{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

Hvor ville I finde ny hest? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder: Hvor ville I finde ny hest?

Jeg har søgt nettet tyndt (de steder jeg kender, heste-nettet, ridehesten, everhorse, hestegalleri, sider på FB og DBA).

Der er virkelig mange heste til salg og jeg synes heste er voldsom dyre pt.

Jeg synes ikke jeg har urimelige krav:
- dressurbetonet
- vallak eller hoppe (helst vallak)
- stg. 153 - max 165 cm
- LB-LA niveau (dressur)
- skal være god i hovedet/sind, tillidsfuld, rumme en til tider nervøs rytter
- trafiksikker, skal kunne rides på tur alene
- trailervant
- gerne stævnevant
- max pris omkring 40.000 kr.

Sætter jeg helt urimelige krav og kan jeg være den eneste som har svært ved at finde hesten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ville I finde ny hest?
  • #1   30. jul 2017 Grunden til at heste er blevet dyre er fordi det er blevet sælgers marked. Da jeg startede med at kigge hest for et år siden havde jeg næsten de samme krav som dig, der kunne man sagtens få en fin LA hest til 50.000. Men på det år jeg kiggede hest steg priserne helt sindsygt. Det endte med at mit budget kom op på over det dobbelte af det som jeg startede med. Men hestene kunne stort set det samme, de var bare blevet meget dyre

  • #2   30. jul 2017 Her i øst-/Midtjylland ville jeg snakke med Per thybo, Heidi fra stald Mato og så Pernille Nørgaard.

    Problemet er nok, at du skal have en hest som kan rumme en lidt nervøs rytter, som er trafiksikker, turvant, går okey dressur/la på stævneniveau - og det er jo i bund og grund det som rigtig rigtig rigtig mange gerne vil have, men få som kan "lave/træne". Og så hedder de lærerheste og koster skejser.

    Men hold ud kig, kig og kig - brug dit netværk på facebook og her - for lige pludselig er der nogle, som har en god guttermand, som de gerne vil sælge til et godt hjem.

    Mvh Charlotte


  • #3   30. jul 2017 jeg kiggede i et helt år... og kom også godt over budget... men fortryder intet, så vent fordi lige pludselig kommer der en smiley

  • Nichola K
    Nichola K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 2 Svar: 3
    #4   30. jul 2017 Jeg ville lave en søgeannonce, og så gerne få dit netværk til at dele den smiley
    Fortæl gerne hvad du søger, men også gerne om dig selv og hvad du kan tilbyde smiley
    Jeg søgte stort set det samme, og fik en skøn basse i december. Her var det ejeren der så annoncen og gerne ville møde mig. Min basse var ikke sat til salg, men hun syntes at det lød som om at vi ville passe godt sammen, og at jeg havde mere overskud til ham end hun havde på tidspunktet.
    Held og lykke med jagten smiley


  • #5   30. jul 2017 Tusind tak for jeres svar smiley Det vil jeg prøve.

    Ja, det må virkelig være sælgers marked pt. Da jeg kiggede og købte for 3 år siden kunne man finde mange fine heste til billige penge.

    Nu søger jeg jo en lille/mindre hest hvilket også "plejer" at være billigere - men der har det også ændret sig markant.

    Tak, Charlotte - for tip ved stalde smiley Jeg bor selv i Randers.


  • #6   30. jul 2017 Jeg ville finde mig nogle forskellige racer som er tiltalende og så ville jeg kontakte opdrættere af disse racer og høre dem ad om de kender nogen der sælger en der matcher de ting du søger, måske ældre avlshopper som skal tages ud af avlen eller hingste der er endt som vallakker smiley

  • #8   30. jul 2017 Jeg (min mand har FB,kigger med tilladelse) kigger på mit raceforbunds hjemmeside på FB efter heste der har det jeg skal bruge smiley men også på Hg, G&G, DBA smiley

    Mvh TT


  • #9   31. jul 2017 Jeg har lige købt en Fredeiksborger. Den er 4 år, men jeg skal hele tiden minde mig selv om, at den er så ung, da den er totalt cool. Og er også ret godt gående. De er gode allround heste, men de ligger generelt ikke så højt i pris.
    Prøv at søge på facebook, der er der i hvert fald en side for køb og salg af Frederiksborgerheste.


