{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan fandt i jeres heste?
  • #1   29. dec 2016 Jeg fandt min på guloggratis og vi var nede at se hende samme dag. Hun var den eneste hest jeg var ude at kikke på.
    Og selvom hun både stejlede med mig og væltede ned over mig på vej ind på folden vidste jeg bare det var hende. jeg fik derudover ikke engang mere end en træktur på hende.
    og den dag i dag har jeg haft hende i lidt over 8 år. smiley og vi har oplevet lidt af hvert sammen men hun gør mig stadig glad hver gang jeg ser hende og hun er mit holdepunkt når alt går galt


  • #3   29. dec 2016 Ham her fandt jeg som 1 års hingsteplag i DBA - jeg var forelsket lige fra jeg så ham i boksen "øndigt fjæs", og da han bevægede sig ok på fold, og stod pænt lige på benene og jeg kunne lide hans bygning, ja så fik sælger 8000 kr og en pakke smøger - og så læssede vi og kørte hjem smiley
    Jeg havde kigget på plag i vel et 1/2år og havde set på knap 10 stk's, førend jeg fandt ham her.
    Jeg har aldrig haft så sød og samarbejdsvillig hest - den første hest jeg har haft fra nytilredet - og nu som 9 års går han Prix Sct Geo på landsplan med min berider smiley


    profilbillede
  • #4   29. dec 2016 Jeg kan starte med hvordan jeg fandt Lorenz - Elmbo aka. Franz aka. Lamaen.

    Første gang jeg så ham...
    Nogle af pigerne fra gården red springundervisning et sted ude. Derud red der også en mand rundt på denne her hest.
    Det var en kæmpe stor hest, og den så tung ud når den sprang. Manden sprang nogle små spring på hesten, og den sprang bare hvad han styrede den på.
    Den lignede ikke hvad man kunne betegne som en så god sportshest.
    Der var et eller andet over denne her hest, og jeg synes at den så helt enormt dejlig ud. En dag fik jeg lov til at hilse på denne hest, og jeg synes bare at den var så sød.
    Der gik noget tid og jeg tænkte ikke videre over det.

    En dag kom min ridelærer og sagde, at hun skulle finde en ny hest til rideskolen. Det skulle være en stor hest, og jeg skulle også kunne ride på den. Hun spurgte om jeg ville med ud og prøve den. Selvfølgelig vile jeg da det. Min veninde var også med. Lidt senere hørte jeg ejerens navn og lidt andet. Jeg syntes det lød bekendt. Jeg spurgte om det var den der hest som også red undervisning dengang. Det var det.

    Vi kom derud og hesten stod ved en bom og var ved at blive ordnet. Den kiggede på os og havde nogle fantastisk gode øjne. Han begyndte at slikke på min venindes og mine hænder og vi var het solgt.
    Jeg fik lov at prøve den, og lige fra da jeg satte mig op følte jeg mig tryg. Hesten var ikke det mest imponerende - gik på forparten, løb lidt efter galoppen og sådan.

    Så skulle vi også prøve en anden hest, jeg fik lov til at komme med igen.
    Denne hest var slet ikke noget.

    Der gik lidt, og min underviser kom og sagde til mig, at der var nogen der gerne ville købe den første hest, så hvis det skulle være den, så skulle vi snart slå til. Jeg var helt "Køb den køb den køb den!"
    Vi tog ud og prøvede den igen. Stadig lige fantastisk - dog lidt træt, da han dagen forinden havde været til stævne.

    Min familie spurgte, om de ikke måtte komme og se når den nye hest kom - det plejede at være så hyggeligt når der kom nye.

    Hesten ankommer til gården og er helt rolig. Siger absolut intet til at han er et helt nyt og fremmed sted. Da alle lige har kigget lidt på ham, rækker min mor mig et brev. I brevet står der, at jeg har fået Lorenz - Elmbo.

    Han var den første hest jeg prøvede - og den bedste.
    Jeg fik ham d. 6. september 2015, og jeg har på intet tidspunkt været ked af at det blev ham jeg valgte.
    Lamaen var min bedste ven og jeg savner ham forfærdeligt. Så fantastisk en hest skal man lede længe efter.
    Han tog desværre til de evige græsmarker d. 12. oktober 2016. 10 år gammel. smiley Det fortjente han om nogen ikke.

    Nu leder jeg efter en anden hest, men det er godt nok svært at finde den rigtige! smiley smiley


  • #5   29. dec 2016 Okay, jeg var vidst lidt for langsom der smiley smiley

  • #6   29. dec 2016 Jeg faldt over annoncen her på hestegalleri, ude i en af siderne hvor den lå som en reklame. Havde ikke engang en profil, men skulle da lige kigge. Forelskede mig i hendes farve. Og stod for at skulle købe hest, da jeg havde fået penge i konfigave (14 år) og få uger inden havde vist mine forældre en buget der viste jeg havde råd til selv at betale for hesten med alt hvad den skulle bruge. Både mad, smed, dyrlæge, opstaldning osv.

