Min venindes far er død, hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer. ^^,
Først vil jeg undskylde hvis den skulle ind under "Off Topic".
Men grunden til jeg skriver er at min veninde's far døde sidste fredag. Idag kom hun i skole igen, for første gang efter påskeferien, og hun virker da helt "normal".
Da vi sad og ventede på en lærer, begyndte hun så småt at snakke om sin far, om jeg vidste at døde flok blev kolde og stive og sådan, for det var hendes far blevet. Og huha, jeg blev helt nervøs - jeg vidste ikke hvad jeg skulle svare til alt det hun sagde og smilede bare og prøvede at spørge til lidt.
Men er der ellers noget jeg kan gøre for hende, tror i?
Jeg var med til begravelsen, og inden den sendte min mor en blomst til hende, hendes mor & hendes søster. Desuden sendte hun også en kun fra mig, som jeg havde bedt hende om. Der stod vidst noget med "Tænker på dig." i et brev med blomsten.
Men ja, spørgsmålet er; Hvad kan jeg gøre for hende udover det jeg allerede har gjort? Jeg ved, at jeg ikke behøver gøre alt for meget, og hun vil jo også behandles som hun plejer .. Men nu spørger jeg altså. :]
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Emner: 92 Svar: 1.355
min venindes mor døde for 2 år siden og det nadia helst ville have jeg gjorde for hende var bare at lade hende græde ud når hun havde brug for det og snakke med hende når hun havde brug for det.
nov 2006
Følger: 206 Følgere: 240 Heste: 7 Emner: 7 Svar: 2.342
Men self. har hun brug for at snakke, osv. så snak, du må self. gerne vise at du tænker på hende, men det har du jo allerede gjordt !
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 88 Svar: 493
min venindes far døde også for et ½/helt år siden.
Der 'legede' hun kold og stærk, men indei var hun selvfølgelig enormt ked af det.
Vi gik en lang tur (en time el to) og fik snakket ud, og siden den gang har hun mindedes ham - uden at græde -
Altså: tolerer at det gost kan tage LANG tid, og vær en rigtig god veninde for hende. Det er det bedste hun kan bruge lige nu =]
feb 2007
=]
feb 2007
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 47
----Catherina
feb 2007
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 281 Svar: 1.520
der var også en gang en dreng på vores skole hvis far var død, og alle var stille da han gik forbi og sagde ik noget til ham, for de var bange for at gøre ham ked af det ! men ja, det bedste er at tale om det, og få grædet ud, måske snakke om hvordan han var pog hvad de plajede at lave....=) men nu kender jeg hende ikke så det er lidt svært at sige..men det hjælper for det meste at snakke om det self. går det ik over ved at snakke om det ,men det hjælper..prøv selv at tænk hvis din far var død, hvad du så synes du havde brug for af din veninde? =)....virkelig synd for hende !!
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.974
Jeg ved bare hvis jeg ville sige at min far var helt stiv,(hvis han var død) så var det nok fordi eg ville snakke med nogle om det.
Folk ved ikke hvad de skal sige til en person der har mistet en kær, de er bange for at spørge ind og køre personen ked af det. Men tit har personerne godt af at blive talt med, og vil også gerne snakke om det. Og når hun nu selv har bragt det på bane syns jeg helt klart du skulle snakke med hende.. At hun ikke er ked af det lige nu kan sagtens have noget at gøre med at hun ikke helt har fattet at hendes far virkelig er væk..
Hvis jeg har mistet en kær er jeg self ked af det på dagen og måske den næste dag, men så er det ovre.. det er først meget senere at det virkelig går op for mig at personen ikke kommer igen..
Min venindes far er død, hvad gør jeg?