{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antal heste i Danmark
  • #1   21. mar 2017 Tror det er alle. Men der er jo også mange føl / plage osv som ejere ikke har fået registreret endnu smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   21. mar 2017 tænker det er alle registrerede eller forsikrede heste.

Men højst sandsynligt er der mange flere end det oplyste tal smiley

• #3   21. mar 2017 Det er nok alle registrerede heste. Mange har ikke forsikring på sine heste. Men de fleste er registreret så tænker det er det de har gået efter smiley

Mvh TT

• #4   21. mar 2017 Jeg var lige inde og kigge på Landsudvalget for heste, men der kan jeg ikke rigtigt finde tal.

Tror i ikke langt de fleste heste er registreret efterhånden?

Den nye lovgivning kræver vel de skal registreres og chipmærkes?

Der findes selvfølgelig nok nogen, men personligt kender jeg ingen uregistrede heste.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   21. mar 2017 asferg: der findes rigtig mange uregistrerede heste i danmark smiley

• #6   21. mar 2017 Hvor findes de uregistrerede heste? Da lovgivningen kom, blev rigtigt rigtigt mange heste registreret.

Jeg tror da selvfølgelig der findes nogle... Men jeg tvivler egentlig på det er rigtigt mange.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#7   21. mar 2017 asferg: de findes rundt om ved de forskellige hyggeryttere, ældre mennesker, almindelige ryttere og stort set dem som ikke bliver brugt til konkurrene.

• #8   21. mar 2017 Tænker du på heste uden stambog? fordi så tror jeg vi taler forbi hinanden.

Der findes mange mange heste i danmark uden stambog, men de skal også have et pas og være registreret ifølge lovgivningen.

Eks. trak naboen alle sine minier op til mig, så sørgede jeg for at dyrlægen fik dem chippet og papirarbejdet blev sendt ind. Folk var jo lidt trætte af det fordi det kostede pænt meget at få lavet de pas.

Alle heste dyr skal have et pas inden de er 12 måneder gamle eller de forlader deres fødested.

Så det kan teoretisk set kun være heste der er under et år gamle som ikke er registrerede

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#9   21. mar 2017 asferg: Nej, jeg taler om heste som hverken er registeret eller chippet.

Det er ikke svært at have en uregisteret hest. Det er sjældent at dyrlægen spørger om chip og papirer, og hvis hesten skal sælges, så er købere ofte ligeglade fordi at det er billige heste.

• #10   21. mar 2017 Ja da jeg købte Tindur var ingen af hestene det første sted jeg havde ham chippet og registreret. Det blev de så imens jeg stod der.. Den ældste var 16 år. Den yngste 4 år.

Mvh TT

• #11   21. mar 2017 Så vidt jeg husker blev reglerne indført i 2009 med nogle overgangsordninger.

Dengang var der seriøst mange uregistrerede heste. Men i dag tror jeg ikke der er så mange tilbage.

Kender i personligt uregistrede heste?

• #12   21. mar 2017 Måske... Ved ikke rigtig om min svigerinde har registreret de fra rideskolen... Ellers så omgås jeg sådan set kun seriøse hestemennesker. smiley

Mvh TT

• #13   21. mar 2017 små shetlændere som bliver brugt til græsslåmaskine

og gamle foldbumse selskabs lotte på den gang reglen blev indført var 25 og nu er ved at være de 30+

det er de typer der ikke har pas ikke at de bliver passet dårligt af den grund de får stadig deres vaccine som bare bliver smidt i deres gamle stambøger så man kan huske at få det gjort

(kender et par dyrlæger som er liiiidt ligeglad med bogen så længe dyret har det godt og får sin vaccine og self ringet til hvis der opstår problemer)

og de ponyer/heste er måske nogen som bare skal være på det sted indtil de dør og så kan det sgu være lidt lige meget om de har sådan en fiiiiine bog

problemet kommer så bare den dag man afskaffe dyret ved sgu ikke om man bare må garve et hul og så grave den ned
    eller om man må hjemmeslagte dyret
    eller om man får store problemer med at kunne få den hentet af daka mm.

• #14   21. mar 2017 Asferg, jeg kender flere der aldrig har fået registreret deres heste, og jeg tænker bestemt ikke at jeg er den eneste.

• #15   22. mar 2017 Jeg ved ikke hvordan Danmarks statistik opgøre det, men i følge den her file:///C:/Users/T420s/Downloads/HESTESEKTOREN.pdf er der 200000 heste i DK

• #16   22. mar 2017 Mit link virker ikke helt, men det er andet link på denne søgning https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1VFKB_enDK666DK666&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=antal+heste+i+danmark&*

Kommentér på:
Antal heste i Danmark

Annonce