Springer grime når min hest står bundet. {{forumTopicSubject}}
Hej jeg vil gerne have lidt hjælp.
Min hest har fundet ud af at springe grime eller træk-tovet når han står bundet udenfor til træbommen.
Hvis ikke træk-tovet eller grime springer,så kravler han ud af grime.
Selvom han får en på som sidder meget tæt på han`s hoved.
Ligeså snart han er fri,står han helt stille uden panik,
Han har også hals rem på samtidige,men alligevel lykkes det for ham på den ene eller anden måde.
Kan man købe en speciel grime som forhindre ham at kravle ud af den.
Det er et problem når jeg er ude til undervisning eller stævner.
Vil gerne høre hvad i andre gør som har samme problem.
jun 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 254
Jeg ville starte med at give ham både grime og tov på, lægge det løst over træbommen, rose og evt give en godbid når han står stille og ikke ødelægger grime/tov. Når han har lært at stå stille med tovet liggende løst over så en enkelt gang rundt om og ros igen når han står stille og forsæt sådan til han har lært det er godt han står stille med grime og torv på.
Grimer og torve er lavet så de springer når hesten lægger nok vægt i, fx hvis de hænger fast på folden eller stikker af og hænger fast og panikker.. evt kan en dually grime, eller tror nok det staves sådan, måske hjælpe da den lægger et pres hvis hesten ikke går/står som man ønsker og de pres bryder de sig ikke om. Dog må de ikke have den på, på fold eller uden opsyn
mar 2011
Følger: 144 Følgere: 1637 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.427
Man kan ødelægge nakken på hesten ved at binde den for meget fast i hovedet, så derfor halsremmen. Når hesten forsøger at komme løs kan den ikke pga vejeren og halsremmen, men den tror den er bundet fast i hovedet. Så når den finder ud af at det ikke lykkedes vil den efterhånden formodentlig holde op med at forsøge. Og du kan efterhånden droppe den voldsomme opbinding og nøjes med grime og træktov. De efterfølgende gange i kun grime og træktov ville jeg starte ud med lædergrime og et meget solid træktov for sikkerheds skyld.
Og fodre den når den er bundet så den forbinder det med noget godt er en meget god ting så de ikke forbinder det med at stå bundet som noget træls noget
Mvh TT
okt 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 10
Bogart som min hest hedder,får tit godbidder mens han står ved bommen.
Det er jo ikke fordi han er utryg ved at stå der,jeg beskriver ham bedst som en gadedreng hvor der intet ondt er i ham,
Jeg vil prøve det som du skriver team tindur,at det er hals-remmen som strammer først igennem grime,
Det skal lige siges at sidst var det ringen på læder grime som sprang.
Han kan heller ikke gå med grime eller hals rem herhjemme på folden.
grime ruller han af og halsremmen sidder som et pandebånd på ham efter et par timer.
Jeg kan kun sige at jeg beundre ham for han`s kreativitet,på godt jysk det er pisse træls.
mar 2011
Følger: 144 Følgere: 1637 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.427
Mvh TT
Springer grime når min hest står bundet.