{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Fysioterapeut vs. Kiropraktor (hest) ;) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg ved der er mange delte meninger ang. fysioterapeut og kiropraktor.
Nogen foretrækker det ene frem for det andet..

Jeg har bestilt fysioterapeut til min Vallak, som desværre er begyndt at døje med gjordkrampe.
Har fået anbefalet en dygtig en, som kommer og tjekker hele hans krop igennem.

Men da jeg snakkede med en anden opstalder om det i dag, kunne hun slet ikke forstå, at jeg havde valgt en fysioterapeut og ikke en kiropraktor. Hun mente slet ikke fysioterapeuter kunne noget..
Men har også hørt nogen sige, at kiropraktik ikke er godt til en hest..

Så hvad er jeres mening om fysioterapeut vs kiropraktor? Og hvad er jeres erfaringer? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fysioterapeut vs. Kiropraktor (hest) ;)
  • #1   4. okt 2017
    En kiropraktor er dyrlæge og har mest fokus på skelettet, bruger man sådan en er det derfor en god idé og supplere med massør bagefter.

En Fys kan også rette skævheder og låsninger, de er uddannet fys til mennesker først iøvrigt. Men de har mere musklerne med indover, end en kiropraktor har.

Der forklares om fys og osteopat her.
    http://www.fynshestefys.dk/fysio.html

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   4. okt 2017 en kiropraktor arbejder udelukkende i skellet.
    og er der problematikker i skellettet, så er der også muskulærer problematikker.

en kiropraktor kan ikke behandle alene, der skal anden behandling til også.

en fys kan stå alene da de arbejder i det hele

• #3   4. okt 2017 Krikken og AMT:
    Jeg er enig med jer smiley
    Også derfor jeg har valgt en fysioterapeut. Synes ikke det giver mening at rykke rundt i skelettet uden at have fokus på musklerne. Så kommer problemet bare igen.

Har fx set på min egen krop hvor effektiv en fysioterapeut kan være. Havde problemer med mit ene knæ og lægerne var sikker på, at det var en menisken skade, så blev opereret. De kunne dog ikke finde noget og jeg kom efterfølgende til fysioterapeut. Han fik rettet op på mit knæ via øvelser, massage osv.. det hele stammede fra en muskelskade i mit lår. i dag er det helt fint smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   4. okt 2017 jeg kommer heller aldrig til at benytte andet end fysioterapeuter til min krop.

kiropraktor er banlyst i vores lille familie smiley men okay, kæresten er fys, og vi er omringet af ekstremt kompetente fysioterapeuter og osteopater.

• #5   4. okt 2017 Vel har man en låst hest..som i dit tilfælde står du sandsynlig med et låst brystben. Så kan ikke en fysioterapeut gøre noget ved dette medmindre personen også er Osteopat.
    Kiropraktik er rigtig hårdt for kroppen så dette bruger jeg KUN i nødstilfælde.
    Jeg bruger derfor Dorte Ringer (som Krikken linker til) da Osteopati er mildere mod kroppen da man bruger (manipulerer)kroppen til selv at løsne låsninger og kombinerer dette med laserterapi, massage og andre øvelser ved behov. smiley
    Men er Dorte på barsel e.l. så benytter jeg mig af kiropraktor hvis Tindur er låst smiley

Mvh TT

• #6   4. okt 2017 Team Tindur:
    Hende jeg får ud er også Osteopat smiley

• #7   4. okt 2017 Jamen hvis hun også giver massage osv så høres det rigtig godt ud smiley

Mvh TT

• #8   4. okt 2017 Jeg benytter Eva Løber (uddannet dyrlæge og kiropraktor) til min hest og hun har udrettet mirakler på hende.

Hun giver først kiropraktik og derefter akupunktur og min hest har virkelig responderet positivt på behandlingerne. Hun har også været låst i hele kroppen, men har sjovt nok ikke udvist de store muskulære problemer samtidig med.

Hun har døjet meget med at brystbenet låste sig og første gang det skulle løsnes, sad det også så godt fast, at jeg skulle holde hendes forben, for at Eva kunne komme ordenlig til. Det krævede altså et seriøst skub, at få det på plads igen og min hest kvitterede med det samme i ridningen, ved at gå dejligt fremad igen og være fuld af energi.
    - jeg tror ikke, at jeg ville have set samme signifikante effekt ved at bruge en fys

• #9   5. okt 2017 Ja, jeg er så lige lidt modsat.
    Jeg starter med kiropraktor, og så videre til fys.

Men det er på baggurnd af mine egne erfaringer, efter at have gået hos fysen, i gennem et par måneder, uden den helt store ændring, kom jeg til kiropraktor, 2 behandlinger og vupti så var jeg så god som ny smiley

Dette har jeg nu oplevet et par gange, så derfor ville jeg starte med kiropraktor og så understøtte det med fys/masage.

Kommentér på:
Fysioterapeut vs. Kiropraktor (hest) ;)

Annonce