{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Fed fjordhest - sadel - foreslag? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har part på en dejlig fjordhest der har en stor tendens til at flukturere i vægt og har tideligere på året døjet med EMS. Hans sadel passer ikke super godt og hans ejer og jeg er begyndt at frygte den vil give ham trykskader. Det skal siges at vi ikke står i en situation hvor der kan købes en ny sadel dog skal han ned i vægt. Jeg har forsøgt at ride med en ridegjord, men eftersom han ingen tydelig manke har så faldt jeg af.
Vi er blevet anbefalet at fortsætte med ridegjord + trykfordelende underlag (som dem man køber til en bomløs), men jeg tænkte at jeg lige ville høre om der var nogen på HG der har været igennem det samme/ har nogle gode foreslag.

På forhånd, tak for svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fed fjordhest - sadel - foreslag?
  • #1   22. okt 2017 Mine ponyer er også ret runde. Specielt den bette, hun har gået lidt op og ned i vægt som slankekur har virket og der er kommet noget i vejen o.s.v. gentaget. Den bette har svært ved at passe noget som helst både pga bygning og mave, til hende er jeg rigtig glad for at have en bomløs. Jeg er ikke glad for ridegjord bl.a. da jeg synes at den giver en forkert opstilling. Jeg er glad for friheden i bomløs og tænker det giver meget bedre muligheder smiley Sådan en behøver ikke koste en bondegård og tit sælges de brugt inkl underlag smiley

• #2   22. okt 2017 Tak Mette. Hvilke bomløs bruger du? Har kigget på lidt diverse, men når han "mangler" manke så ved jeg ikke hvilke jeg skal gå efter :S

• #3   22. okt 2017 Jeg har Barefoot til begge mine. Jeg er glad for de mange tilpasningsmuligheder og synes selv at man udvikler en god opstilling uden af være afhængig af støtte. Nogle synes godt det kan være hårdt i starten men jeg synes absolut at det er det værd. Nogle ryttere synes også at de kan virke meget brede, dette problem kender jeg dog ikke til, og Barefoot har nu også lavet en hofteskåner man kan lægge under sædet hvis man synes at det bliver for bredt. smiley
    Jeg bruger fast forsvidsel i mine da det stabiliserer sadlen mere, specielt på min lille gør det en stor forskel med et fast forsvidsel frem for et blødt smiley
    Jeg har 2 Barefoot Stella og har også haft Cheyenne som jeg var glad for. Den kunne jeg også godt finde på at købe igen smiley

• #4   22. okt 2017 Kan kun anbefale en Ghost sadel

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #5   22. okt 2017 Har stor glæde af en hidalgo baroksadel med læderbom og intet fast kopfjern til mn xxxbrede model. Hun er ikke fed men har skuldre som en bryggerhest:)

• #6   23. okt 2017 jeg har en rummelig fjordhest (kvadratisk ;o). og til den har jeg en Wintec New springsadel mec 3xW cobjern og en Trekker Master dressursadel. begge ligger fint.
    Men til gengæld kan jeg ikke ride med cobjern løs sadel, eller ridegjord, de glider rundt.
    ( Trekker sadlen er "bomløs" men ikke cobjern løs )

Kommentér på:
Fed fjordhest - sadel - foreslag?

Annonce