    Jeg snakkede med mine forældre om vi ikke kunne tage ud og prøve den. Så lånte søsters profil her på HG og skrev til sælger. 2 uger efter skulle vi ud og prøve.
    Den var rigtig sød fra jorden, men var meget i tvivl omkring ridningen. Så hele vejen hjem tænkte og tænkte jeg bare, mens alle andre snakkede højlydt om den fantastiske hest.
    Men da vi så var hjemme ville jeg bare gerne have den hest. Den var så pæn og okay sød. Og desuden den eneste hest jeg nogensinde ville have råd til mens jeg var så ung. Havde 5000 at købe hest for. Så ringede til sælger og bød på hesten. (Stod til 7000. Det blev godtaget og vi hentede hesten samme dag.)
    Så jeg vidste nok ikke at det var "HestEN" men eneste jeg havde råd til og jeg var desperart, for jeg ville bare have hest nu.. Ja alt det man ikke skal gøre smiley

    Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har fortrudt det køb igennem tiden. Magen til lille møjpony skal man da lede længe efter.

    Men idag 7 år efter ville jeg aldrig have ønsket det anderledes. Jeg er et helt andet sted end jeg ellers ville have været. Alt det der "horsemanship" noget var aldrig blevet en del af mig, hvis ikke jeg havde fået Bette. Hun har vist mig den verden.

    og jeg har hende stadigvæk idag, selvom jeg er bange for at ride hende på tur - Som var det eneste hun blev købt til smiley :D

    Men sådan ændre verden sig. smiley
    (Billede af mit første møde med den møjpony smiley )
    - Som idag ikke er nogen møjpony smiley



    profilbillede
  • #7   29. dec 2016 Caspian købte jeg som 1 års plag. Jeg havde lavet en annonce på Hestenettet, og der henvendte avler sig så, fordi hun mente at jeg formentlig ville kunne tumle ham. Han var blevet en bisse pga dyrlægebehandling af et stort kødsår, og angreb folk hvis man prøvede at komme til ham.
    Så stik mod al fornuft slæbte jeg en tosset 1 års plag hjem til 15.000 kr - vel vidende at det kunne være jeg måtte aflive ham, hvis ikke han blev "fornuftig" igen.
    Det tog et godt års tid førend han blev "nem" - og han er en hest de fleste den dag i dag synes virker noget hurtig og voldsom - men han er en guttermand og en skøn hest at ride på. Og han elsker at nusse smiley
    Ridemæssigt er han rigtig god, og er nu som 8 års B-hest i dressur med min berider. Og så er han en SUPER skovturshest smiley


    profilbillede
  • #8   29. dec 2016 Da jeg skulle købe hest, var jeg ude at prøve 4 eller 5 inden jeg fandt Q.
    Lang tid inden havde jeg sagt, at jeg ikke ville have en hoppe, fordi den jeg havde før, var en rimelig hidsig dame, så ville gerne have en vallak.
    Derfor var jeg næsten kun ude at prøve vallaker.. Min mormor kom så og sagde, at hendes tidl. kollega havde en hest til salg.. En 5 års hoppe. Langt over mit budget, men pyt. Vi tog op for at prøve hende, og det var uden tvivl kærlighed ved første blik. Hendes kønne hoved og de charmerende krøller. smiley

    Prøvede hende to gange, og efter det, så valgte jeg at købe hende, trods prisen var langt over det jeg egentlig ville/kunne give for en hest. Jeg fortryder intet, selvom hun af og til giver mig grå hår. smiley


    profilbillede
  • #10   29. dec 2016 Jeg havde slet ikke planlagt, at jeg skulle have hest igen. Havde faktisk også fundet noget, jeg kunne ride på. Men så mødte jeg en jeg kendte i byen, som havde en fin unghest til salg, han var skide stiv og var klar til at sælge den for 30.000 da vi stod dernede. Jeg skrev så til ham dagen efter, om han stadig var klar på handlen - det var han dog ikke, men han syntes, at jeg skulle komme og kigge den. Det gjorde jeg så, den var næsten ikke redet og kun tre år gammel (mit krav har altid været; redet og mindst 4), men jeg synes jo egentlig, at den her hest var meget fin, på trods af, at den ingenting kunne og kun lige løftede sig over springene - havde dog set en fin løsspringsvideo.
    Dagen inden nytårsaften skrev han så, hvad jeg tænkte, for der var en anden som nærmest var parat til at købe, hun havde været og se den et par gange efterhånden og han ville jo ikke blive ved med at holde på den.
    Jeg panikkede og sagde bare ja. Jeg vidste intet om hesten, havde kun siddet på den 10 minutter, vidste hverken hvordan den var på stald eller noget, men jeg måtte bare tage chancen!

