{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.968 visninger | Oprettet:

Trekker sadler {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med at skifte min albion ud med en bomløs sadel, hvor Trekker pro arte bliver anbefalet.

Er der nogle der har erfaringer med dette mærke - til heste med bred rygrad og behov for meget fleksibilitet i sadlen. Har man En følelse af at sidde tæt på hesten eller oven på?

En almindelig bomsadel har min vallak meget dårlige erfaringer med, hvorfor det ikke dur mere, selvom vi har prøvet forskellige. Han bliver øm og spændt i ryggen uanset hvor tilpasset den er.


Kommentarer på:  Trekker sadler
  • #1   3. dec 2017 jeg har haft en trekker sadel. den var som sådan fin nok. jeg brugte den på en bred, kort fjordhest, og det var der ingen problemer i.

    jeg savnede dog justerings og tilpasnings muligheder, og bruger derfor nu barefoot sadler.


  • #2   4. dec 2017 Men justering muligheder er der lige netop på både Pro Classic og Pro Arte modellen. De kan indstilles i længden, bommen, panelerne og stigbøjlerne.

  • #3   4. dec 2017 Ikke nok efter min personlige mening smiley

    Men forstå mig ret, jeg har intet dårligt at sige om trekker sadler


  • #4   4. dec 2017 Hvilken model havde du?

  • #5   4. dec 2017 Kan det passe den hed Master og noget mere? Det er længe siden? Jeg er ikke sikker

  • #6   4. dec 2017 Har du forsøgt en Sensation G4? Jeg har en hest med flad og bred ryg. Han var rigtig glad for den sadel. smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #7   4. dec 2017 Jeg har en Trekker master II, til min meget brede fjordhest. og han kan bære en str 17,5"
    Ang justeringsmuligheder ! nej så er der vel kun knæblox der kan justeres, men !almindelige sadler" kan jo heller ikke justeres/indstilles. men Trekker masteren den former sig efter hesten og derved passer den altid.
    Min har ligget på en ualmindelige smal fulblod, dog med et spec. underlag. og nu ligger den på min fjordhest der bruger 3xW i cobjern i springsadlen.

    Ang min erfaring med Trekker Masteren. den kan ligge på næsten alt, og har ikke oplevet en hest der ikke vil gå med den. den er dyb i sædet, dejligt blødt sæde, kammeret er bred, så sadlen er breder i sædet. super lækker læder kvalitet. Minus er at den knager/larmer lidt ved brug. da den er fleksibel og "bevæger" sig, og ikke stiv som almindelig sadel.
    Jeg elsker min Trekker master dressursadel, og har haft den i 13 år nu, og den er stadig lige så flot og lækker som da jeg købte den.

    (billede var lige hvad jeg har liggende)


    profilbillede
  • #8   4. dec 2017 Den sadel jeg kigger på er en Trekker Pro Arte, som har noget større tilpasningsmuligheder end master modellen

  • #9   4. dec 2017 Husk at tjekke om den må bruges til stævner under DRF hvis du ønsker at bruge den til stævner, el lignede.

  • #11   22. dec 2017 Lige en opsummering herfra.

    Jeg havde en sadelfitter ude og hjælpe med at finde en bomløs sadel der fungerede til min hest, og må sige Pro Arte modellen var fantastisk at sidde i.
    Den gav den skulderfrihed min hest har brug for (har stort skulderparti) og så er den god til heste med kort anlægsflade..
    Men hold nu op jeg sad fantastisk i Den, den er god smal i sædet, hvor jeg derfor følte jeg kom godt ned omkring min hest. Og kvaliteten virkede lækker.
    Jeg havde ihvertfald en meget afslappet vallak der nu helt frivilligt gik lang og dyb.
    Indstillingsmuliighederne er perfekt til heste, som er under tilridning/genoptræning.

    Jeg skal ikke ride stævne, hvorfor dette ikke var i overvejelserne. Denne kan nemlig ikke blive godkendt.

    Sadlen er nu bestilt smiley


  • #12   22. dec 2017

    profilbillede
Kommentér på:
Trekker sadler

Annonce