #5   25. sep 2016 Okay, det lyder som om, jeg skal kigge lidt væk derfra...

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   25. sep 2016 jeg ville ihvertfald hellere bruge 5000 på en brugt sadel, end 5000 på en ny sadel. smiley

  • #7   25. sep 2016 Jeps - det er også mange penge at bruge på noget, som slet ikke ligger godt på hesten. Og som I siger, så hellere købe bedre kvalitet brugt smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   25. sep 2016 og den med at kopfjernet kan skiftes, er lige til at kyle ud af vinduet..

    det er så sjældent at det faktisk er nok bare at smide et bredere/smallere kopfjern i smiley

    du får ihvertfald ufattelig meget og utroligt,lækker brugt sadel for 5000 smiley


  • #9   25. sep 2016 Jeg må kigge, hvad der er på markedet! Nogle du kan anbefale, som ville kunne findes til den pris (plus/minus) brugt? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   25. sep 2016 jeg kan kun anbefale af få en sadelmager ud, med sadler i den prisklasse, og med de behov du har - det er så meget nemmere smiley

    men held og lykke med at finde en ny sadel .-)


  • #11   25. sep 2016 Tak smiley

  • #12   26. sep 2016 Nu har jeg ingen 500, men en Wintec Pro contur dressur og en 250 kombi og jeg elsker mine sadler!
    Wintec er til evig diskution, så enten elsker man dem eller ikke.
    De ligger begge godt på min hest og det er sjældent jeg skifter kopfjernet i den. Gjordstropper er aldrig skiftet i nogen af dem og de ser fint ud.
    Wintec sadler skal også plejes og opbevares korrekt.


  • #13   26. sep 2016 Det er jo det, det kan være så svært..
    Måske jeg skulle se, om der var en i nærheden af mig, som havde en, jeg kunne prøve på hesten smiley


  • #14   27. sep 2016 Jeg har en wintec pro, i spring
    en 2000 i combi
    en Bates i spring og en
    Bates i dressur.
    Og jeg elsker de sadler ;o) men som sagt så er der lige så mange meninger om sadler som heste.
    Jeg syntes Wintec laver nogle fantastiske sadler, og der er et mærke jeg bestemt går efter.

    ((Men til gengæld syntes jeg ikke at friser kan betegnes som ridehest, og kunne ikke drømme om at eje en ishest, da jeg syntes det er et fjollet ridedyr.

    Men det gør bestem ikke at jeg vil ned tale eller råde andre fra at købe disse typer heste, hvis det er det de har god erfaring med.))

    Det er lidt det sammen med valget af sadler. der er altid nogle der siger godt for det, og andre der fraråder. og dem der har noget negativt at sige er som regel altid dem der råber højest. ( sådan er mennesket desværre indrettet )

    så mit råd: prøv dig frem, og døm selv :o)


  • #15   27. sep 2016 Nej der er jo ikke andet for smiley
    Jeg har faktisk en aftale her senere om at prøve en sadel - det glæder jeg mig til smiley


Kommentér på:
Erfaring med Wintec 500 Close Contact søges!

Annonce