    Og jeg har ikke fortrudt det et sekund i dag smiley Det er ham der hedder Kilgast's Mistral på min profil smiley


  • #11   29. dec 2016 Jeg skulle egentlig ikke have hest pga. Økonomien.. Men som så ofte før sad jeg og kiggede for sjov på G&G. Da jeg havde så mange mærkelige krav var jeg overhovedet ikke bekymret for at drømme hesten skulle dukke op, så jeg lavede bare tidsfordriv.. Så pludselig var han der.. Til ingen penge.. Da min mand ikke havde købt min 30års gave endnu så gik jeg til ham og spurgte.. Og underligt nok (noget han nok fortryder i dag af hele sit hjerte) så sagde han ja da jeg efter et par uger stadig gik og talte om Tindur. Jeg tog med min veninde der op og først var jeg ikke videre imponeret af den grimme ælling.. Indtil han ikke ville lade mig være.. Så blev jeg solgt. En måned senere tog vi derover og hentede ham, da var han 7 mnd. Og sådan startede vores fantastiske liv sammen smiley i dag er han 6 år og mors drøm. smiley

    For et år siden blev der bestemt at vi skulle flytte, så jeg kunne få Tindur hjem at gå. Så da skulle jeg naturligvis have en hest mere smiley Jeg fandt nogle heste jeg kunne tænke mig og tog ud for at se på den første af de. Denne var desværre overhovedet ikke opdraget som 2 års , stejlet og tromlet en ned, jeg var dog stadigvæk ret vild med ham pga. Hans udstråling og kemi. Dog var jeg skeptisk overfor at børnene jo skulle omgås ham også.. Jeg lagde ham på is og forsøgte at komme i kontakt med de andre sælgere, dog hørte jeg intet fra de..
    Jeg satte mig så tilfældigt ned igen for at kigge efter flere heste, men forventet ikke er at finde noget da jeg jo lige havde kigget.. Så var drømmehesten nr 2 der.. Selvfølgelig for dyr... Jeg kunne dog ikke få ham ud af hovedet så jeg og min veninde kørte over for at se ham.. Han var rigtig dejlig men jeg var lidt usikker ift kemien. Han viste ingen interesse men var også over forkælet som stutteriets kæledægge.. Jeg valgte dog at købe ham i håb om at kemien kom. Og det gjorde den smiley
    Så jeg er SÅ utrolig heldig at have fået 2 ud af mine 3 drømme heste. Kemien var der ikke helt i starten med nogle af hestene, men den kom, og i dag har jeg haft over 5 1/2 fantastiske år med Tindur og lidt over et halvt fantastisk år med Rocky smiley
    Mine to fantastiske drenge smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #12   29. dec 2016 Jeg fandt min på Hestenettet tilbage i 2009 smiley Han havde da været til salg i 2 dage og sælger havde modtaget over 25 henvendelser på ham. Jeg var ude og kigge på ham og red ham en tur og så var den beslutning taget. Sælger godkendte heldigvis også mig og i dag står han stadig i stalden og fylder snart 24 år smiley smiley
    Jeg var ikke ude og kigge på andre end ham.



    profilbillede
  • #13   29. dec 2016 Jeg var på Korskro marked den 16/8-08.

    Mine bedsteforældre og jeg gik og kiggede på hestene som årlig tradition smiley mens vi gik rundt mødte vi min ridelære, hvor de 3 så begyndte at snakke lidt, og så kom til mig. Min ridelære havde allerede kigget market igennem, og rideskolen manglede nye heste men havde ikke råd. Så hun havde lavet en aftale med opstaldning og alt andet, hvis de måtte bruge hesten smiley jeg fik valget mellem 2 heste, men ville nu alligevel gerne selv kigge markedet igennem, og endte alligevel tilbage ved de 2 XD den ene var en enden max pony eller lille hest, hvid med pletter (gætter på noget knap.) og var møg sur... så den ønskede jeg ikke som min første hest. Så kiggede jeg på den anden, en Fjordhest blanding.. han var fed, og kedelig at kigge på, men noget over hans udtryk gjorde alligevel at jeg måtte have ham med mig hjem smiley så jeg fik min første pony fra et marked smiley jeg havde ham i 2,5 år, solgte ham til min chef, som stadig har ham idag smiley


    profilbillede
  • #14   29. dec 2016 Efter min gamle hest faldt og brækkede ryggen på folden, havde jeg egenligt valgt jeg ikke ville have en ny. Hende der ejede stalden hun stod i, ringede til mig og sagde, at en hun kendte havde denne fine hoppe til salg. Jeg valgte at tage ud og se hende, og jeg kunne bare mærke hun skulle med mig hjem - sådan "fandt"jeg min hest. smiley

