{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Sabbatår {{forumTopicSubject}}

Hey HG

Da jeg bliver færdig med gymnasiet til sommer planlægger jeg at tage et sabbatår, hvor jeg gerne vil arbejde med heste fuldtid før jeg søger ind på hippolog studiet i Sverige i 2018. Jeg rider selv military, så alt andet end en dressurstald skulle kunne dú, dog er det højeste ønske selvfølgelig en militarystald og så skulle det helst ikke kun være mugning, men noget ridning.
Jeg planlægger pt. at tage min hest med mig, men det kan godt ændre sig, da hun har en del problemer med låsninger og har stået stille siden før jul pga. det....
Jeg er ikke bleg for at tage til udlandet og snakker/forstår de nordiske sprog samt tysk og selvfølgelig også engelsk, så det er de lande (og england, hvis det helt rette er der) jeg søger.
Men alt i alt ville jeg høre, hvor i har arbejdet henne i jeres sabbatår og hvilke erfaringer i har gjort jer i forhold til dette smiley
Bare skyd løs! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sabbatår
  • #1   5. feb 2017 Du kunne prøve nede i Skanderborg på Skårup Overgaard hos Jørgen Albertsen.
    Det er i hvert fald et military-sted.. smiley

    Men når det 'bare' er et sabbatår, så skal du ikke regne for meget med at slippe for udmugning lige meget hvor du søger hen..

    Ellers kunne du prøve at tage kontakt til nogle af de engelske militaryryttere..


  • #2   5. feb 2017 Skriver også bare at det ikke kun skal være mugning smiley Men jeg vil da prøve at sende en ansøgning derhen når jeg når dertil også har jeg også fundet en engelsk side med massere af jobopslag :))

  • #3   5. feb 2017 Tjek denne side ud på facebook: grooms, jobs and riders relply here
    Den er rigtig god, at finde arbejde på smiley


  • #4   5. feb 2017 Jaqline: Så har jeg sendt en anmodning smiley

  • #5   5. feb 2017 Jeg arbejder hos Stald BM v. Bjarne Mark Jensen og Janni Thermann lige nu - dette er mit første sabbatår, og har netop søgt ind på universitetet her for et par dage siden, for at kunne læse veterinærmedicin - hvis jeg ikke får en plads tilbudt, bliver jeg her hvor jeg er i et år endnu smiley

    Men her er det en salgs/komissionsstald med ca. 55 heste, både ride/konkurrenceheste i spring og dressur, men også en del tilridningsheste smiley Derudover er der også tilknyttet en lille rideskole, nemlig Rom Rideklub smiley Og så har Janni og Bjarne også et stutteri, Stutteri Unicorn, hvor der avles 4-6 føl om året - de avler inden for Dansk Varmblod smiley

    Jeg er ansat som groom, så mit arbejde består i at sadle op, sadle af, gøre heste klar, tage med til stævner, fodre samt lave staldarbejde - staldarbejdet er vi alle fælles om, altså både beriderelever, groom samt rytter (vi er kun 4 ansatte i stalden, to beriderlever, mig som groom og så en som groom/rytter) smiley
    Derudover skal jeg undervise i elevskolen 1 gang om ugen, jeg har fredag, hvor jeg har et enkelt hold smiley

    Jeg er så utroligt glad for at jeg er endt her ved Bjarne og Janni, ingen dage er ens, forholdene er rigtig fine, og det hele er bare helt nede på jorden smiley

    Jeg var også i Sverige at kigge, stedet var super fint, men det var sort arbejde, ingen forsikring og ingen kontrakt, så det var alt for usikkert.. Og kunne høre på dem i Sverige, at det var meget normalt i Sverige når det kom til arbejde i en stald.. Her i Danmark er der nu alligevel noget mere styr på sådan noget smiley

    Men med arbejde i en stald skal du forvente, at det ikke er et arbejde du bliver rig af, man skal gøre det fordi man vil det, og ikke fordi man skal lave en stor opsparing.. smiley


  • #6   5. feb 2017 Cecilie: Læser godt med på din fb side og det lyder rigtig fedt det arbejde du har! Dog ønsker jeg godt nok et arbejde, hvor jeg kan komme til at ride nogle heste også smiley
    Et af mine krav til en arbejdsplads bliver også at jeg skal have kontrakt osv, vil ikke arbejde sort et helt år det er simpelthen for risikabelt....
    Har ingen forventning om at jeg bliver rig på det, skal bare have en masse erfaring så jeg kan møde de krav der er ridemæssigt til den uddannelse jeg vil søge ind på, hvor erhvervserfaring på mere end 6 måneder trækker en del op i forhold til at blive tilbudt en mulighed for optagelsesprøve smiley Det mindste jeg forventer er at jeg kan leve for de penge jeg tjener, hvis jeg kan spare op ser jeg det bare som en fordel smiley


