{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten skider på tur...
  • #1   18. mar 2017 Man må gerne lade den ligge, der er ikke et krav om at den skal fjernes, men nu ligner det ikke en vej du er på?

    Hvis du kan komme af og på under turen, så ville jeg hoppe af og skubbe den ind til siden, hvis ikke så køre/gå ned efter den efter rideturen. Den ligger ret skidt den der XD


  • #2   18. mar 2017 Jeg ved ikke om der er en lov om heste afføring.

    Men man så slet ikke ride der? For som rytter skal du betragte dig som bil, og en bil må ikke køre på de gangstier? Så nej, der skal slet ikke ligge heste gødning der.
    Hvis man rider på vejen, synes jeg det er ok at det ligger der. Men ikke på fortov og cykelstier. Der må man slet ikke være.


  • #3   18. mar 2017 Det er en gangsti.

    Synes ikke at det kan være rigtigt at det må blive liggende?


  • #4   18. mar 2017 Det må den heller ikke, da hesten ikke må være på gangstien.

    Jeg må ærligt indrømme at jeg selv går tur med vores minishettere på en gangsti, hvor man jo ikke må være, men der rydder vi op efter os, og trækker os altid hvis der kommer andre i tilfælde af at de er bange for heste eller lignende. De fleste synes vi er hyggelige, men nok ikke hvis vi spredte gødning sådan der, og så lod det ligge. Det er ikke så godt at lade lorte ligge for det fjerner folks goodwill mod at hestene går der....


  • #5   18. mar 2017 Var det min hest, som havde skidt der, så var jeg steget af og skubbet det så langt ind til siden som muligt smiley

    Der er vist ikke et lovkrav, men dog er det vel almindelig pli ...


  • #6   18. mar 2017 Øhm, hvilke paragraf udtaler sig om afføring, fra dyr på tur med ejer??
    Er det et klogt menneske her, som kan svare?

    Men det er almindelig kutyme at rydde op efter sig, og ikke være folk omkring sig til væsentlig ulempe.

    Red jeg på den sti, ville jeg hoppe af, skubbe til side og stige op på hesten.
    Er hestemøget til ulempe ude i kanten af stien, må man vende tilbage og fjerne det. Præcist som man bør gøre, hvis man lufter hunden og det er hul i hunde posen.

    (Har man ikke nok kontrol over dyret til at kunne komme af og op, skal man ikke forlade egen matrikel.)


  • #7   18. mar 2017 Det er ikke i orden at skubbe til siden her da det er privat på begge sider

  • #8   18. mar 2017 Henkastning af affald er jo forbudt, så skulle man finde en paragraf, var det måske der man skulle lede. Det sagt -det vil næppe få betydning i tilfælde af hestepærer, og jeg ville da heller aldrig medbringe skovl og trillebør på en ride-/køretur af skræk for bøder. Til gengæld ville min hest jo så heller ikke klatte på en gangsti, for der må man ikke ride.
    -at man hidser sig sådan op over en hestepære har jeg dog svært ved at forstå. Hestepærer består mestendels af græs/korn og er derfor ret hurtigt opløst i naturen, så i forhold til så meget andet, man kunne have fundet på en gangsti, er en hestepære da ganske harmløs (hvis altså ikke det betød at en hest havde været hvor den ikke hører til)


  • #9   18. mar 2017 Jeg tænker bare, der ikke sker noget ved, det ligger lige i randen - det er vel bare gratis gødning, og det ser ikke ud til, det er lige dér boligens ejer mest befinder sig ... smiley

  • #10   18. mar 2017 For en god ordens skyld. Jeg hidser mig ikke. Synes blot det er noget grisseri. Havde det nu været et sted som var ingenmandsland så havde jeg skubbet det væk.

    Ejer bor 20 meter derfra i fuglelinie. Så kan ikke undskylde med at hun var langt hjemmefra


  • #11   18. mar 2017 Hollænswr, det var nok alligevel bedre at skubbe til siden alligevel. For folk med barnevogn har ikke en chance og lort på hjulene er næppe populært

  • #12   18. mar 2017 At man ikke kan hoppe af og fjerne har nu ikke altid så meget med kontrol over dyret at gøre, som det kan være for ikke at ødelægge hest+sadel for at komme op igen, eller fordi at ejer ikke er smidig nok. Det kan jo i realiteten være en på 155 cm og en krikke på 185 cm, så er der dømt at gå i spagat for at komme op.

    Turbohesten, du har helt ret i det med barnevognen... men også for kørestolsbrugere er det til stor gene, da de både får det på tøj og hænder, Jeg synes nu at det ser ud til at man kan komme forbi på venstre side, men den skal selvfølgelig ikke blive der...