  • #15   29. dec 2016 I 2010 flyttede jeg ponyen til mit arbejde. Vi kom i det nye år, og jeg skulle ud til ponyen, hvor en fremmet bil og trailer står smiley jeg ser en ældre dame, med en fuks hest, jeg snakkede med hende og fandt ud af at hesten skulle fremvises til min chef. Jeg at kigge lidt på hesten og syntes lige ledes som ponyen at der var noget helt særligt over ham smiley der gik en lille uge, og jeg kommer på arbejde, bliver spurgt om at hente den nye hest fra folden af, som så var selv samme fuks hest smiley jeg fik lov til at hente ham hver dag efter det, og blev ret glad for denne hest. Ikke lang tid efter måtte jeg indse at jeg var blevet for høj til ponyen og det skabte ham problemer smiley så min chef ville hjælpe mig med at finde en hest, og overtage ponyen smiley først sagde hun "Vil du ikke prøve Sam? så kan du jo ud fra ham finde ud af om den skal være roligere, mere frisk, mere uddannet eller andet" jo men så lavede vi en aftale for at prøve ham, han blev fremvist, med masser af taktfejl... jeg kom op og han stak af XD efter at have prøvet ham var jeg lidt usikker på hans uddannelses niveau og hans højde, derfor kiggede min chef og jeg market igennem, vi fandt en del heste i en bedre højde, men nogle med skader, andre for dyrere, eller andet.. jeg kom ud og prøvede en anden hest, han blev fremvist, så fik jeg en tur, og hans ridelighed var over alle forventninger, min chef prøvede ham, og så kørte vi ellers hjem og lovede at give lyd, vi afslog dog ham, da min chef mente han var syg smiley stadig usikker på om sam ville blive for lille til mig (14 år og 179 cm høj pige) min chef kom og spurgte om jeg var interesseret i sam, eller om jeg ville finde en anden. Sam havde 5 andre interesserede købere, og hun holde ham kun tilbage for at jeg havde muligheden for at købe ham, så det gjorde jeg smiley jeg har nu haft ham i 5 år og 8 måneder, og han er bare helt vidunderlig smiley

    profilbillede
  • #16   29. dec 2016 (Part hest) Min søster red på en rideskole, og jeg var med et par gange, jeg HADEDE at være der, da jeg simpelthen bare ikke følge at stedet havde en god ånd, hvis man kan sige det sådan.. Men lige pludselig en dag, stod der den mest fascinerende kæmpe hest i stalden.. Jeg vidste derfra at hun var den rigtige. Det kunne jeg simpelthen bare mærke. smiley Hun var vanrøgtet, kunne knap nok bære sin egen krop.. smiley Den dag i dag er hun virkelig bare drømmehesten.. Hun er kommet så langt, og det er fantastisk at hun er nået til hvor hun er nu. smiley Der er snart gået et år, og vi er stadig side om side. smiley smiley

  • #17   29. dec 2016 Havde og har stadig to parter.
    Mine forældre sagde jeg aldrig fik lov at ride eller at have med heste at gøre.
    Jeg var stædig og fandt et sted som jeg senere hen ikke brød mig særlig meget om, så jeg søgte ny part.
    Pludselig en dag fik jeg en besked om at der var en som havde en lille shetlænder vallak, som godt kunne trænge til noget motion.
    Jeg valgte straks at snakke med mine forældre og et par dage senere tog vi ud og kiggede, jeg var solgt fra første øjeblik.
    Han viste sig at være en større udfordring end jeg kunne rumme på den tid, så jeg ville finde noget at ride på som afveksling.
    Jeg fandt et udlejningssted som viste sig at være ejet af en min fars gamle venner og jeg begyndte at ride og hjælpe lidt der.
    Senere skulle jeg finde en fast hest og jeg prøvede 2-3 stykker inden jeg spurgte ind til en gammel brun og sur vallak der altid stod i hjørnet.
    Jeg fik lov og puha, hvor jeg aldrig vil fortryde det valg.
    Han var og er stadig mit hjertebarn, min diamant, mit et og alt smiley
    Efter han tog afsted til de evige græsmarker d. 22 november, var jeg blevet tilbudt at have den unge vallak med på skole, som min gamle dreng havde gået og opdraget på.
    Jeg fortryder det ikke, at jeg sagde ja, men nøøøj for pokker hvor kan han give mig grå hår.

    En 3,5 årig vallak, 25% belgier, 25% varmblod, 50% araber, som bare beslutter sig for at skride når han ikke gider mere eller bliver presset det mindste smiley
    Fra ryggen har han absolut ingen balance og er en kæmpe klump der ikke ved hvor han sætter benene og hele tiden skal holde øje med verden...

