{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Ridehjelm {{forumTopicSubject}}

Da jeg skal til at tilride min til tider temmelig tændte hest, der ofte hopper af glæde, ønsker jeg at købe en ny ridehjelm. Spørgsmålet er bare hvilken, og jeg ville derfor hører om nogen kunne anbefale en. Jeg har følgende krav.
- Top god sikkerhed
- Letvægt
- God ventialtion, altså meget åndbar
- kunne tilpasses, så man både kan bruge den om sommeren og om vinteren med noget til at varme ørene under
- Sort, gerne kulsort
- maks koste 3000


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridehjelm
  • #1   1. apr 2017 jeg har en billig en fra HKM som jeg synes er fin. Man kan skrue den ind og ud for at tilpasse størrelsen hvilket fungerer meget fint for mig smiley

  • #2   1. apr 2017 Jeg ved ikke om EU har færdiggjort de nye regler om sikkerhedsgodkendelse af ridehjelme, men vær opmærksom på, om den hjelm du køber er sikkerhedsgodkendt! Vigtigt - vi får kun ét hoved at passe på smiley

    Jeg har en ridehjelm fra Back-on-Track, som jeg er glad for - den kan bl.a. indstilles størrelsesmæssigt. Mange ridehjelme har tidligere skulle godkendes ved en test, hvor hjelmen ikke måtte gå i stykker fra et frifald fra en ikke betydelig højde ift. hvor stor kraft en hjelm egentlig skal holde til - back-on-trap hjelmene er blevet testet til meget højere standard, og ved et fald af større kraft udløses en knap, der signalerer, at noget kan være skadet i hjelmens skal, som kan betyde den ikke yder maximal beskyttelse. En rigtig god feature i mine øjne! De har nogle af de sikreste hjelme på markedet, og jeg er altså ikke forhandler af dem, jeg går bare meget op i sikkerhed! Puha, det er vigtigt i den her sport smiley

    Held og lykke med din søgen! smiley


  • #3   1. apr 2017 Uhh jeg vidste slet ikke at back on track lavede ridehjelme, er helt vild med deres produkter !

  • #4   2. apr 2017 Jeg er utrolig glad for casco champ.:-)

  • #5   3. apr 2017 Jeg har en fra Scharf - vil på nuværende tidspunk ikke have andet!
    Den indstilles i nakken, så du kan stille den ind og ud (som på en cykelhjelm faktisk) - super nemt, og gør at man kan indstille den så den passer helt perfekt.
    Den er super let og meget åndbar, i forhold til alle andre hjelme jeg har haft/prøvet.


  • #6   3. apr 2017 Er den CE godkendt ? smiley

  • #7   3. apr 2017 CE? Det har jeg ikke hørt om smiley
    Den har i hvert fald VG1 - det har min


  • #8   3. apr 2017 Scharf fåes med VG1. Det er en dejlig hjelm, og hvis du er heldig kan du få 2. sotering, kun med små skøndhedsfejl - intet med sikkerheden. Til ca halv pris.
    De kan findes på facebook


  • #10   4. apr 2017 Scharf forhandles af CJ Proline, hvis du vil finde dem på facebook smiley

  • #11   4. apr 2017 Hvis din nuværende ridehjelm INTET fejler så er det da dumt at købe en ny nu. Hvorfor ikke vente til I er kommet over den første fase af tilridningen? Det ville jo være tåbelig at købe ny hjelm og så falde af hvor den får et slag og må kasseres. Så har man spildt 2-3000kr på det. Selvfølgelig kommer sikkerheden øverst men nu skal vi ej heller gøre vores "gamle" hjelme dårligere end hvad de er smiley

    Mvh TT


  • #12   4. apr 2017 Tusind tak for alle svarene og TT, jeg ville super gerne bruge min gamle hjelm, men har dsv været med i en del styrt og er ikke sikker længere, selvom den har holdt ganske godt smiley

  • #13   4. apr 2017 Nu kommer det næste til at lyde som om jeg reklamer for Scharf, hvilket jeg IKKE gør.

    Men netop at man kan få en 2 sotering til en billig penge (895,- eller der omkring), så kan man få en VG1 godkendt hjelm og så er det ikke 3000,- lige I skraldespanden hvis man skulle være så uheldig at ryge på hovedet af.


  • julie N
    julie N Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 31 Følgere: 1 Svar: 2
    #14   14. apr 2017 Halo rider

Kommentér på:
Ridehjelm

Annonce