{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
437 visninger | Oprettet:

Muk eller ej {{forumTopicSubject}}

Har opdaget at hesten er begyndt at få muk eller tror det er muk. Fandt en knob i hovedet i dag. Jeg kan dog ikke helt forstå det, da der ikke er noget som helst mudder på min fold og ganske få jordpletter hvor han ruller sig.
Kan heste få muk selvom der ikke er mudder?
Har nemlig altid kun oplevet det i forbindelse med mudder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muk eller ej
  • #1   8. apr 2017 Tvivler på det er muk når det et i hovedet?! Billede?!

• #2   8. apr 2017 De kan sagtens få muk selvom der ikke er mudret, især hvis de er i underskud af zink eller andre vigtige mineraler. Det kan også være ringorm eller dermatofilose.

• #3   8. apr 2017 Hvis det er muk, så er det en god ide at få undersøgt foderplanen, give tilskud af zink, kobber (evt. I form af tang der også har et højt indhold af andre organiske vitaminer) tilskud med omega 3 og 6 fedtsyre (linoCrunch kan anbefales). Jeg kender alt for godt til muk efter en meget laaaaang vinter med hævede ben og dyrelægebehandlinger. Det tog mig 4 måneder at få ham bygget op indefra så han nu selv kan bekæmpe det og heler indefra. Jeg fandt ud af i efteråret at hans immunforsvar var svækket pga. Bændelorm, så efter der var behandlet for dette var der et stykke vej for at komme op på fuld styrke, hvilket ikke var så praktisk i mudder sæsonen :s

• #4   8. apr 2017 Der skulle ellers være det hele i det foder han får.

• #5   8. apr 2017 lyder ik som muk,har du snakket med din dyrlæge,evt billed

• #6   8. apr 2017 Det troede jeg også der var i det foder jeg gav min, men er de først kommet i underskud af en eller anden grund, så er den almindelige foderblanding sjældent nok, så kan de have brug for en 6 måneders periode med ekstra til at booste immunforsvaret (hvor lang tid det tager afhænger af hvor galt det står til, og det er kun en blodprøve fra dyrlægen der kan give svar på dette)

• #8   9. apr 2017 ok, så må jeg vel hellere få en fagmand til at kigge på dyret. Måske vedkommende også kan tjekke mit hø for giftige planter og om der evt. så er en forbindelse.

• #9   9. apr 2017 Har lige taget hesten ind og gået hele pelsen igennem.
    Det er umuligt at tage billed af det. Klumperne i pelsen har samme farve som pelsen.
    De er mere eller mindre nemme at kradse af og er tørre bestående af pels og lidt talj. Enkelte sidder for fast til at kradse af. Tror ikke han synes de er behageligt. De smuldre let, når jeg har fået dem af.
    De sidder mest på koder, piper og få nederst på bringe og så lidt på næseryg og ganacher.

Kommentér på:
Muk eller ej

Annonce