    Har ham og så stadig min lille shet vallak, begge parter og fortryder intet smiley


    profilbillede
  • #18   29. dec 2016 Jeg havde redet ude på en rideskole i et par år. Jeg var 10 år gammel og red på det øvede hold. Rideskolen havde en partordning, hvor man kunne leje sig ind på en parthest et par dagen om ugen. Jeg red på hold med mine bedste veninde, men lige pludselig fik hun part. Hun fik part på Bobbys foldmakker, og heldigvis var Bobby ledig, så jeg også kunne få en part. Bobby var 6 år gammel, men mere eller mindre rå. Jeg har fået at vide, at det så rimelig ukontrolleret ud i starten. Jeg red Bobby som part i fire år, indtil min familie og jeg flyttede længere ud på landet. På de fire år var Bobs kommet til at betyde utrolig meget for mig, og jeg fik lov at købe ham. Så efter fire år fik jeg min Bobs hjem smiley Det er et år siden nu, og jeg kan mærke at han er meget gladere end nogen sinde før. Jeg har ikke fortrudt købet en eneste gang smiley

  • #19   29. dec 2016 Min pony var elevpony dengang jeg begyndte at ride. Og rigtig dårlig til det smiley Jeg havde part på ham i 23 måneder før jeg stod på ejercertifikatet, så jeg var ikke ude og prøve andre. Det skulle bare være ham! smiley Hende den lille er købt som selskab til min vallak så det er ham der har valgt hende smiley De stod samme sted da hun blev sat til salg. Så jeg har faktisk aldrig været ude og prøve hest smiley

  • #20   29. dec 2016 Jeg havde egentlig købt en anden fjordhest, men handlen gik desværre retur af forskellige årsager..
    Og så min mors gode veninde fandt så hende jeg har nu smiley
    Red hende i maks 10 min. i skridt og trav på deres grusvej, og så sad jeg på hende på folden, og så var jeg solgt smiley
    Nu har hun været min i 5 år til marts. smiley


    profilbillede
  • #21   29. dec 2016 Maja så vi på DBA, meget beder end vi så . Det var i August i år
    Og Zarina er købt at en hestehandler for 3 år siden, jeg er glad for hende kunne ikke ønske mig en beder.
    Jeg hade hende på prøve i 3 mrd
    Vulkan her inde var han til salg for knap 1½ år siden.
    Nikita til salg på GG hun er sød men ikke en god model desværre
    VH
    Annette


  • #22   29. dec 2016 Slog et opslag op på Facebook, hvor ejeren skrev til mig, og så fik jeg part på Join -og købte hende derefter. smiley

  • #23   29. dec 2016 Stardust fandt jeg her på HG ! Hun var ca. 2 1/2 år gammel og så sød og fin ud, jeg tog ud og så hende løbe lidt på folden og gik en tur med hende på folden, også var jeg besluttet for det skulle være hende.. Det eneste der ærger mig den dag idag er hendes højde, hun måtte gerne have været 5-10 cm højere!
    Hun er en fantastisk unghest !

    Ice startede jeg med at få part på og havde jeg ca 8 måneder hvorefter ejer gav mig hende i julegave smiley

    Jeg elsker mine to duller


  • #25   29. dec 2016 Tulle passede jeg i ca. 2,5 år, hvor jeg havde hende 100% som min egen.
    Efter ca 1,5 år sammen begyndte jeg at tale med ejer om at købe hende, havde dog ikke råd på daværende tidspunkt. De lovede ikke at sælge hende, før jeg havde mulighed for at købe hende. De løfte holdt de og ca 1 år efter kunne jeg kalde mig ejer af Tulle. Til februar næste år er de 13 år siden jeg første gang sad på ryggen af hende, til april er det 10 år siden jeg købte hende og til august er det 13 år siden jeg officielt begyndte at passe hende.
    Dengang jeg købte hende, lovede jeg hende og ejerne at hun aldrig blev solgt, det løfte jeg holder jeg - hun er hos mig til den dag hun skal på de evige græsmarker smiley smiley



    profilbillede
  • #26   29. dec 2016 Jeg fandt min på nettet. Jeg havde i forvejen kigget på syv heste. Jeg vidste det skulle være hende, lige så snart jeg sad på ryggen af hende:) Hun var lige det jeg ledte efter, og jeg er kun blevet mere glad for hende!

  • #27   29. dec 2016 Jeg havde forresten forestillet mig, at jeg skulle have en gråskimmel vallak,
    det blev til en rød hoppe smiley


  • #28   29. dec 2016 Jeg kiggede slet ikke efter en pony, da jeg sådanset var stoppet med at ride da min tidligere pony blev solgt før jeg skulle starte på efterskole. Året efter startede jeg på min gymnasielle uddannelse og i efteråret fik jeg nys om Pataro. Min mor kendte nogen som kendte en dame der havde en pony hun ville give væk, så vi kørte ud og kiggede på den. Han gik alene på en fold pga. han var hingst, og han gik sådanset forholdsvis roligt rundt men alligevel i cirkler. Kort tid efter hentede mine forældre ham hjem og resten kan læses på hans profil smiley Speciel pony under ridning, men fantastisk håndhest efter et par måneder i hænder og i træning.


