{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.931 visninger | Oprettet:

Foder til hest der taber sig. {{forumTopicSubject}}

Har denne snart 15 årige varmblods hoppe, som er begyndt at tabe sig efter jeg er begyndt at ride hende mere koncentreret, hun er selvfølgelig steget i foder i takt med intensiteten, men synes nu hun er oppe at få så stor en mængde at der skal noget mere til.

på nuværende tidspunkt får hun vrinsk i automat 15 gange pr døgn samt alt de hø hun overhovedet kan spise + et par kilo wrap, vil tror hun får mellem 15 og 20 kg grovfoder og Ca 2,5 kg vrinsk.

Vrinsk indeholder vitaminer og mineraler og hun er super flot i pelsen, trods lidt manglende vægt. vil tro hun mangler Ca 50 kg til optimal vægt.

Hvad ville i anbefale som tilskud? Gerne en müsli blanding, da hun ikke er så godt til pulver og flydende ting i krybben.

Har selv tænkt på Brogaarden Build Up men der er vitaminer og mineraler i også, og det vil jeg gerne undgå.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til hest der taber sig.
  • #2   25. feb 2017 kunne bestemt være en mulighed smiley

• #4   25. feb 2017 2,5 kg vrinsk er vel ikke så meget, hvis hun har lidt svært ved at holde vægt, det er ca. 2 foderenheder

• #5   25. feb 2017 Men det består af 40% havre og derfor vil jeg ikke give hende mere.

• #6   25. feb 2017 Horsespeed indeholder en masse olier, men du skal være lidt obs på at den vil få en masse melasse (sukker) og ikke alle heste fungerer godt med dette. Min hest gør og hun får ikke voldsomt meget mere energi af det.
    + din hoppe hører snart under katagorien 'ældre heste' og her er det vigtig at du holder øje med hendes optagelse af proteiner, da for meget protein skader nyrerne. De knækket majs indholder en stor del protein.

Du kan evt give hende risklid (maxi rice, equi jewel eller risklid fra muhlendorf). Så undgår du melassen, men hun skal nok tage fint på af det. Jeg bruger det til min hoppe på 25, hun tager fint på af det - dog får hun også en lille skovlfuld (mindre end halv) af horsespeed pga hun er bedre til at æde det end hvis jeg selv tilføjer olier. Kræsen hest jeg har, men det virker smiley

Jeg håber du finder en løsning til din flotte hest.

• #7   25. feb 2017 du må finde noget der feder og tjek for orm, nydelig hest bare for tynd

• #8   25. feb 2017 ingen orm og tænder er iorden.

• #9   25. feb 2017 kalveguf i en periode er heller ikke så tosset, find en bonde der bruger det, det er ikke så dyrt

• #10   25. feb 2017 Fiberpiller synes jeg personligt er godt til heste der skal tage på.

• #11   25. feb 2017 Maxirice smiley simpelthen fantastisk..

min hoppe var ekstremt undervægtig pga. hun havde været stresset, og hun er så flot nu..

• #12   25. feb 2017 Ville helt klart anbefale dig af bruge equi jewel, ligesom Nicoline Rosbak skriver. Det er risprotein og det er et letfordøjeligt foder, med et højt indhold af protein og kalorier.
    Du kan læse alt om den inde på Brogaardens hjemmeside. smiley

• #13   25. feb 2017 Dangro linocrunch er lavet til heste, der skal tage på og kan gives ved siden af andet foder, da der kun er tilskud.

Rigtig lækkert produkt, dufter godt og min hest elsker det. Jeg bruger det til min, når hun er til den tynde side.

Jeg kan også anbefale at give olie. Det er rigtig godt for heste der skal tage på. Min dyrlæge anbefaler op til 3 dl om dagen, fordelt på 3 gange smiley det har hjulpet rigtig godt på min, da var lige så tynd som din. Den er nu, en lille måned efter ved at være pæn igen smiley

• #14   25. feb 2017 Body Boost fra Equsana.. Den syntes jeg er rigtig god, og det eneste min egen holder huld på.
    Umiddelbart ser det også ud til at din mangler muskler.. Og der hjælper BB også med:-)

• #15   25. feb 2017 Jeg har brugt LinaMix til min araber, og det har fungeret super godt!
    Evt. skru ned for vrinsk og giv noget andet oveni, så du mindsker mængden af stivelse smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #16   25. feb 2017 Hjemme hos os er vi ikke stivelse og sukker forskrækket, korn er det hesten hurtigst optager, min pleje Travpige skal også bruge meget foder for at være tilpas i huld hun spiser

1,5 kilo fiberpiller
    1,5 kilo valset byg
    1,2 kilo Horsepro Classic musli
    400 gram Horsepro Elite

Samt alt det hø/wrap hun kan tygge sig igennem og det så jeg gerne var mere end nu men det er en væddeløber så hun skal jo ikke ligne en DV smiley

Sommes da hun kom til Sjælland, det den til venstre

profilbillede
  • JM
    JM Hjælpe-administrator

#17   25. feb 2017 Dagsformen nu her i februar

Hun skal i træning om nogen måneder så der skal være lidt at tage af smiley

profilbillede
  • JM
    JM Hjælpe-administrator

#18   25. feb 2017 Sjov vinkel men det viser rigtig godt hvordan hun er fyldt ud nu smiley

profilbillede
Kommentér på:
Foder til hest der taber sig.

Annonce