{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At blive hestemanager
  • #1   12. okt 2017 jeg skulle have begyndt på uddannelsen i feb i år.
    jeg ringende rundt til alle i danmark der stod registret som salgsstald el stutteri og jeg kunne ikke finde nogen der tog ind.
    man skal søge år i forvejen for at være sikker på en praktikplads.
    og man skal være villig til at flytte enten til Sverige, Norge el. Tyskland da der ikke er ret mange der tager praktikanter i dk.
    jeg endte med ikke at starte.


  • #2   12. okt 2017
    Det er stadig sådan.


  • #3   12. okt 2017 Der er stadig ingen praktikpladser, og det er stadig en rigtig dårlig beslutning i forhold til fremtidig økonomi smiley

  • #4   12. okt 2017 Vi søger jævnligt elever - pt har vi to dyrepasserelever, som begge skal på skole til januar. Den ene er herefter færdiguddannet, så vi skal bruge en ny elev allerede til januar. Man kan altid kontakte vores daglige leder på tlf 71789961, hvis man gerne vil vide mere.

  • #5   12. okt 2017 Jeg er igang med uddannelsen.

    Det er IKKE umuligt at finde praktikplads, det er bare svært, og man skal ville det.
    Det er et super springbræt, til at videreuddanne sig, hvis man tager EUX vejen.

    Der er ikke dårlige forhold..

    Men igen, det er svært, og man skal ville det, hvis man bare giver op, så kan man ligeså godt lade være. smiley


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #6   12. okt 2017 Hvad kræver det egentlig at blive godkendt som praktiksted?

  • #8   12. okt 2017 http://www.jordbrugetsuddannelser.dk/#/retningslinjer-hestemanager-1112609200979976

    her er kravene/ retningslinjerne for praktikstedet

    derudover skal skolen godkende med en underskrift og diverse dokumenter. er ikke helt inde i det skolen gør, men så længe kravene er opfyldt, ser jeg ingen problemer i at blive godkendt.


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #9   12. okt 2017 Det lyder kompliceret, nok ikke noget man bare lige gør, når man har et lille hobbystutteri og arbejde ved siden af.
    Der står ikke noget om hvad man skal betale i løn?


  • #10   12. okt 2017 nej det er ikke noget for hobbystutterier.
    så vidt jeg ved hedder det 12000 før skat til lærlinge under 18 og 17000 før skat til lærlinge over.


  • #11   12. okt 2017 Mellem 9500-12.500,- er lønnen, før skat.

    Det er relativt nemt at blive godkendt, da der mangler mange steder. Hvis man lever op til retningslinjerne, så er det ikke vildt kompliceret.


  • #12   12. okt 2017 "Problemet" med uddannelsen, er at den er meget ny. Derfor er der endnu ikke mange praktiksteder.

  • #13   12. okt 2017
    Dyrepasser med hest i speciale havde da samme problemer med praktiksteder, ingen der ville ansætte folk bagefter uddannelsen osv.


  • #15   12. okt 2017 nu skal du så tænke på at de ikke får su og det er hårdt fysisk arbejde 37 timer om ugen, mange steder mere end det da de fleste heste bliver fodret sidste gang mellem 19-22 og der har de så været i gang siden 6-7 stykker om morgen. (var min erfaring da jeg arbejdede i slagsstald)

    man kan slet ikke sammenligne en gymnasieelev m. studiejob med en erhvervsuddannelse m læreplads.


  • #16   12. okt 2017
    Der er nu rigtig mange der er i tyverne og arbejder i stalde, på fuldtid uden uddannelse - det er nok det der menes tænker jeg.


  • #17   12. okt 2017 arh, jaja selvfølgelig. men hvis de så har en uddannelse er der (som regel) en overenskomst og så får man jo så automatisk mere i løn.
    jeg arbejde ufaglært for 26kr i timen.
    når man ikke er ''stald pige'' og også er med til de ting som en hestemanager bliver udlært til, vil der også kræves mere i løn. faglært el. ufaglært. folk skal jo også kunne leve.


  • #18   12. okt 2017
    Men det er det der er problemet. Folk vil ikke ikke ansætte en der er dyrere når de kan få en ufaglært der kan nøjagtigt det samme til mindre penge.


  • #19   12. okt 2017 de er så heller ikke fuldtidsansatte.
    med mindre de bor på stedet. hvilket de ikke gør når man er under uddannelse med mindre de har plads til det.
    jeg synes det er en fair løn man får under uddannelse. så må andre jo bare lade være med at sælge sig selv så billigt.


  • #20   12. okt 2017
    Folk i tyverne der arbejder i stalde? Jo, de er fuldtidsansatte og får fx 5000 kr pr måned + boks, undervisning og værelse. Ja, man kunne lade være med at gøre det så billigt, men det er nu en gang det folk gør af forskellige årsager.


  • #21   12. okt 2017 uanset hvad mener jeg ikke man kan være utilfreds eller vred over den løn som man får under uddannelse.
    har da selv arbejdet i salgstald for 26 kr i timen. men det var da heller ikke meget, selvom jeg boede der og havde boks og undervisning osv.
    der gik heller ikke længe så gad jeg ikke det mere. kunne da få langt mere ud af mine penge hvis jeg arbejde et andet sted.


  • #23   13. okt 2017 vi skriver tydeligvis forbi hinanden.
    så jeg svare ikke mere og så lad os lukke den.
    smiley
    vi mener dybest set det samme.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   13. okt 2017 hvad er en hestemanager overhovedet??

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #26   13. okt 2017 og hvad ved en dyrepasser som en "almindrlig" hesteperson med mange års erfaring og som er lidt nysgerrig på nye undersøgelser og læring ikke ved?? smiley

Kommentér på:
At blive hestemanager

Annonce