  • #29   29. dec 2016 Hvor har i mange dejlige historier. Det er lige til at blive i godt humør af. smiley

  • #30   29. dec 2016 Min mor og jeg havde (endelig) besluttet os for at vi skulle have en pony sammen. Vi tog på Heste- og Kræmmermarked her i Horsens. Vi havde ikke planer om at købe en hest dér, men det var ligesom for at finde ud af hvordan man egentlig købte sådan et dyr (fx hvilke spørgsmål der var gode at stille). Vi gik og kiggede lidt på de forskellige heste og ponyer, og der kom så forbi den fineste brogede hoppe. Vi snakkede kort med sælger (hestehandler, selvfølgelig), og han fortalte os at hun var 4 år gammel, og at hun havde fået føl året før. Han spurgte om jeg ville prøve en lille tur på hende. Det blev uden hjelm, med en sadel, der bare lige blev lagt på og så trækker på, fordi de ikke lige havde et hovedtøj, så det måtte være i grime. Nøj, jeg var solgt! Kan stadig huske hvordan det var at skridte rundt på hende for første gang smiley

    Jeg snakker med min mor, som siger at hvis jeg smider 3.000 i hende selv, så var vi hesteejere. Det var selvfølgelig ikke til at sige nej til xD

    Så bare sådan uden videre var vi hesteejere. Ikke at have prøvet hesten ret meget eller noget som helst, var nok ikke det smarteste, og vi havde da også rigtig mange problemer i starten! o.o Vi fandt også senere ud af at hun kun var 3 år, da vi købte hende, så en lille ung pony, der havde haft en lidt hård opvækst (både være på ridelejr og få føl året før, hvor hun jo så kun var 2).

    Men her 6½ år senere fortryder jeg intet. Cassiopeja betyder ALTING for mig, og hun skal ikke væk lige foreløbig (med min gode vilje i hvert fald) smiley smiley

    Beklager hvis det blev lidt kludret xD


  • #31   29. dec 2016 Jeg fandt ikke min pony selv. tværtimod, så var jeg ude hos min part da der pludselig kom en hestetrailer op af vejen! smiley

    Må indrømme at alle tog røven på mig, for jeg troede egentlig bare at det var min søsters hest der var flyttet ned til min part fordi hun manglede et sted at opstalde ham, og der var plads hos min part..
    Og jeg havde heller ingen mistanke, da min søster stod og snakkede med chaufføren om hun havde taget turen pænt..

    Jeg troede fuldt og fast på at det var min søsters store brune travervallak, indtil de åbnede for lågen, og hesten der stod derinde absolut havde pletter! smiley ..
    Ud kom en fin vågen plettet hoppe, jeg fik trækketovet i hånden, og værsågod, det var så Livas nye hest smiley Ærgreligt at jeg ikke har nogle billeder fra den dag!

    Samtidig så var det noget af en chance min familie tog, for jeg havde aldrig set hesten før - og så endda en unghest!
    Men ja, min mor og søster havde været nede og prøve hende, og min mor har fortalt at de red forbi græsslåmaskiner og alt mulig dernede, og Hope ikke så meget som viftede med et øre - og så var hun egentlig (og er stadig!) en "Jeg kravler ned i din lomme!" hest, og så passer hun så godt på mig.

    Min mor fortalte senere hen at det faktisk var pænt træls at jeg havde bedt om at få part lige inden - jeg havde haft parten i en måned da jeg fik Hope, men min mor sagde;
    "Hvad skulle vi gøre? Vi kunne jo ikke ligefrem sige nej, fordi du får en hest om en måned!" xD

    Hende har jeg haft i 1 ½ år nu. smiley

    Hun er ellers meget anderledes end mange andre heste jeg har redet, da jeg gerne er den man har smidt på "problem-hestene" og har stået model til lidt af hvert - hende her har ikke udsat mig for noget fra ryggen endnu, totalt mors-baby..
    Folk siger gerne at det er fordi at det er fordi at jeg skulle ha en hest der passer på mig - og hvor er jeg glad for det. Idag har jeg en 4 års der går troligt ved min side, også på mine dumme dage. smiley


    profilbillede
  • #32   29. dec 2016 Jeg fik part på min pony, og efter 5 måneder blev han min egen.
    Han skulle sælges (ejer blev for stor)
    Ig både mig og ejer var så kede af det, vi græd en gang sammen.
    Vi videste at det var ham fordi han havde lært mig fra at kunne Værre end LD1 og nu ride LC2 til stævner, jeg kan også øvelser til la2 osv.
    Er mega glad for ham og han er et mirakel.
    Kig gerne forbi hans galleri (Gondeur) ig giv en stemme.
    - Caroline og Gondeur.


