Fed fjordhest - sadel - foreslag? {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg har part på en dejlig fjordhest der har en stor tendens til at flukturere i vægt og har tideligere på året døjet med EMS. Hans sadel passer ikke super godt og hans ejer og jeg er begyndt at frygte den vil give ham trykskader. Det skal siges at vi ikke står i en situation hvor der kan købes en ny sadel dog skal han ned i vægt. Jeg har forsøgt at ride med en ridegjord, men eftersom han ingen tydelig manke har så faldt jeg af.
Vi er blevet anbefalet at fortsætte med ridegjord + trykfordelende underlag (som dem man køber til en bomløs), men jeg tænkte at jeg lige ville høre om der var nogen på HG der har været igennem det samme/ har nogle gode foreslag.
På forhånd, tak for svar
Blogger
Følger: 96 Følgere: 709 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.841
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 782
Blogger
Følger: 96 Følgere: 709 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.841
Jeg bruger fast forsvidsel i mine da det stabiliserer sadlen mere, specielt på min lille gør det en stor forskel med et fast forsvidsel frem for et blødt
Jeg har 2 Barefoot Stella og har også haft Cheyenne som jeg var glad for. Den kunne jeg også godt finde på at købe igen
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 4 Heste: 1 Svar: 77
feb 2013
Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 264
Men til gengæld kan jeg ikke ride med cobjern løs sadel, eller ridegjord, de glider rundt.
( Trekker sadlen er "bomløs" men ikke cobjern løs )
Fed fjordhest - sadel - foreslag?