{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Udlån {{forumTopicSubject}}

Hej igen HG.

Nu står jeg med overvejelse af min elskede dreng, da jeg simpelhent ikke kan få ham trænet uden det er mørkt, og banen er i forvejen frossen smiley vi har ingen trailer her ude så kan ikke engang komme i hal smiley derudover har jeg en masse ting, som gør at mit overskud er lavt, så syntes endelig bare det er synd han skal stå for tiden.. så har endelig forhørt mig gennem hans tidligere part, og hun kender en der er interesseret i at låne ham smiley

men men, nu står jeg som ejer, og har aldrig udlånt en hest før.. hvordan skal jeg forholde mig med tingene? jeg er mange gange blevet forslået at lave ene kontrakt, men hvad skal der stå i denne? søger al erfaring fra alle jer der har udlånt en hest, og jeg der har lånt hest smiley

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån
  • #1   9. nov 2016 Du SKAL lave en kontrakt, og ALT skal stå i den selv den mindste lille ting som virker utrolig latterlig at putte i kontrakten for det kan gøre en kæmpe forskel..

    og så skal der være en bod i kontrakten altså skrive noget med hvis ikke låner overholder aftalen så skal de betale eller something.. eller der skal ikke men det er en god idé for er der ingen konsekvens jamen så er kontrakten nærmest ligegyldig hvis der ikke sker noget hvis de bryder den, hvis du forstår..


    Jeg lånte min vallak ud for en del år siden, det kom til at koste mig genoptræning af en hest der var redet på forparten, en hest som var blevet meget asocial, ville ikke rigtig spise ret meget og træt at se på hvor han før elskede andre heste og havde gnist løb rundt og legede med de andre heste og var der græs havde han hovedet i jorden..

    han kunne da jeg sendte ham afsted stå stille hvor jeg bad ham om det, det kunne han bestemt ikke da jeg fik ham hjem..

    og der var en masse andet og dette på blot 2 måneder..

    og pga. kontrakten ikke hed at hvis låner ikke opfyldte kravene eller hesten ændrede adfærd til det værre eller pga. mistrivelse (han trivedes ikke på stedet og stod alene ca 2/3 dele af den tid han var der pga. de andre heste jagtede ham konstant og han var en hest der ikke brød sig om at stå alene) ja så måtte jeg betale stald lejen for de 2 måneder jeg desværre havde sagt der var opsigelses periode..

    Så ja det blev en dyr omgang for mig og en hest der skulle startes fuldstændig forfra i ALT..

    Så husk en bod, og skriv at hvis hesten ikke trives, ikke bliver passet osv. så kan du tage den hjem fra dag til dag


  • #2   9. nov 2016 super mange tak Maria smiley har desværre godt hørt en del dårligt hvis der ikke har været kontrakt eller er nogle ting ikke har været oplyst i kontrakten smiley så det hjalp ret meget smiley

  • #3   9. nov 2016 Det jeg glad for det gjorde smiley
    trods min dårlige oplevelse har jeg dog ingen problemer med at låne ud igen hvis det bliver tilfældet, men næste gang bliver hver en lille detalje skrevet ind, der bliver skrevet en bod og at jeg kan hente fra dag til dag i tilfælde af adfærdsændring, misrykt og mistrivsel..


  • #4   9. nov 2016 Lav en kontrakt for jeres begges skyld!

    Jeg lånte på et tidspunkt en hest, som jeg først havde tilredet for ejeren og efterfølgende skulle have som min kommende dressurhest og have med når vi flyttede vores andre heste hjem(mine forældre havde købt en gård med plads til dem), men der gik noget tid hvor vi ikke havde kontrakt og der var ingen problemer indtil jeg en dag gennem nogle andre på det sted hesten stod fik at vide at jeg ikke fik hesten med alligevel, jeg var så knust og skuffet over ejeren som jeg virkelig troede jeg havde et rigtig godt forhold til.

    På den anden side kan du også lige pludselig få at vide at låneren ikke længere vil have hesten, stå for en dyrlægeregning eller andet og hvis ikke du har en kontrakt kan du ikke gøre noget da det jo er din hest.

    Så jeg har hvertfald lært lektien om at en kontrakt er en fantastisk ting for begge parter smiley


  • #5   9. nov 2016 Altid altid ALTID hav en kontrakt! Er så glad for at jeg har haft en, de gange jeg har lånt hest. Ikke at der har været nogle problemer; har altid passet og plejet hestene som mine egne, men det er så rart at have en kontrakt mht (i mit tilfælde) fx opsigelsesperiode og klausuler.
    Låner du udstyr med, skriver du ned i kontrakten hvad det er, hvilken stand (gerne billeder med) og prisen på det i tilfælde af erstattede smiley
    Skriv altid ned hvem der står for hvad, så der ikke er tvivl ved fx dyrlægeregninger.. og så er det jo selvfølgelig rarest for dig som ejer at have en stabil kontakt, og mulighed for at besøge smiley


  • #6   9. nov 2016 Du kender jo desværre min historie om Molle, og jeg havde endda kontakt på det hele. Hun løj jo bare om alt, indtil jeg hentede en stok halt hest hjem, som blev aflivet to måneder senere. Så jeg er meget imod udlån, også selvom jeg da ved at der også er succes historier. Men jeg blev så knust over min oplevelse, at jeg nægter at gøre det igen. Så tag dine forholdsregler og tænk dig nøje om med hensyn til hvem og hvor du låner ham ud til ?

  • #7   9. nov 2016 er glad for at få lidt råd på de kontrakter, mange tak alle sammen smiley

    Marianne, ja desværre husker jeg alt for godt hvad der skete med Molle smiley det har skam også afskrækket mig en hel del, og derfor udlåner jeg ikke til hvem som helst. Jeg skal gerne kunne mærke Sam for det første kan med venkommende, så det ikke bliver farligt for nogen.. jeg skal også gerne vide hvor han ender henne for at vide om der er meget stress i miljøet, og så skal jeg gerne kende nogle der kender vedkommende, og som kan fortælle mig om de stoler på vedkommende. Så jeg skal nok tænke mig nøje om smiley


Kommentér på:
Udlån

Annonce