{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

charlotte J
charlotte J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

salg af sin hest {{forumTopicSubject}}

Hej Hestegalleri!
jeg har verdens sødeste islænder der hjemme, og overvejer at sælge hende, da jeg snart starter på en ny skole, og kommer sent hjem. min far fortæller mig tit at jeg skal tænke på hendes bedste, så det gør jeg. Hvis jeg ikke sælger hende, tro jeg bare at hun kommer til at være trist og ked af det, hvis jeg sælger hende kommer jeg til at miste min bedste ven, men hun får sikkert et hjem med masser af tid og kærlighed til hende. Så jeg vil gerne spørge jer om der er nogen der har stået i den situation eller står i en nu, og jeg vil gerne hører hvad i gjorde.
Hilsen den triste rytter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  salg af sin hest
  • #1   13. jan 2017 De fleste heste har ikke noget imod at bruge det meste af deres tid ude på folden smiley

• #2   13. jan 2017 Min egen bliver ikke brugt så meget mere. Det første stykke tid havde jeg dårlig samvittighed indtil jeg faktisk kiggede på hende. Hun nyder at være sammen med sin flok og bare nyde livet. Hun har ikke behov for alt den menneskelige opmærksomhed.
    Så måske du skal kigge på din hest og vurdere om hun vil savne menneskekontakt eller faktisk bare vil nyde at være sammen med sine hestevenner smiley

• #3   13. jan 2017 ponyerne her ude nyder deres dage som foldbumser smiley dog er de i longe i ny og næ, men det er sjældent, de er glade og tilfredse smiley

• Megan M
    Megan M Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 16 Følgere: 4 Svar: 27
    #4   13. jan 2017 vil gerne købe, hvis du kommer dertil

• charlotte J
    charlotte J Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   13. jan 2017 Jeg ved godt at heste elsker at gå på folden med deres flok, men problemet er bare at min pony går selv, og så begynder min hjerne at tænke, og kommer frem til at hun måske er afhænger af den menneske kontakt jeg giver hende.

• #6   13. jan 2017 Uanset hvad bør hyppen have en foldmakker.

• #7   13. jan 2017 Mette:
    Det var dog en dum kommentar.
    Hvordan ved du hesten ikke har nogen at gå med.
    Ja den står hjemme men de kan have opstaldere, hendes søster, mor, far, veninde eller andet kan have en hest stående sammen med.
    Du aner intet omkring hendes hestehold.
    Og selvom hesten så står alene, så kan du da slet ikke bestemme om den skal have en makker. Du kan have en mening om at du syntes det er forkert. Men det er ikke et lovkrav så længe hesten er over 2 år. Hvilket du heller ikke kan vide noget om.
    Altså burde det slet ikke være en sag du skal blande dig i.
    Hvis TS havde spurgt til din mening om hestehold, eller havde spurgt om hesten kunne gå alene, eller noget andet der kunne give anledning til den debat. Jamen så skriv alt du ønsker om dit syn på hestehold. Men TS spørger slet ikke over i den retning. Så kan slet ikke se hvordan den debat kan startes og da slet ikke som sådan en myntet kommentar når du intet aner om hendes hestehold.

• #8   13. jan 2017 Luna hun skriver selv, at den går selv. Det får altså de fleste til at tænke den går alene, inkl. mig.

• #9   13. jan 2017 Horses:
    Og den kommentar overså jeg så fuldstændig smiley

Men det er faktisk sagen ligegyldig. Derfor er det stadigvæk ikke op til andre at blande sig i det. Det er folks egen sag så længe det ikke er ulovligt, og syntes ikke det høre til i et emne som dette da TS aldrig har bedt om kommentar på den front.

• #10   13. jan 2017 Jeg er tildels enig. Men formuleret på en anden måde kunne det jo være en hjælp - hvis hesten fik en kammerat på folden, skulle man ikke gå og bekymre sig om, om den begyndte at kede sig.

• #11   13. jan 2017 Det kan du have ret i. Men så skulle det have været formuleret langt mindre dømmende og meget mere som et forslag smiley

• #12   13. jan 2017 TS går selv i den retning og siger endda heste godt kan lide at gå i flok men da hendes går alene er hun bange for den er afhængig af hendes selskab. Jeg bekræfter hende blot i at den bør have en makker. Du lægger ord i munden på mig. Jeg siger hverken hun bryder loven eller siger hendes hest har det skidt, den kan sagtens have det fantastisk selvom den går alene.
    Så i bund og grund giver jeg bare TS ret.
    Det er slet ikke en dum kommentar.
    Det er ikke dømmende, det er din fantasi.

• #13   14. jan 2017 Hesten har vel en fold makker?

Du kan lære heste at ride på tur i mørke.
    Find en halvpart?

• #14   14. jan 2017 Nu er det bare ikke alle heste der kan gå med en foldmakker..

Hvis jeg var dig, har selv stået i den situation, så ville jeg sælge hesten.
    Ud over det måske er bedst for hesten at komme ud et sted hvor der er tid til den hver dag, så slipper du også for mange tanker og dårlig samvittighed ved IKKE at have tid til den..

Og når der igen er tid, så kan du få en ny bedste ven... Lige meget hvilken hest - hvis kemien passer, vil man få et særligt bånd til, det finder man ud af når man har haft nogle heste man med tiden er kommet af med..

• #16   15. jan 2017 Chalotte. Jeg synes ikke du skal sælge din hest. Jeg har heller ikke 100% tid til min hest hele tiden, den står endda også alene. Jeg rider kun på hende en gang i mellem, når jeg har tid. Er ude ved min omkring 4-5 gang om ugen... heste elsker at gå og tuller rundt både alene og med andre. Så synes du skal beholde hende, og bliv sammen med hende. Og hun behøver ikke en foldmakker, så det skal du slet ikke tænke på.

Kommentér på:
salg af sin hest

Annonce