  • #7   5. feb 2017 Vi har lige søgt en ny rytter, da vores anden kom ind på sin drømmeuddannelse og startede der d. 1. februar - vores nye rytter starter dog her d. 20, så det gik stærkt med at finde en smiley

    Jeg valgte at søge som groom, da jeg, til trods for at jeg har redet i 17 år, ikke følte jeg var på det niveau som de krævede - hvilket nu ellers "bare" er LA dressur og spring - da jeg først startede med at få undervisning i oktober 2014, og det var på min unghest jeg var ved at tilride, så det var ikke just LA niveau i noget som helst smiley Jeg har tilredet/redet ponyer for andre siden jeg var 8 år gammel, så erfaring har jeg, men jeg ville ikke søge som rytter, da jeg netop mest af alt havde erfaring med tilridning samt ridning af de unge, og så er det primært ponyer jeg har redet smiley

    Så der er selvfølgelig også ridning som en del af arbejdet, og jeg rider også nogle af Bjarnes heste - eller enkelte af konkurrencehestene - indimellem, men mit primære job er ikke at ride, det er beriderelevernes samt rytterens job smiley

    Jeg kan fint leve på den løn jeg får, og der er da også penge til overs hver måned, men grunden til at lønnen ikke er så utroligt høj er, at der er andre "goder" smiley
    F.eks. er der følgende udover den løn jeg har udbetalt:
    - Tre gange undervisning i ugen (to dressur ved Bjarne, en spring ved en af beridereleverne, da jeg rider pony så jeg rider med onsdag aften på et ponyspringhold, havde jeg haft en hest, red jeg med de andre ansatte torsdag formiddag ved Bjarne). Dog kan det - f.eks. nu her, hvor vi er rigtig pressede med tid, siden vi er en mand i underskud - variere hvor mange gange i ugen der er tid til undervisning, men springningen er der altid, og tit og ofte er der også min. én gang dressurundervisning i ugen smiley
    - Opstaldning alt incl. til én hest/pony
    - Smed/skoning af én hest/pony
    - Bolig til deling med de andre ansatte, dog selvfølgelig med eget værelse (et lille hus i et villaområde, ca. 5-800 m fra stalden, så vi er faktisk ikke bosat "på" arbejdet smiley )

    Så jeg har egentlig kun udgifter til mad, internet, tv, dyrlæge, evt. udstyr, forsikringer og mobil hver måned, og ja, som sagt så har jeg stadig penge til overs hver måned smiley


  • #8   5. feb 2017 Årh okay, synes bare ikke at det fremgår på din side at du også rider nogle heste udover din egen smiley Min erfaring er heller ikke den største, da jeg brugte de fleste af mine teenageår på at sejle internationalt og har først købt egen hest for lidt mere end 1 1/2 år siden, men hvad jeg ikke har i erfaring har jeg i lyst og på min hest ville jeg godt kunne ride en LA og springe en LC, hvis dyret ellers gad at fungere xD En anden af mine forventninger er så også at jeg kan modtage noget undervisning på min hest (hvis jeg tager hende med), så det du har lyder ikke så dumt endda smiley

  • #9   5. feb 2017 Jeg er lidt påpasselig med hvor meget jeg slår op omkring ridningen af de andre heste, da det er andres heste vi har i ridning - men kan da sige så meget, at en af dem jeg har redet en 4-5 gange efterhånden, gik World Ranking Tour i januar 2016 smiley Men netop fordi det ikke er staldens egen hest der, gør også lidt at jeg ikke slår dem op med fulde navn f.eks., men derimod det "kaldenavn" de har i stalden smiley

    Jeg er også rigtig glad for mit arbejde, og jeg kan mærke hvor meget jeg - og min pony Frida! - har rykket os på det ½ år jeg har været der smiley


  • #10   5. feb 2017 Det er også helt forståeligt smiley Men det lyder stadig ret nice :)) Tak for al dit input smiley

  • #11   5. feb 2017 Det var så lidt - jeg kan anbefale dig at holde øje med Stald BMs facebookside, det kan jo ske vi søger en rytter mere på et tidspunkt smiley

    Jeg kan i hvert fald sige absolut 'god' for personerne her samt forholdene smiley


  • #12   6. feb 2017 Det vil jeg gøre! smiley

Kommentér på:
Sabbatår

Annonce