{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Foder i traileren {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min hest har egentligt aldrig været særlig glad for traileren. Hun går fint ind i den og har gjort det siden vi trænede det, men hun er bare stadig ikke særlig begejstret.
Jeg har forsøgt med foder i traileren for at gøre det mere rart, men hun vil ikke spise i traileren, hverken godbidder, æble eller foder.
Så mit håb er, at en af jer kender til noget foder/snack som de fleste heste elsker eller et andet godt trick smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder i traileren
  • #1   14. feb 2017 Vi har HorseLyx sliksten, der stort set altid er et hit både til klipning, smed, trailer og alt muligt andet smiley

• #2   14. feb 2017 Nogle heste bryder sig bare ikke om at spise deroppe. Har haft flere heste igennem der ikke ville - en hest skulle vi lære at gå i trailer og derfor brugte vi foder, men uanset hvad ville den ikke spise (men gik op). Både med den og "min" gamle springhest var det intet problem at læsse, men de nægtede at spise i traileren - også når vi kørte eller når vi parkerede og gik smiley

• #3   14. feb 2017 Cherry nægter også at tage godbidder eller foder i traileren, jeg tror bare det er sådan de er smiley
    Jeg har succes med wrap som det eneste smiley

• #4   14. feb 2017 Min hest er heller ikke så begejstret for at køre. Hun går lige så fint op og jeg har også prøvet med alt muligt, men hun vil heller ikke have det - hun spiser lidt hø under turen, men kun meget lidt. På længere ture når vi har været til undervisning giver jeg hende en krybbe med æbler og gulerødder så hun kan få lidt vædske på turen hjem. Dem spiser hun som regel eller i hvert fald det meste, men det tager også min en time hver vej.
    Har bare affundet mig med at hun aldrig bliver fan af køreture, så længe hun bare tøffer op i traileren og står pænt og halvsover når vi kører så må det jo være sådan smiley
    Nåh ja når vi en sjælden gang har en anden hest med, så spiser hun gerne om kap i høet for han skal åbenbart ikke have det smiley

• #5   14. feb 2017 Hvis hesten ikke vil spise oppe i traileren er det et sikkert tegn på at dens stressniveau er højt.

Derfor vil det være en god ide at gå nogle skridt tilbage og gøre hesten mere tryg. Og her kan foder bruges som barometer. Spiser hesten er den ok, spiser den ikke er stressen for høj.

• #6   14. feb 2017
    Jeg tænker af, at det kommer af at hestens stress niveau er for højt - så har de sjældent hjerne til at spisse uanset hvad de bydes.

• #7   15. feb 2017 Det er helt sikkert rigtigt - jeg kan også mærke på min hoppe at jo mere hun kører jo bedre bliver det. Det er nok bare et spørgsmål om at få kørt nogle kilometer så de vænner sig til traileren, lydene og det at stå i en kasse der bumler lidt rundt. For min hoppe er der også forskel på om jeg lukker det øverste af bagsmækken - hun foretrækker helt sikkert at den er åben, men i dårligt/koldt vejr bliver den nu lukket alligevel smiley

• #8   15. feb 2017 Jeg tror ikke, hun mangler at køre kilometer.
    Da vi fik hende tog det omkring 2 timer at læsse hende og bare 5 minutter i traileren, så var hun gennemblødt af sved.
    Nu går hun lige op, står pænt og er ikke våd eller voldsom, når hun kommer ud.
    Vi kører hende minimum 2 gange om ugen og har gjort de sidste 4 år. Så jeg tror ikke, vi kan gøre mere i den retning for at hun skal blive mere fortrolig med det.
    Så hvis hun er stresset, så ved jeg simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre for hun ikke er det smiley

• #9   15. feb 2017 Har nogle af jer erfaring med at have en krybbe hængende, så hun selv kan vælge, hvornår hun vil have en snack? smiley

• #10   16. feb 2017 Det er præcis det samme med min hoppe. Har dog aldrig brugt mere end 5 min på at læsse hende, men hun viste meget tydeligt i starten at det her gad hun virkelig ikke. Hun kører stadig regelmæssigt, men bryder sig bare ikke om det. Jeg har som jeg skriver ofte en krybbe med æbler og gulerødder og nogle gange lidt mash hængende til hende når vi kører og der spiser hun som regel det meste. Jeg har for nylig nået et gennembrud med hende for nu vil hun gerne spise et æble når hun står bundet til traileren under afsadling inden vi kører hjem - det har hun heller ikke villet før. Nu er det jo ikke fordi hun absolut skal spise i traileren, men jeg tager det som et tegn på at hun slapper lidt mere af. Nu har jeg også kun haft hende i 5 år smiley Drømmer stadig om at kunne læsse hende uden jeg selv skal gå med op i traileren som jeg kunne med min gamle hest, men måske en dag det lykkedes. Indtil videre må jeg vist bare være glad for at hun går fint op og står pænt stille mens jeg går ud og lukker bag hende (kører altid alene) smiley

Kommentér på:
Foder i traileren

Annonce