  • #33   29. dec 2016 Hvor er det hyggeligt at læse alles historier! smiley

    Jeg har haft en del heste igennem min ridekarriere, og har altid ønsket min helt egen! Men har måtte nøjes med part- og låneheste.
    Da jeg i foråret pludselig stod og skulle på uddannelse + have hest med her, og jeg lige pludselig ikke havde nogen hest at tage med (havde været lovet en masse, men af forskellige årsager gik det ikke) samt generelt intet havde at ride på, kom min veninde lige pludselig og sagde hun fik sin hoppe hjem igen efter et mislykket salg. Denne hoppe var blevet en rigtig strid dame, der ved den nye ejer ikke kunne være adskilt fra andre, var uopdragen og stejlede. Så i starten skulle jeg bare lige låne denne hest og ride lidt på, se om vi kunne få hende til at fungere, imens jeg ledte efter noget permanent.
    Skæbnen ville det, at jeg faldt for Chanel og hendes unoder. Jeg lagde så meget arbejde og energi i at opdrage på hende igen (virkelig synd hun var blevet så træls, da min veninde havde lagt et rigtig stort arbejde i inden salg - min veninde havde hende fra hun var 1-6 år), og forsøgte mig med ridningen, som heldigvis blev bedre efter kiropraktor og sadelmager!
    Da min veninde en måned senere kom til mig og sagde at ville jeg have hesten, var hun min, måtte jeg sige ja - det var jo praktisk talt en gratis hest! Så pludselig stod jeg med min helt egen hest, uden rigtig at have planlagt det, og jeg vil for alt i verden ikke af med min lille musse!

    Hun er virkelig mit hjertebarn, og er min veninde evigt taknemmelig for at hun har betroet mig denne skønne hoppe - for min veninde elsker hende ligeså meget som jeg!
    Så selvom at vi ikke kører på glatbane lige nu og hun nok altid vil være "lidt" vanskelig at ride, og alting føles at være imod os, så vil musse altid blive hos mig, og jeg fortryder ikke ét sekund at jeg takkede ja!


    profilbillede
  • #34   30. dec 2016 Fandt min Frieser hoppe på Gul & Gratis smiley

    Var kun ude og se på hende - ingen andre, da jeg vidste at hun var den rette.
    Enormt dejligt sind, lækre gangarter og potentiale til at blive en fin hest (hun var endnu ikke gammel nok til tilridning).

    Jeg bliver mere og mere knyttet til hende, jo længere tid jeg har hende, så det var det helt rigtige valg smiley


  • #35   1. jan 2017 Jeg prøvede fire heste i alt.

    Første hest jeg prøvede var en sort DV vallak på 14. Jeg havde haft part på ham igennem et års tid, og hans ejer ville gerne sælge ham til mig. Han var den perfekte læremester, fordi han allerede havde gået nogle LA klasser i dressur. Desværre havde han noget i bagbenene, og han blev halt under handelsundersøgelsen, så vi valgte at takke nej, selvom han var drømmehesten smiley

    Hest to var en 3 års, som nok var for rå til mig.

    Hest tre var en 6 års pinto vallak der egentlig opfyldte ALLE krav til punkt og prikke, men kemien var der desværre slet ikke ridemæssigt, han var slet ikke en for mig.

    Så faldt jeg over en annonce her på hestegalleri, på en hest der ikke opfyldte et eneste af mine krav, udover hvad den havde gået. Hun var 12 cm lavere end mit udgangspunkt, hun var kedelig og uden aftegn og slet ikke min type, men fordi hun stod tæt på mig tænkte jeg, "hm, hvorfor ikke prøve?"
    Og ja.. Nu fem et halvt år senere, har jeg den skønneste hest, der alligevel tog et par cm til, trods hun var 8 da jeg købte hende. Hun er den skønneste, særeste men bedste beslutning jeg nogen sinde har taget, jeg aldrig vil fortryde smiley Lige et lille billede af hende smiley


    profilbillede
  • #36   2. jan 2017 Sikke et dejligt emne! Elsker at fortælle om min hest(e)

    Det var egentlig slet ikke planen at jeg skulle have hest, dumt tidspunkt økonomisk og i mit liv (studerende), men ved et tilfælde skulle jeg have en prøvetur for anden gang på den rideskole min veninde arbejder på, og jeg ved ikke hvad der skete, men denne lille frederiksborg, som både bed og frontede, var bare... hjem!
    Min veninde sagde til mig at det var første gang hun havde set mig smile mens jeg red.
    Det var virkelig noget helt særligt! Drengen havde dog været ude for en helt masse ubehageligheder, så hans adfærd var problematisk for børnene (og andre voksne) når de skulle håndtere ham fra jorden - også kunne han ikke lide små børn. På ham var han den sødeste, han passede virkelig på sin rytter (ihvertfald jeg). Jeg fik part på ham, trods for at han havde en længere sygperiode, så blev jeg ved, også kunne min mor godt se at jeg var helt forelsket i denne her lille hest, og jeg prøvede for alt i verden at kunne købe ham - men jeg er ikke særlig rig, så drømmen om ham var ikke nem, samtidig med at jeg fik det dårligt når de andre red ham, og jeg ingen magt havde over det.
    Min mor endte med at købe ham til mig, og det er nok det lykkeligste øjeblik i mit liv! Han var dog en gammel dreng, som havde været ude for en hel masse, så han var desværre slidt mere eller mindre op, samtidig med at han var en arbejdshest, så det var hårdt at se til at han blev mere arrig på de andre mennesker, når han stod halt og ikke lavede noget. Til sidst gik det kun ned ad bakke med haltheden, selvom vi kun var blevet tættere, og jeg kunne stole på ham helt, og vi havde virkelig et bånd. Han var oplevelsen af at man kom op og mærkede at det var "it". En helt bestemt magisk følelse. Jeg måtte dog sige farvel til ham sidste år i februar og jeg savner ham hver dag!

