Stroppy mare? {{forumTopicSubject}}
Hej HG,
jeg har fået lov til engang imellem at ride en hoppe for ejeren, hvilket jeg jo selvfølgelig er rigtigt glad for.
Situationen er den, at hoppen på sine 'gode dage' er sød at sadle op osv, den kan godt finde på lige at gå et par runder i boksen, men så står den også stille så man kan lægge sadel på. Der er ikke noget når man strigler den.
Men på hendes 'dårlige dage' går hun rundt i boksen, lægger ørene tilbage, og bider ud efter en bare man kommer ind med sadlen og vil lægge den på hende, og når man strigler hende.
Jeg synes at det er lidt ubehageligt, og jeg bliver faktisk lidt bange for hende.
Ejeren siger, at det er fordi hoppen er en 'fighter', så hun ikke giver op lige med det samme og bare lader en lægge sadlen på.
Jeg har ikke redet hende så længe, så jeg kender hende ikke så godt endnu, men hun gør det samme mod ejeren.
Under ridning er der ikke noget, hverken på hendes gode eller dårlige dage.
Jeg faldt så over Stroppy Mare urteblandingen, og tænkte på om det måske kunne hjælpe på problemet?
Tror i det vil hjælpe, og hvad er jeres erfaringer med Stroppy Mare?
Tak på forhånd.
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.019
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 65 Svar: 215
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.019
jul 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 65 Svar: 770
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.219
Find et andet sted af sadle den op, hvis ejer ikke vil have det må du altså tage snakken med hende, spørge om du ikke bare må prøve.
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 65 Svar: 215
Stroppy mare?