{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  scintigrafi erfaring/pris
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   22. mar 2017 hvorfor spørger du ikke bare dyrlægen som det skal foretages ved? smiley

  • #2   22. mar 2017 Han har forklaret hvad det er. Forsikringen skal lige sige ja først. Ville bare høre om hvad pris vi er i (ryg/hals). Og om i fandt frem til problemet/skaden?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   22. mar 2017 tanja: mener, hvorfor du ikke dpørger dyrlægen om prisen smiley

  • #4   23. mar 2017 Min veninde havde hendes igennem, da de ikke kunne finde ud af hvad den fejlede. Forsikringen tog den, da de havde prøvet alt muligt andet, og faktisk var ude i aflivning - men fordi alle alm scanninger, røntgen og kiropraktor viste ingenting, og hesten fungerede på smertestillende, tog forsikringen den igennem.
    På det tidspunkt sagde dyrlægen det var 10.000 (ca) uden ophold.

    De fandt så ud af det var en inflammation i et eller andet led i halsen, som gik ned og påvirkede nerverne der gik til bagbenene, hvilket gjorde at den så haltede og havde ekstra meget hanetrit. Kun et år efter går den MB og er en helt andet hest (før var den super flyvsk og hendes mor kunne ikke ride den) smiley


  • #5   23. mar 2017 Sciantigrafi viser ALTID problemet.
    Det der sker ved sciantigrafi er at hesten får sprøjtet et radioaktivt stof ind i kroppen. Dette stof vil binde sig alle de steder hvor der er en inflammationstilstand/betændelse - altså et problem. Derfor vil du altid kunne finde problemet her, hvis der er et fysisk problem.
    Det gode ved dette er også at man kan se meget dybere ind, end ved røntgen.
    Jeg har selv fået taget det af min pony, da vi havde kæmpet med ham i halvandet år og min dyrlæge gav op. Så han fik taget af hele ryggen, bagpart og bagben og det reddede ham fra sprøjten, da vi nu kunne afhjælpe det reelle problem.
    Jeg gav 7000 for dette samt overnatning på Højgaard i 3 dage med fuld forplejning smiley


  • #6   23. mar 2017 Mange tak for svar. Lyder som om der er lidt håb alligevel :).

  • #7   23. mar 2017 Hestetræning - tilbagetilhesten
    Hmm, scintigrafi viser, af hvad jeg har lært, kun ændringer omkring knogler, da stoffet optages her. Så problemet skal sidde i skelettet smiley


Kommentér på:
scintigrafi erfaring/pris

Annonce