  • #10   31. jul 2017 Maria - Hvem har du købt? smiley

    Mvh TT


  • #11   31. jul 2017 Evt. kig godt de næste par mdr. Nu skal hestene på boks, og de bliver dyrere at fodre på - kan godt være, der er nogle, der af den årsag skal af med dem lidt hurtigere smiley

    Ellers ved jeg, flere af dem, hvor jeg står har haft held med at være lidt fræk og så smide et bud, efter de har prøvet hesten. Jeg har aldrig selv været god til sådan noget - føler mig så uhøflig, haha, men nogle er, og de får fanme slået mange penge af prisen smiley


  • #12   31. jul 2017 jeg måtte i gang igen, da jeg slet ikke kunne finde en hest til mit budget, derfor ung hest, 3 år, men med anlæg for dressur og er bare helt cool som treårs. Nu hygger jeg mig i stedet med at gå ture og vænne hende til alt muligt

  • #13   31. jul 2017 Team Tindur.
    Jeg har købt en hoppe, der hedder Vestergårds Dominick.


  • #14   31. jul 2017 Synes også efterhånden at hestene er blevet ret dyre... Jeg kiggede på 8-9 heste hvor jeg tror der var to heste med hende som jeg har købt, som der ikke var en fejl på...
    Jeg havde ganske få krav, palomino, buckskin, rød eller bare en som kunne avle palomino.
    Så rå som muligt, min 160 cm og hoppe
    Nøj hvor jeg kiggede på nettet og synes virkelig ikke rigtig der dukkede noget frem ud over dem som jeg blev "tilbudt".
    Men mange af dem forlangte vanvittige priser i forhold til at hesten havde fejl.

    Jeg var dog bare utrolig heldig at jeg fandt min drømme guldpige, de to eneste minus er højden (ca 160) og hun har blåt pas, ellers har hun alt det andet som jeg søgte smiley

    Derimod så har jeg lige solgt en fantastisk smuk hest, som jeg havde over 300 henvendelser på ham, om det var fordi han var billig eller om det bare var fordi han var smuk at se på, tja det ved jeg ikke.

    Men synes at marked er virkelig blevet underlig på det sidste smiley

    Min guldpige og ham som jeg lige har solgt for ejer smiley


    profilbillede
  • #15   31. jul 2017 Maria - Har du købt hende af Regitze Winter? (der var hun da vidst ikke længe... ) Dominick blev solgt i 2016 fra Stutteriet, hun var til salg da jeg var at se på min dreng Vestergårds Rocky smiley

    Mvh TT


  • #16   31. jul 2017 Team Tindur. Regitze solgte hende til en familie, som jeg har købt hende af. Jeg ved meget lidt om, hvorfor hun eller familien solgte hende videre så hurtigt, det har undret mig, men hun er en super dejlig hest, som passer perfekt til mig, så det er jo blot mit held smiley

  • #17   31. jul 2017 Godt at høre at du er rigtig glad for hende smiley Jeg kunne mærke på Niels og Hansa da de var her at det betyder meget for de at deres afkom får det godt. smiley Jeg sørger for at holde de på stutteriet opdateret således at de har muligheden for at følge med smiley

    Mvh TT


  • #18   1. aug 2017 I øvrigt, så er du mere end velkommen til at kigge forbi min Alberto A Kila smiley Han kostede 16.000 kr. i indkøb... og det kan i hvert fald ikke ses i dag. Jeg blev forelsket i en 2 års, og er du gal, jeg er glad for ham den dag i dag! Kunne ikke have købt nogen voksen, jeg ville have været lige så glad for smiley Så det kan man også overveje smiley

  • #19   1. aug 2017 Jeg tror det handler meget om tålmodighed og held smiley
    Jeg brugte også et helt år på at kigge på diverse heste og køre Jylland tynd, men mit budget var heller ikke højt i forhold til mine krav til heste, så jeg vidste godt at jeg skulle kigge længe. Jeg endte dog med at finde en skøn 3 års, hvor jeg selv skulle ligge arbejdet i ham fra bunden, jeg indrømmer blankt at der har været perioder hvor jeg tænkte at han måske var for stor en mundfuld og at jeg måske skulle have købt en lidt mere erfaren hest, på trods af at jeg har redet heste op før, men det er bare et kæmpe arbejde at træne dem op fra bunden, især hvis man ikke går ind for at tvinge sin vilje igennem hos hesten, men vil træne ud fra læringsteori. til trods for det så er jeg super glad for ham og for mit valg om at købe ham, da jeg nu efter et år med miljøtræning, rytter tilvænning osv. har en enormt tillidsfuld hest, der altid er glad og for det meste cool. Vi har et stykke vej endnu men at se hans små fremskridt fra at være en hest der stejlede vare ved den mindste stress frem til nu hvor han kan være alene de fleste steder og nøjes med at stivne og blive i sig selv når noget er udfordrende er en kæmpe succes, og jeg glæder mig bare helt vildt til vores videre træning.
    Dette var bare et eksempel på at hvis det er svært at finde den hel rette hest indenfor budgettet så kan du altid overveje at slække lidt på nogle af kravene og investere i at ligge træningen i hesten selv smiley


Kommentér på:
Hvor ville I finde ny hest?

Annonce