    Det begyndte at gå ned af bakke i skolen efter jeg mistede ham, og jeg fandt ret hurtigt ud af (ligesom med min mor), at jeg nok ikke rigtig trivedes uden heste i mit liv, så jeg begyndte at kigge lidt og prøvede lidt forskellige. Det var egentlig lidt af et tilfælde at jeg faldt over Fabi. Og en misforståelse ^^!
    Hun stod ude et sted hvor min moster var begyndt at ride, og første var der snakket om en araber som var en bølle på banen som kun blev redet en gang imellem og af lidt forskellige, så jeg fik helt ondt over det, så sagde at den kunne jeg da godt tage ude og kigge på... situationen var en helt anden xD Hesten som var til salg var en 6 årige hoppe der blev kaldt for Dolly i daglig tale, halv mustang, og havde egentligt blot været en foldbums indtil de havde købt hende, hvor de nok havde redet på hende sammenlagt 15-17 timer i alt på halvandet år.
    Jeg ledte efter noget som kunne lidt mere, noget hvor jeg ikke skulle starte helt forfra, som med min gamle dreng. Hun var i en helt anden boldgade end hvad jeg egentligt gik efter, men jeg kunne se potentiale i hende, med hendes sind. Hun var alene af at stå på en mark, stort set blevet trafiksikker. Jeg var ude og se hende 3 gange, med en uges mellemrum, for kunne ikke helt beslutte mig. Hendes sind tiltrak mig, men hendes råhed skræmte mig lidt væk.
    Sidste gang jeg var hos hende, var en fredag. Jeg besluttede at købe hende skulle hun gå igennem handelsundersøgelsen, den gik hun igennem tirsdag og tirsdag aften ankom hun smiley Så hende har jeg haft siden maj sidste år. Jeg må indrømme at jeg var i starten virkelig bange for at vi måske ikke passede sammen, for det hænder jo - det problem havde jeg jo slet ikke med Frederik, også vidste jeg hvad jeg gik ind til - men kan nu sige, at det problem har vi slet ikke, vi kommer til at have et super bånd til hinanden, det er jeg slet ikke i tvivl om smiley Selvom vi har vores kampe og jeg selv har lidt ekstra at kæmpe med, så tager vi den med ro, og jeg ved at jeg har anskaffet mig den helt rigtige til fremtiden! :3


    profilbillede
  • #37   3. jan 2017 Jeg havde kendt min pige, Lady Blue Eye, i 4 år før jeg købte hende, da min tante ejede hende, og jeg red heste for min tante.

    Selve beslutningen om at købe hende var rimelig spontan, og jeg havde helt
    ærligt aldrig tænkt hende som min første hest, men jeg fortryder bestemt ikke - ikke et sekund smiley


    profilbillede
  • #38   3. jan 2017 Vi forhørte os rundt på øen (boede på Bornholm på det tidspunkt) om hvem der havde hvad til salg og hvor. Vi var ude og kigge på omkring... fire heste tror jeg nok. En som vi kun skulle se, en som kun min søster var oppe på og så de to sidste, som vi begge prøvede at ride - den ene af dem var så Aida smiley

  • #39   4. jan 2017 Uha, Jeg har Magic Dream, som jeg selv har navngivet.

    Magic er og har altid været min drømmehest, jeg har selv avlet ham og vidste allerede inden han blev født at han var speciel.

    Han er en ener og helt igennem unik smiley


    profilbillede
  • #40   4. jan 2017 Vi købte en traver på DBA i sommeren 09. Han skulle selvfølgelig have en makker, så vi prøvede 2-3 forskellige heste inden vi fandt den endelige. Hun hed Coco og var en hoppe på 6 år ca.
    Men Coco blev tykkere og tykkere, så vi fik dyrelægen ud, men vedkomne sagde bare hun var tyk, så vi trak hende i foder. Men alligevel, ca. 10 måneder senere stod det pæneste lysebrune føl på folden! smiley
    Så ja, Flower er bare en stor surprice og den pony der har givet mig alt! smiley
    Og den 9-1-2017 har vi været sammen i 6½ år. Bedste pony smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Hvordan fandt i jeres heste?

Annonce