{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

dækken af? {{forumTopicSubject}}

hej alle.

var desværre nødt til at klippe min to års her for 3 uger siden.
han har jo så selvfølgelig fået dækken på.
lige nu går han uden dækken på de varme dage og med regndækken på kolde dage og om natten.

nu har jeg aldrig haft en hest der er klippet.
men hvor varmt ville i mene det skal være om natten før han kan få dækkenet af om natten.

vil helst ikke have kommentarer på den sene klipning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dækken af?
  • #1   13. maj 2017 det kommer meget an på hesten, nogle fryser nemmere end andre smiley

    Jeg har en fuld klippet DV, som normalt ikke er frossenpind, men når man ingen fedt har på kroppen, har man heller ikke naturligt varme smiley normalt havde jeg taget det af for nogle uger siden, fordi min hest normalt fungere fint uden smiley


  • #2   13. maj 2017 Arh ja selvfølgelig smiley
    der er tale om en fjord hingst på 2 år.
    Ved ikke om han har nemt ved at fryse da han altid bare har fået lov at have sin egen pels ??


  • #3   13. maj 2017 Jeg vil op på mindst 10 grader om natten inden min får sit dækken af..
    Hun er en 8-års DV som har været klippet hen over vinteren.
    Lige nu går hun med regndækken og på de kolde dage får hun et fleece inden under.


  • #4   14. maj 2017 Jeg klippede min egen for 2 uger siden.
    Hun går med 200g nu.
    Får dæknet af på de varme dage.
    Dæknet vil nok ryge når vi kommer på ca 10 grader om natten.
    Hun står på stald.

    Du skriver ikke under hvilke forhold han står om natten og er han fuldklippet?


  • #5   14. maj 2017 de sover ude med mindre vejret er virkelig dårligt.
    enten på græs eller jordfold med strå ad libitum, så der er massere at tygge i.
    og ja han blev fuldklippet smiley


  • #6   14. maj 2017 Det så individuelt fra hest til hest fra den hånd der mærker på hesten og personen s vurdering
    Der ikke andet at gøre end at mærke efter på hesten.
    Mine 5 har gået med regn og kun haft dem af de dage det har været sommervejr.
    Idag har de fået lov at gå uden da det stort set ikke blæser.
    Men hvis vejret i morgen er træls får de på igen.
    Men jeg er også pyllerede med mine trods de ikke er klippet smiley


  • #7   14. maj 2017 Min DV hoppe har gået uden i ca. en uges tid nu, dag og nat, regnvejr og blæst. Hun har ikke virket kold, og hun har sat sin sommerspels. Og samtidig bliver hun striglet hver dag, så det fedtlag pelsen har, er der nok ikke så meget af. Hun har maks. været oppe på 300gr. dækken + 100 gr. hals denne vinter.

    Ift. regndækken er jeg altid en smule ambivalent om at give det på. Det tager selvfølgelig vind og regn, men ellers er der jo ikke noget varme i det, så hvis det er blæsende og vådt en dag, er det jo fint, men ellers tror jeg, at de har bedre af at gå uden, så de har mulighed for at løfte pelsen, og derved selv regulere det.


  • #8   14. maj 2017 Min går helt uden, både dag og nat og plejer at være en frossenpind men er det slet ikke i år. Jeg giver kun regndækken (0g) på hvis jeg kan se vejret bliver under 5 grader dag og nat eller fx regn en hel dag

  • #9   14. maj 2017 nu der jo ingen varme i regndækken, det svare til en regnjakke uden nået i..
    den tager kun den værste vind og holder den nogenlunde tør når det regner..

    så i realiteten kan den stå uden dækken de dage hvor det er tørt og ikke blæser ret meget..


  • #10   14. maj 2017 Maria C
    Jeg bruger regndækken uden gram fordi det netop holder vind og regn ude og mit er ret godt og intet kommer igennem men hesten kan ånde under det. Han er ikke fan af vind og regn men fx 50 g bliver for meget for ham, samt han holder altså varmen bedre med 0g hvor det kan reflektere hans egen varme end slet intet. Det kommer altså meget an på dækkenet og hesten.


  • #11   14. maj 2017 Michelle
    Det har du skam ret i det holder netop vinden og regnen ude men vindstille dage uden regn burde det ikke have den helt vilde effekt, self. er der en smule varmere under det.. men det er så lidt at det efter min mening/erfaring ikke er nødvendigt de dage det er vindstille og uden regn..


  • #12   14. maj 2017 Han har det af de dage med godt vejr.
    men tænkte mere med om natten og sådan.


  • #13   14. maj 2017 CA-Foto
    Det er også om natten jeg tænker på.. hvis ellers det er vindstille og ikke regner ser jeg ingen problemer i at pille det af om natten når den kun går med regndækken..


  • #14   14. maj 2017 Ved ikke hvordan jeg kan forklare det anderledes. Under 5 grader eller ved regn en hel dag har min regndækken på 0g på fordi det reflekterer hans egen varme (ved de 5 grader) og holder regn og vind ude (når det regner), men hvis vejret er godt (over 5 grader og ingen regn) så går han helt uden

  • #15   14. maj 2017 Hvornår er jeres klippet sidst?

    kan godt se logikken hos jer begge.


  • #16   15. maj 2017 Ikke klippet men har ikke sat hverken vinterpels eller noget tilsvarende

Kommentér på:
dækken af?

Annonce