{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foder og forfangenhed
  • #1   3. okt 2017 Min får wrap og vitaminer smiley

• #2   3. okt 2017 min tidligere hest der blev forfangen fik revital cubes fra eggersmann og hø

men gennerelt så er det vigtigt at hvis man skal fodre med andet end vitaminer og mineraler så skal det være med så lidt stivelse og sukker som muligt..
    en shetlænder ville jeg ærligt bar nøjes med at give vitaminer og mineraler samt hø.. medmindre den er tynd

• #3   3. okt 2017 Min tidligere hest fik Spillers High Fibre Cubes og tørt hø. Wrap er no-go.

• Anita C
    Anita C Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 13 Svar: 5
    #4   3. okt 2017 Hej Micala

Jeg har selv en meget kræsen, tidligere forfangen pony hoppe - Og har brugt en del tid på at finde vinterfoder til hende, som hun vil spise!

Jeg fodrer med "Original Puritan fra Höveler"
    https://danishagroshoppen.dk/heste/h%C3%B6veler-original-puritan-20-kg

Årsagen til jeg har valgt netop dette foder er:
    Lavt indhold af Energi
    Lavt indhold af Sukker
    Lavt indhold af Stivelse, kun 4 %
    Og Højt indhold af letfordøjelige fibre

Jeg kan godt li at fodre med müsli, da jeg selv syntes det er lækkert og vigtigst af alt, min pony vil spise det!

Derudover får hun hø.

• #5   3. okt 2017 Jeg har også tidligere haft shettere. Nu har jeg kun tykke kat. I ponier :-D.
    Men de bliver alle fodret over en kam med Safe & Sound fra Brogaarden. Det er netop et foder til forfangne heste, som hjælper dem med at genopbygge en god mave/tarmfunktion (som er det vigtigste i forebyggelsen af forfangenhed), giver næring til at genopbygge hovene, lav på stivelse og sukker. Det bedste af det hele er, at der ikke er vitaminer i, sådan at man kan udfodre lige den mængde man ønsker til stor eller lille og så selv dække dem ind vitaminmæssigt. Det fungerer rigtig godt og jeg har endnu ikke mødt en hest/pony som ikke kan lide dette foder.
    http://www.brogaarden.eu/Da/Webshop/Alle-produkter/Hest/Foder/Safe---Sound-18-kg.#.WdNXC8ZpGpo
    Brogaarden er flinke til at udregne gratis foderplaner.

De små har også med god succes kørt på en blanding af Hartog Lucerne og Suregrow fra Brogaarden. Men kun hvis der ikke er forfangenhed indover. Så skal du i stedet bruge Safe & Sound + vitaminer/Suregrow.

Blot lige for en sikkerheds skyld, så vil jeg nævne (du ved det sikkert allerede), at shettere ikke skal have adgang til ret meget græs. Giv dem en blanding af hø/halm, som de kan fylde maven med i stedet for græs. Husk at der som regel er mest sukker i græsset forår/efterår, hvor du skal passe ekstra godt på. En god idé er at give æblecidereddike i foderet forår + sommer + efterår. Det hjælper til at stabilisere ph-værdien i mave/tarm. Giv gerne lidt loppefrøskaller i foderet, så du får lagt en hinde på tarmene. Hvis hesten har blot den mindste antydning af mavesår (det kan du ikke selv vide), så kan et tegn være kræsenhed. Undlad gulerødder, æbler, roepiller, godbidder og andet sødt. Og så lige motion, motion, motion smiley
    God bedring til dit lille pus smiley

• #6   4. okt 2017 Jeg kan anbefalde dig foder fra
    Equsana - den der hedder Recover ( se billede )
    Også Hø - INGEN wrap til forfangende heste..

profilbillede
  • #7   5. okt 2017 Forfangne heste kan altså sagtens få wrap, så længe det ikke er fyldt med sukker, det samme gælder selvfølgelig for hø.
    Min får wrap uden problemer.

Kommentér på:
foder og forfangenhed

Annonce