  • #13   18. mar 2017 Jeg har poser med på tur, hvis jeg skal ride i "by" eller andre steder med tæt bebyggelse.
    Så hopper jeg af og samler op i posen og finder en busk, hæk eller lign sted hvor ingen kan blive generet af den, og tømmer posen der.
    Ellers kører jeg tilbage og fjerner dem.
    Skider hesten i en indkørsel, fjerner jeg den også.
    Og jeg kan ikke komme op igen uden noget at stå på, pga ben problemer. Så nogen gange må jeg gå 500 meter før jeg finder noget at stå på.
    Jeg ville selv blive gnaven hvis andre lod hestebæ ligge i min indkørsel, selvom vi har heste selv. Skider nu i egen indkørsel, fjerner jeg det jo også.
    Så var det min der havde lagt den på billedet, havde jeg fjernet den.
    om man må ride der, vil jeg ikke tage stilling til.


  • #14   18. mar 2017 Jeg tænker, at hvis man ikke kan komme op på sin hest, når man har det godt efter en frivillig afsidning, hvad gør man så ved en ufrivillig afsidning??

    Kunne jeg ikke komme op igen ved egen hjælp, ville jeg ikke være tryg /glad ved at ride ud.
    Der kan ske mange ting, der gør en afsidning nødvendig. Og så kan man hurtigt blive hjælpeløs?
    Men det er nok et sidespor.


  • #15   18. mar 2017 Man bli'r på for alt i verdenen. ha ha ha ha

  • #16   18. mar 2017 Man trækker hjem XD

  • #17   18. mar 2017 Eller ringer efter en der henter en. ????
    Ej min er jeg kun faldet af 2 gange på 10 år. I skridt.... ??


  • #18   18. mar 2017 I rideklubben hvor jeg red som barn, var der en klar aftale om, at sked hesten inde i byen, så samlede man det op efterfølgende. Hvilket jeg stadigvæk synes, også selvom det ikke er lovbestemt, på samme måde som hundeejere skal samle op.

    Nu bor jeg længere ude end Lars tyndskids mark, her ude får lorten lov til at blive liggende i rabatten, hvor hesten har placeret den. Og der er ikke en som er genreret af det.


  • #19   18. mar 2017 LSH -i folks indkørsler ligefrem? Hvad dælen laver din hest der?

    Jeg samler ikke op efter hesten, når jeg kører/rider på tur. Vi færdes kun, hvor det er lovligt at færdes med hest, dvs. på vejen eller i naturen (skov, strand osv.). Ja så kan der havne en klat på vejen -men det kan vel næppe være katastrofalt taget i betragtning hvad der efterlades af traktorer o.l. som også lovligt færdes der.
    Hesten (eller en selv for den sags skyld) har jo ikke rigtigt noget at gøre i andre folks indkørsler, på gangstier o.l.

    Ang. det med at komme op og ned, så har jeg nu redet afsted en del gang på en hest jeg næppe kommer op på, hvis først jeg er kravlet af. Den er egentligt ganske sød, når først man kommer til skoven, men kravler man af, så vil den altså hjem, så ethvert forsøg på at komme op, resulterer i at den sætter i trav retning hjem -med tiden har man jo lært at hoppe på i farten, men er det ikke muligt, ja så må man jo trække, til man kan komme op. Og ja, jeg har da trukket en del kilometer med ham i hans levetid -han er trafiksikker, stabil i skoven osv. så at man ikke kan kravle af og på er altså ikke = at hesten er farlig at ride på tur.



  • #20   18. mar 2017 tror du misforstår... UD FOR folks indkørsler. forstår du nu?? rider sgu da ikke ind i dem mand. ha ha ha.

  • #22   18. mar 2017 enig med at det ikke er verdens undergang at man ikke kan komme op på dyret igen. så må man jo bare gå til man kan komme op. værre er det ikk.

  • #23   18. mar 2017 Man må slet ikke ride på en gangsti smiley

  • #25   19. mar 2017 jeg rider slet ikke ud på vej og hvis jeg går med hesten er det ikke ret langt hjemmefra. smider den en pærer bliver det skubbet langt ind i rabatten .

  • #26   20. mar 2017 Der er faktisk en paragraf i vejloven der kan dække, men nej vi er ikke forpligtiget til at samle hestens lort op. Men samtidig har vi intet at gøre på gang og cyklenstier, ej heller plæner der bliver slået og passet.

  • #27   21. mar 2017 Den er blevet samlet op smiley om det er pigen selv eller en af dem der bor til hver side ved jeg ikke smiley

Kommentér på:
Når hesten skider på tur...

Annonce